Co to je, když se řekne Challenge Bibendum?

Soutěž Challenge Bibendum, jejíž už jedenáctý ročník se konal v Berlíně, je bohulibou akcí. Jejím cílem je představit nejzajímavější novinky v oblasti alternativních pohonů a vůbec udržitelné mobility. Jako chytrý reklamní tah ji vymysleli v roce 1998 u Michelinu. Poslední ročník se konal pod názvem Safe, Clean, Connected a zúčastnilo se ho na 120 vozů.

Krátce jsem popátral po úplných výsledcích letošního ročníku a nenašel zatím nic moc. Něco jen zveřejnil koncern PSA a Scania (tedy VW), jejichž účast byla oceněna. Proto místo komentáře k poslednímu ročníku mi zatím dovolte jen vzpomínku, která trochu „oilustruje“, jak Challenge Bibendum také fungoval.

Jako jeden ze dvou českých novinářů jsem měl možnost zúčastnit se šestého ročníku soutěže v roce 2004. Tehdy se poprvé uskutečnila na asijském kontinentě, v čínské Šanghaji. A byl to trapas. Ne že by ve faktickém srdci explodujícího hospodářského gigantu nebyly k vidění zajímavé věci. Naopak. Jen to mělo háček řekněme v nastavení priorit…

Příklad: moc jsem se snažil vnutit k řidiči čínského experimentálního vozítka poháněného peroxidem vodíku. Což, jak uznáte, je záležitost pro unikátní reportáž. Jenomže smůla – přednost dostal šanghajský stranický funkcionář; na místě vedle řidiče ho pak vystřídal jiný šanghajský funkcionář, následován dalším a dalším…
 
Ale čínský splín je už dávno fuč, podstatné je, že už před sedmi lety bylo z celé akce evidentní, že hlavním tématem budoucnosti pro auta bude technologie palivových článků na vodík a městské elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou letošního Challlenge Bibendum byl Survolt, koncept od Citroënu se 100% elektrickým pohonem. Citroën Survolt se dvěma elektrickými motory o společném výkonu 300k dosahuje výjimečných výkonů s maximální rychlostí 260 km/hod. Díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin a při pevném startu překoná 1000 m za méně než 22 vteřin.
Klepněte pro větší obrázek
V silné konkurenci 120 vozů prosadilo také Audi A3 TCNG.  Na snímku úspěšný tým při slavnostním vyhlašování.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků