Co to je, když se řekne Challenge Bibendum?

Soutěž Challenge Bibendum, jejíž už jedenáctý ročník se konal v Berlíně, je bohulibou akcí. Jejím cílem je představit nejzajímavější novinky v oblasti alternativních pohonů a vůbec udržitelné mobility. Jako chytrý reklamní tah ji vymysleli v roce 1998 u Michelinu. Poslední ročník se konal pod názvem Safe, Clean, Connected a zúčastnilo se ho na 120 vozů.

Krátce jsem popátral po úplných výsledcích letošního ročníku a nenašel zatím nic moc. Něco jen zveřejnil koncern PSA a Scania (tedy VW), jejichž účast byla oceněna. Proto místo komentáře k poslednímu ročníku mi zatím dovolte jen vzpomínku, která trochu „oilustruje“, jak Challenge Bibendum také fungoval.

Jako jeden ze dvou českých novinářů jsem měl možnost zúčastnit se šestého ročníku soutěže v roce 2004. Tehdy se poprvé uskutečnila na asijském kontinentě, v čínské Šanghaji. A byl to trapas. Ne že by ve faktickém srdci explodujícího hospodářského gigantu nebyly k vidění zajímavé věci. Naopak. Jen to mělo háček řekněme v nastavení priorit…

Příklad: moc jsem se snažil vnutit k řidiči čínského experimentálního vozítka poháněného peroxidem vodíku. Což, jak uznáte, je záležitost pro unikátní reportáž. Jenomže smůla – přednost dostal šanghajský stranický funkcionář; na místě vedle řidiče ho pak vystřídal jiný šanghajský funkcionář, následován dalším a dalším…
 
Ale čínský splín je už dávno fuč, podstatné je, že už před sedmi lety bylo z celé akce evidentní, že hlavním tématem budoucnosti pro auta bude technologie palivových článků na vodík a městské elektromobily.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Hvězdou letošního Challlenge Bibendum byl Survolt, koncept od Citroënu se 100% elektrickým pohonem. Citroën Survolt se dvěma elektrickými motory o společném výkonu 300k dosahuje výjimečných výkonů s maximální rychlostí 260 km/hod. Díky hmotnosti 1,15 t dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod do 5 vteřin a při pevném startu překoná 1000 m za méně než 22 vteřin.
Klepněte pro větší obrázek
V silné konkurenci 120 vozů prosadilo také Audi A3 TCNG.  Na snímku úspěšný tým při slavnostním vyhlašování.
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků