Co se na Slovensku prodává? A co naopak leží?

Počet registrovaných osobních a užitkových automobilů u našich bývalých federálních partnerů stoupl. Alespoň to dokládají čísla za březen a duben 2013. Jak konstatuje Svaz automobilového průmyslu Slovenské republiky (ZAP SR), pokles v porovnání se stejným obdobím roku 2012 však pokračuje.

Proti březnu se počet dubnových registrací zvýšil o 36 osobních aut (celkem 5765 kusů). Před rokem to bylo 5794 aut, meziroční pokles tak představuje zanedbatelných 0,5 procenta.

Od ledna do konce dubna bylo na Slovensku registrováno dohromady 20 266 vozů (pro srovnání – v České republice 60 118 nových aut). Meziročně to představuje snížení o 9,49 procenta.

Nejžádanější značkou byla v lednu až dubnu podle ZAP Škoda. V dubnu měla tržní podíl 21,17 procenta. Na druhém místě se umístil Volkswagen s 9,68 %, následoval třetí Hyundai 7,84 %, čtvrtá Kia (6,99 procenta) a pátý byl Peugeot s 5,81 %.

Zbylou část slovenského Top 10 tvořily Suzuki, Citroën, Renault, Opel a Toyota. Až na 11. místě se umístil Ford.

Mezi užitkovými auty vedl s 25,40 % Fiat, za ním následoval Peugeot (15,78 %), Citroën (15,09 %), Renault (12,04 %) a VW (8,51 %). Na dalších pozicích se umístily Ford, Mercedes-Benz, Iveco, Opel, Toyota, Škoda a Nissan.

Lépe na tom byli dealeři s užitkovými vozy, ti si v porovnání s letošním březnem v dubnu polepšili o 4,72 procenta. Na kusy to znamená 399 aut v dubnu proti 381 vozům v březnu. V porovnání s dubnem 2012 je to snížení o mírných 2,44 procenta. První třetina roku 2013 byla v užitkových autech (1445 vozidel) o 11,5 procenta slabší než první čtyři měsíce roku 2012 (1633 vozů).

Slováci se mohou radovat v případě registrací nových nákladních vozů nad 12 tun. V porovnání s dubnem 2012 přibylo o bezmála 25 procent nových vozidel. Výrazně vede Volvo s 23,77 %, následuje Mercedes-Benz, (22,54 %), DAF (17,21 %), Scania (13,52 %) a Iveco (9,84 %). 

Hůře jsou na tom ovšem slovenští prodejci užitkových vozů v kategorii 3 až 12 tun. Tam se zájem propadl o značných 32,5 procenta.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků