Co se chystá u Alfy a Abarthu?

Jižní vítr má brzy přivát originální SUV Alfa Romeo Kamal, nebo zcela nový roadster od Abarthu. Je zkrátka nač se těšit.

Šéfové koncernu Fiat se nedávno rádi rozpovídali o tom, jak vyvíjeli novou Alfu MiTo. Zároveň se vyjádřili k novinkám, jež se chystají pod značkami Alfa Romeo a Abarth a k některým dosavadním spekulacím. Je jasné, že se nyní vše točí okolo nové Alfy MiTo, jež nahrazuje dosluhující třídveřovou Alfu 147 a zařadí se na spodní hranici současné modelové nabídky pod nový typ 149. Představitelé firmy poprvé potvrdili, že model 149 nebude sdílet podlahovou plošinu s Fiatem Bravou, ale dostane zcela novou platformu. Zároveň uvedli, že připravují malý roadster, který však nebude odvozen od MiTa, ale bude designován zcela svérázně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Souběžně s finišem prací na typu 149, jenž se představí letos v Paříži, pracují v Alfě na nové vlajkové lodi, jež nastoupí na místo uvolněné ukončením produkce modelu 166. To, jestli nová Alfa 169 skutečně obdrží podvozek Maserati nebo Jaguar se zadním pohonem, manažeři nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. Zároveň přišla opět řeč na crossover Alfa Romeo, předznamenaný studií Kamal z roku 2003. Jeho budoucnost se zdá být pravděpodobnou a sériový vůz by se měl pustit do křížku s vozy BMW X6 a Infinity XF. Jisté přitom je, že Alfa rozhodně nebude následovat třeba Porsche a jeho Cayanne. Vše se ale může ještě změnit, protože firemní marketingové oddělení varuje, že italské automobilky jsou známé spíše sportovními a kompaktními vozy než automobily SUV. Proto bude třeba najít pro případný nový vůz zcela originální charakter.

Na rozdíl od Kamalu byli ale manažeři Fiatu a Alfy Romeo v případě budoucnosti modelu 8C Competizione o něco sdílnější. Oznámili, že s tímto typem počítají i v budoucnosti a nyní připravují sérii stovky speciálně odlehčených 8C GTA k příležitosti stoletých narozenin značky. Úvahy o nadcházející technické spřízněnosti budoucí generace 8C s Ferrari California však označili za spekulace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Luca de Meo, vedoucí značek Alfa Romeo a Abarth, uvedl, že u Abarthu vyvíjí malý, lehký roadster, jenž se bude svojí povahou a vzhledem lišit nejen od konkurence, ale také od ostatních značek koncernu Fiat. Zároveň ale dodal, že v následujících několika letech se bude značka soustředit výhradně na své variace Fiatů 500 a Grande Punto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků