Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

83 komentářů

Atreus
30. ledna • 21:48

Neskutečný :-D Taková hromada pitomců se hádá jestli je horší benzín nebo nafta :-D Přitom auta obecně způsobují cca 0,5-2% exhalací vč. prachu, největší znečišťovatelé jsou domácnosti a uhelné elektrárny. Jen se vzájemně sežerte trubky, už chápu, proč ti kreténi, co si říkají politici, vymýšlejí takové píčusoviny... protože se evidentně najde dost pitomců, co jim to žerou a vůbec netuší, že pravý problém je zakryt :-D
Fakt jste banda chytráků :)

pcwifi
30. ledna • 21:03

pitchooo jedu ! https://www.youtube.com/watch... NO SMOKE, NO FUN ;-)

Hloupý Honza
29. ledna • 23:48

Může mi někdo rozumně vysvětlit, proč jsou nafťáky tak populární? Vždyť LPG/CNG je na provoz (po městě) levnější a jízdní dynamika je srovnatelná. A že se nedá parkovat v podzemních garážích? Oni ve městech ještě nějaké zbyly?

qwertz
30. ledna • 7:03

Nesouvisí to náhodou s emisemi CO2, na které je v některých zemních navázána "ekologická daň"? To se tak jednou nikým nevolený technokrat v Bruseli rozhodl, že budeme regulovat CO2, a výsledkem je zvýšení produkce NOx, PM10, PM2.5, PM1, BaP, a dalších sraček, které na rozdíl od CO2 úředníkovi nevadily. K obhajobě dotyčného idiota je nutno podotknout, že k tomudochází za aplausu národních vlád, které jak jde o směrnici z Bruselu často přestávají myslet.

bzzz
30. ledna • 10:36

Toho technokrata ale nekdo zvolil, dokonce vicekrat - nejprve v jeho rodne zemi a posleze i v Bruselu pri obsazovani jednotlivych vyboru. Rada narizeni z Bruselu je navic dost obecneho charakteru a konkretni realizace je ciste v rukou jednotlivych narodnich vlad/parlamentu. Zametme si pred vlastnim prahem...

jcb
21. února • 21:17

Ano, voli volí voly.

MK
29. ledna • 10:55

... Za téměř legendární motor je již dnes označován agregát 1,5 dCi. V roce 2005 byl jedním z prvních vznětových motorů Renaultu ...Ten motor sel uz v roce 2004, mam jej v aute vyrobenem v breznu 2004.

Technyk
29. ledna • 10:49

Tohle není o ekologii ale o penězích.Je to asi rok co vznikla studie na téma DPF.Pokud to shrnu tak hlavní bylo to že bez DPF diesel vypouštěl mili částice které déšť spláchla vítr již znovu nerozfoukal,člověk vykašlal...atd). A auta s DPF vypouští micro částice které déšť spláchne a vítr je znovu zvedne do ovzduší a pokud je vdechnete tak tyto jsou již vstřebatelné plicní stěnou tzn.škodí člověku mnohem více.Touto debatou se dá přejít i k tomu že starý diesel je pro ekologii stále menší zátěž nežli výroba nového auta.

brbla
29. ledna • 10:26

Choďte pěšky když vám smrdí to či ono. pak budete zdravý.podle EU se stejně zanedloho tak stane. je to otázka času kdy si ty nahoře zas vymyslí něco jak prodražit už tak předražený křápy. někde jsem se doslech že výrobní cena aut je 300krat nižší jen aby se mohly vrtat v technologii jako je dotykovej displej a xenony a další krámy co vlastně jen vše prodražují. a propo za jízdy se má řidič věnovat řízení a né hromadě budíků na palubce.je to samý eko elektro solar a co s těma baterkama???? ty neobsahují kyseliny? dyť kam dáte rozbytý solární panel? do skla? všechno obsahuje cajky který škodí.

Josef
28. ledna • 23:43

Diskuse jestli benzin nebo nafta je zbytečná. "Kostky jsou vrženy" - nafta se bude u osobních aut používat jen u dražších vozů střední a vyšší střední třídy. Všechny eko opatření jsou pro diesely drahé, a proto mají smysl jen u velkých a drahých aut, kde se vyšší cena snáze "rozpustí" do celkové ceny vozu. Při způsobu používání těchto vozů - většinou časté dlouhé cesty a též i větší hmotnosti "velkých aut" (pokud ještě navíc tahají přívěsy - obytné nebo lodě...) má používání nafty oprávnění - smysl. Jinak ne. Schválně nepoužívám název "diesel", protože nás možná čeká od Mazdy překvapení - "vznětový" motor s benzinem. Vzhledem k tomu, že perspektiva pohonu aut jsou elektromoory, tak nějaké "třenice" v diskusích pozbývají význam. A co se týče "přívětivosti" používání naftových turbo motorů ve srovnání s benzinovými, tak od doby používání moderních turbo benzinů, je tento argument překonaný. Mám zkušenosti se služební Octavií 2.0 TDI a občas si zajezdím i s 1,8TSI a 2,0TSI - opravdu dobré přívětivé motory. Samozřejmě, když se na to šlápne, tak spotřeba u nich vylítne o dost více, jak u 2.0 TDI. Pří normálním ježdění spotřeba ale v pohodě. Myslím si, že benzinová klasika atmo víceválců má přesto stále cosi do sebe. Zejména pro automobilové "staromilce". Ještě co se týče naftových motorů, tak bych vybíral jinde než u VW. Výborné jsou MB, líbil se mi i 6 válec BMW a kdysi jsem byl příjemně překvapen vlastnostmi naftového motoru 2,2 Hondy - vůbec nevadnul ve vysokých otáčkách a neměl žádný turboefekt, byl tichý a projevoval se jako benzin, byl jsem z toho tehdy paf - jenže to je už nějakých 9 -10 let.

bubulak
30. ledna • 12:13

Takhle to taky až do posledních dejme tomu 5-10 let vždycky bylo. Nafta od střední výš a jen pro ty, co jezdí dlouhé cesty. To až v poslední době se nafťáky začaly prosazovat i v nižší střední a dokonce i u malých vozů (Fabia), v ČR ten trend ještě nebyl tak patrný, ale v některých západoevropských zemích ano, viz Francie, jejíž značky jsou na dieselové motory jasně zaměřené. A také doufám, že se větší benzínové motory vrátí zase i do mainstreamových značek.

bubulak
30. ledna • 12:07

Takhle to taky až do posledních dejme tomu 5-10 let vždycky bylo. Nafta od střední výš a jen pro ty, co jezdí dlouhé cesty. To až v poslední době se nafťáky začaly prosazovat i v nižší střední a dokonce i u malých vozů (Fabia), v ČR ten trend ještě nebyl tak patrný, ale v některých západoevropských zemích ano, viz Francie, jejíž značky jsou na dieselové motory jasně zaměřené. A také doufám, že se větší benzínové motory vrátí zase i do mainstreamových značek.

Kuk Vykuk
28. ledna • 9:05

Takhle to pak dopadá, hníjící TéDéíčka na jedný hromadě, všechna sláva VW sračkometů v prachu... :-Phttp://jalopnik.com/volkswagen-stashed-hundre... ...

007
28. ledna • 1:05

Proboha jak tady některý blbci můžou napsat, že nafta je dneska, méně škodlivá než benzín? I 100 filtrů to nedokáže. Přestaňte se tady ztrapňovat! takovýma nesmyslama.

EfineSS
27. ledna • 18:27

"Za téměř legendární motor je již dnes označován agregát 1,5 dCi. V roce 2005 byl jedním z prvních vznětových motorů Renaultu, které využívaly moderních technologií jako jsou piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod či vyvažovací hřídele. Více na: http://www.autorevue.cz/co-prozrazuji-zkratky-na-... ... "1,5 dCi (K9K) se začal montovat do vozů Renault už od roku 2001. A nepoužíval piezo vstřikovače, nemá čtyřventilový rozvod a ani vyvažovací hřídele. Redakce si jej popletla s motorem 2,0 dCi (M9R).

Kuk Vykuk
27. ledna • 16:28

Všechy ty zkratky znamenaj jediné
"Jsem sračkomet co tě dostane na onkologii"

bzzz
27. ledna • 15:40

Prumer vozoveho parku v CR je 15 let, zaklad ceny jednotlivych phm je politickym rozhodnutim (mnozstvi vytezene ropy detto), na cestach clovek zasne co vsechno 'proslo' stk/emisema, ale v diskuzich v plnem proudu hon na (naftove) carodejnice... Kocourkov.

qwertz
27. ledna • 15:44

však 15 let stará rotačka, nebo 8 let starý diesel s kuchnutým filtrem, to je vrchol hnojometů na silnicích.

Lord Owl
27. ledna • 13:25

TDI = ten dým ignoruj

Jindra Kuchar
27. ledna • 12:49

Koukám že se tady jako vždy sešla horda dieselobijců. Přitom pokud se podíváme na realitu (http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/we... ... tak zjistíme, že emise NOx nejsou v ČR zásadnější problém (limit je 200, v praze se občas dostanou až na 150, zdravý člověk by měl zvládnout i 2000). Ale problémem v ČR je prach, kvůli kterému má diesel DPF... A kdo produkuje saze? Ano, přímovstřikovaný benzín bez DPF

bubulak
30. ledna • 12:04

Ano, proto mám ve svém autě nepřímovstřikový benzínový šestiválec. Jak říkám, kupujte velké motory, jsou ekologické :o)

oh.c!
29. ledna • 10:25

Pane J.K. jak už jsem se tu jednou zmínil, začněte prosím od definice pojmu "pevné částice". Existují studie, které se zabývají přímo emisemi PM jak z benzínových tak naftových motorů. Určitě v nich budou i zmíněno jak velké a jaké množství těchto částic který typ motoru produkuje. Např. "ekosoudruzi" v NSR měřili jak si na tom stojí vůz VW Golf s motorem 1.2TSI (první generece) vs. vůz od BMW (tuším se jednalo o model 116i) v různých provozních režimech.
Individuální automobilová doprava jako taková vyprodukuje cca 10 % pevných částic. A obávám se, že "zrovínka" pevné částice produkované benzínovými přímo vstřikovými motory nejsou součástí informací od ČHMU. Máte pravdu v jedné věci - filtry se zavedou i pro tyto motory. Ale třeba by toto téma mohlo být námětem nějakých "osvětových článků".
Chápu, že pro jakékoli "marketingové" účely je třeba vytvořit jednoduchá hesla, na které obecný lid zareaguje (viz. zrušíme 30 kč poplatek u lékaře, za naše problémy mohou modří lidé a červená auta, CO2 je smrtící plyn.. atd.). Ale tak už to chodí a vždy se těchto zjednodušení chytne nějaký "dobrák" a něco chytrého vymyslí a já to pak platím :-(.
Zdroj: strýček Gůgle ( třeba "Benzinmotoren-Partikel_2011-07-07.pdf" aj.)

Aleš
27. ledna • 15:19

A copak Vám asi odlétává ze zimních gum?

Marty
27. ledna • 14:48

Kolik benzínových aut v čr jsou moderní přímovstřikové turbo benzíny, které si nikdo nekupuje? 10% ze všech bnezínů v čr?Zbytek tvoří staré MPI atmosféry a turba jako fabie a oktávky a mini nákupní tašky, pár veteránů , staré koráby s V6 a V8 atmo ze západu, ameriky a staré káry typu žigul.

Mirek
27. ledna • 22:25

..turba jako fabie a oktávky...? :-D TSI je zkratka označující přeplňované benzínové motory s technologií přímého vstřiku paliva.
Nepřímé vstřikování benzínu se snad dnes již skoro ani nepoužívá.

tonys
27. ledna • 21:09

Nikdo si je nekupuje? Opravdu? :-D

Ostravak
27. ledna • 10:44

A co zkratka i-cdti?na to jste kluci zapomněli....

27. ledna • 16:51

Honda moc povedeny motor.

Karel
27. ledna • 10:36

Ještě mi tam chybí CH a S .... Chrochtajici smraďoch.
Naftu nikdy,patří do traktorů a náklaďáků,fujtajbl.

Petr
27. ledna • 16:33

A ty jsi pako...

Sakyx
27. ledna • 13:03

Je to skvělí pocit, mít v osobáku motor z náklaďáku. :-D

Jirka
27. ledna • 15:01

Máš tam motor ze Zila?

petr
27. ledna • 11:06

Az nato, ze upravena nafta jede mnohem lepe, nez sériový benzin. Osobně mam naftu a nikdy jsem s ničím nemel problém. Jezdím dlouhé trasy. A ne nadarmo si kazdy radši kupuje toho traktora ☺ v dnešní dobe jsou ty traktory mnohem tizsi za chodu, nez benziny.

qwertz
27. ledna • 11:15

každý si kupuje toho traktora, protože má proti benzínu 2kč slevu na spotřební dani a nikdo po něm nevymáhá plnění emisí. Kdyby měl váš chrocht mít v reálu stejné emise jako benzín, motor by stál 2x tolik, a byl 2x tak složitý s nákladným servisem.Trvdit, že turbodiesel je řidičsky příjemnější než moderní tubobenzín může jen naprosto hluchý důchodce jezdící v neděli do kostela.

petr
27. ledna • 12:29

Napisu to tak kdybych mel peníze zajiste bych si koupil sportaka typu porsche nebo Rs6 audi. Jelikož na to nemam a navíc by me to sežralo, co se tyce spotřeby, proto volím tuto variantu. Kolik myslete, ze vydrzi ten vas turbo benzin na počtu najetých km, když si ho nekoupite jako nove. 200-250tis. Km? Mam oktavku III v Rs v nafte a nemůžu si stěžovat. Mala spotřeba a nemusím hlavně podrazovat, jak debil pri sestce to táhne a predjizdi uplne napohodu.

tonys
27. ledna • 21:07

A v nějakém opravdovém AUTĚ už jste jel? Kolik myslíte, že je plánovaná životnost toho Vašeho vlhkého snu českých Pepiků, co máte pod kapotou?

Marty
27. ledna • 14:45

A kdo vás nutí kupovat si turbo benzín nebo přímý vstřik? Atmosféry i bez přímého vstřiku se stále dělaj. Nesmíte být omezený na koncern a evropu:-D

qwertz
27. ledna • 13:25

"civilní" O3 s 1.8TSI 132KW má zrychlení z nuly na sto za 7.3
"RS verze" O3 s 2.0TDI 135kW má zrychlení z nuly na sto za 8.3
:-P

qwertz
27. ledna • 13:21

není žádný důvod, aby motor typu 1.4TSI - 2.0TSI, pokud nemá konstrukční vadu, nenajezdil půl milionu a více.
BTW řada taxikářů má 1.2TSI protože na to hrkotání městem je to vyjde levněji v servisu a do +/- 200tis mění jenom olej. Pak nastupují první investice typu svíčky, cívky, rozvody, případně pumpa a jezdí se dál. Spousta těch motorů nemá dvojhmotu, některé jsou bez EGR.jinak jezdím mimo jiné v O3 1.8TSI 132kW. Ten motor táhne od 1500ot jako kůň až do 7000ot. Maximum krouťáku je od 1500 do 5000. O něčem takovém si můžete nechat jen zdát.
https://media.skoda-auto.com/Pictures/Products/New%20O... ...
A to předjíždění při sestce ve 150 bych chtěl vidět. Tam už je diesel dávno zvadlý jak leklá ryba.

Hugo
27. ledna • 9:54

Tie skratky znamenaju - "Pozor, zapni vnutorny obeh vzduchu !"

Natim
27. ledna • 9:34

Nebyl to u renaultu v roce 2005 nahodou novy motor 2.0dCi a ne starsi 1.5dCi

bluemotion
27. ledna • 9:00

Vyvalil se dým zdola, protočily sedmnácky KOLA, na topole podél skal
zelený mužík zatleskal

mpolan
27. ledna • 11:35

Nejlepší! :-D :-D :-D

petr
27. ledna • 8:41

Pokud vim, tak v dnešní dobe maji diesely mensi škodlivost, nez benzinove motory (oxidu uhelnatého) a neřekl bych, ze smrdí. Nejsou to uz stare traktory, jako drive. Jsou zo svizne a tiché motory.

Hloupý Honza
29. ledna • 23:41

Smrdí a čadí = velké částice = zachytí sliznice, člověk se zakucká, ale vysmrká toZ výfuku se nekouří, vzadu napsáno „TDI levandulová“ = DFP filtr pochytá velké černé částice, ty nejmenší, vzniklé vysokotlakým spalováním projdou až do plic = člověk časem dostane rakovinu.Bohužel, druhý případ nelze ovlivnit, není to jako s kouřením, kdy se člověk může svobodně rozhodnout, zda bude kuřák či nikoliv.

mister
27. ledna • 12:15

to sa hochu tazko pletes. diesel su omnoho skodlivejsie ako benziny a je to kvoli velkemu objemu pevnych castic ktore su tak male ze sa ti cez pluca dostavaju az do krvy. Preco myslis ze vsade sa pise ako chcu zakazat dieselom vstup do miest? a smrdia fakt jak kulovy spodek hlavne v zime to az skriabe v krku, no a ked nejaky je.ne tu mocovinu tak to je terno...

Jindra Kuchar
27. ledna • 12:29

Protože nadávat na diesely je móda. Ještě nedávno se nadávalo na benzíny kvůli produkci COx a zakazoval se starším benzínum vjezd do měst (emisní zóny). Navíc benzíny v reálu nedosahují papírové produkce CO2 (spotřeba) ani náhodou a mají problém s produkcí sazí (zavedení přímého stříku).
Ve finále je to o tom jestli chcete astma (NOx a diesel) nebo rakovinu (saze a přímovstřikovaný benzín)

qwertz
27. ledna • 13:13

ty vaše nesmysly už asi nemá smysl po 150x vyvracet.:-/

qwertz
27. ledna • 9:56

To nevíte vůbec nic. Diesely zamořují vzduch jedovatými oxidy dusíku, vysoce toxický bezoapyren a starší modely či ty s vymontovaným DPF kterých je stále na silnici drtivá většina produkují saze.

Jindra Kuchar
27. ledna • 12:46

Tak se podívejme na aktuální stav ovzduší:
http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/we... ...
Limity NOx nejsou překročeny nikde (limit je 200, zdravý člověk by měl podle wiki zvládnout bez problému 2000), nejhůře je na tom Praha 5 kde mají aktuálně 130. Obecně v ČR jsou limity NOx překročeny jen zcela vyjímečně a to i přes téměř 50% rozšíření dieselů. Problém ale působí polétavý prach, jehož původcem však nejsou desely s DPF, ale přímovstřikované benzíny

oh.c!
28. ledna • 9:25

Pane Jindro jste si jistý pravdivostí vašeho výroku: "Problém ale působí polétavý prach, jehož původcem však nejsou desely s DPF, ale přímovstřikované benzíny"? Začal bych třeba od definice pojmu ˇpolétavý prach". I elekto auta provozem produkují pevné částice.

qwertz
27. ledna • 13:12

To není pravda. Řada dieselů jezdi dodnes bez DPF, ať už od výroby nebo po demontáži majitelem dobytkem. Ty co filtr mají emitují jen 10x méně sazí než přímovstřikované benzíny bez filtru. Zato jsou mnohem menší a obsahují bezoapyren, jehož škodlivost vyjádřená povoleným emisním limitem je 5000x horší než pro např. benzen, který je škodlivou látkou u benzínových splodin.
O tom, že levným filtrem za 50EUR lze emise PM10 u benzínů snížit 2000x, z čehož jasně vyplývá že ty částice jsou úplně jiné než u dieselů, jsem už psal jinde.Překročení nebo nepřekročení limitů neznamená nic o tom, že je to zdravé nebo bezpečné. V mnoha ohledem máme stále ještě příliš benevolentní limity proti WHO, navíc žádná z těch měřicích stanic není na silnici, takže neměří to co dýchá chodec.

Joe Doe
27. ledna • 9:41

Dve slova:
Oxidy dusika.

Marty
27. ledna • 9:00

Určitě, pokud se nejedná o podvodné ropáky VW co vypuští o 300% víc emisí jak na papíře. Tiché? Zajdi k ušnímu, benzín a naftu poznám na půl kilometru:-D

qwertz
27. ledna • 9:53

No Francouzi vypouští 2500% víc emisí jak na papíře, a japonci s korejcema na tom nejsou o moc lépe.:-D
http://equaindex.com/equa-air-quality-index/...

27. ledna • 16:45

Pan je koukam odbornik.

Honza M.
27. ledna • 8:59

Když kolem mě projel autobus s dieselem Euro V, nikdy jsem nic necítil. Zato benzinový Euro V při studeném startu smrdí jako stará Škodovka.

Aladin
27. ledna • 11:58

U dieslů jsou problémem oxidy dusíku. Což je pěkné svinstvo. Povolené hodnoty Euro 5: diesel 0.2g/km, benzín 0.06 g/km. V reálném provozu je rozdíl ještě větší. Navíc nafty pod zátěží ( vysoké otáčky motoru či venkovní mráz) "švindlují" a mají ještě násobně větší produkci NOx. První byl z tohoto obviněn FCA. Ten tvrdí, že to dělají všichni a je to normální.

JirkaK
27. ledna • 9:04

Protože nejsi u toho, když ten autobus startuje. Téměř všechen ten "polétavý prach" ve velkých městech , na který se snáší kritika v souvislosti se smogem, jsou saze z naftových motorů.

twistedTSD
30. ledna • 10:29

Což je ovšem blbost. Naftové motory jsou minoritní zdroje polétavého prachu ve městech, ten vytváří třeba i takové brzdy.

Jindra Kuchar
27. ledna • 12:27

A nějaký zdroj prokazující, že téměř všechen prach ve městě je z dieselu máte? Zláště když diesely mají DPF? Co se týče sazí, tak jsou na tom aktuálně hůře přímovstřikované benzíny

qwertz
27. ledna • 13:04

Sice se budu opakovat, ale co už....Rozdíl v produkci sazí mezi moderním dieselem s DPF a moderním přímovstřikovaným benzínem bez GPF je desetinásobný (počet částic). Ty částice však nejsou vůbec stejné a hovořit o nějakém srovnání škodlivosti vzhledem k tomu, že Diesel produkuje výrazně více benzoapyren (který se na ty částice váže a řádově 5000x přísnějšími limity pro zdraví)
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/104066304... ... Dále je zajímavé, že pro redukci pevných částic u přímovstřikovaného benzínu 2000x (počet) postačuje levný filtr pevných částic v ceně směšných 50EUR (a to se ještě ani masově nevyrábí, poté cena ještě klesne), kdežto současné diesely už teď musí používat 10-100x dražší DPF. Je zcela evidentní, že ty částice prostě nejsou stejné ani porovnatelné.A teď si ještě odhadněte, kolik aut v provozu ten DPF skutečně má (tj, nejsou zastaralé či majitel není dobytek co ho vymontoval)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jindra Kuchar
27. ledna • 13:13

Cena technologie není podstatná, vymontovaná technologie také ne, jelikož to není problém technologie ale lidí. Jestli má smysl něco srovnávat tak jsou to auta která jsou technicky v pořádku

qwertz
27. ledna • 13:36

Co to tu melete? Nejdřív tu odkazujete data z měření PM10 z chmi a pak tu budete tvrdit, že to mají na starosti benzíny, protože staré diesely a ty s vymontovaným DPF se nepočítají? Jakože po silnici jezdí jenom auta technicky v pořádku :-DProblém není jenom PM10, ale PM 2.5, PM1 a menší částice, které filtr buď nezachytí vůbec, nebo je nadměrně vypouští najednou při regeneraci. Navíc škodí zejména látky, které jsou na ty částice navázané, což v případě Benzoapyrenu, který z toho vašeho dieselu leze, znamená 5000x horší účinky na zdraví. Rovnice pro idioty: 1/10 částic x 5000 vyšší toxicita = 500x horší diesel.

Marty
27. ledna • 9:01

esli ten bus nebyl náhodou na CNG:-D:-D

Honza M.
27. ledna • 9:13

Byl to diesel.

qwertz
27. ledna • 9:57

Jenže ten autobus má obrovskou nádrž s AdBlue a funkční DPF. Obojí není problém do velkého autobusu zabudovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
27. ledna • 10:27

Hele ty experte, obojí mám v autě taky. Tak o co jde? Píšeš nesmysly.

qwertz
27. ledna • 10:36

To asi těžko. Spotřeba AdBlue u nákladáků a Autobusů dosahuje až 8% spotřeby paliva. V případě osobních automobilů je to v praxi s bídou 2%.Jinými slovy osobáky vstřikují močovinu výrazně méně než těžká vozidla právě z důvodu problematického zabudování větších nádrží a prodloužení intervalu doplnění Adblue (u některých aut lze jen v servise a tak je snaha o interval 15000km minimálně)

Jirka
27. ledna • 11:57

U mého 2 tdi to jsou zhruba ty 2%. Jak je to u větších motorů nevím, ale nějak nevidím důvod aby spotřeba močoviny byla větší. A u toho osobáku není důvod pro menší, napouštěcí otvor je hned vedle zátky na naftu. Tedy žádný problém.

pajdalan
28. ledna • 13:57

Jezdím s busem,který plní normu euro5. Je v něm motor 7.9 l a nádrž na AD blue je 26l. Při ježdění po městě těch 26l vyjde na 600-700km,jak na které lince,to znamená zhruba 3-4 l na 100 km.Každý druhý den AD blue se musí doplnit.Jinak si myslím,že benzín je o něco čistší,protože už jen to,že benzín plnící EURO2 dostane zelenou ekoplaketu,ale diesel,který plní EURO2 jí nedostane. Tam na zelenou dosáhnou až motory plnící EURO5.

Rejpal
31. ledna • 9:01

Benzinove motory s normou EURO V nemusi, narozdil od Dieslovych s normou EURO V plnit zadne pozadavky na emise malych castic (PM10, PM2,5). Normy EURO V a EURO VI u Dieselu jiz vyzaduji temer nulove emise PM10, proto benzinove motory s normou EURO IV a EURO V smrdi vic, nez Dieslove s normou EURO VI.

qwertz
27. ledna • 12:16

Vy snad měříte emise NOx, že nevidíte důvod aby spotřeba byla větší?
Právě na příkladu těžkých vozidel se ukazuje problematičnost dieselů v osobních autech. Vývojáři museli někam nacpat DPF, po příchodu EURO 6 museli řešit kam do stávajích aut nacpat AdBlue (např. Yeti měl nádrž pod podlahou kufru a plnil se tamtéž). Zákaznící zase nechtějí dolívat AdBlue každých 1000km i když by to v případě stojanu na všech pumpách neměl být problém. Proto diesely mizí z malých aut. Jsou stále dražší a složitější, a je i problém je tam fyzicky nacpat. A Trucku tento problém odpadá.

qwertz
27. ledna • 8:33

Všechny tyhle značky znamenají "smrdím hodně a vypouštím sračky".

Josef
28. ledna • 23:00

Ano, úplně stejně qwertz značka znamená "....vypouštím sračky" v podobě obsahu a formy jeho "příspěvků" v diskusích v Autorevue...

NoName
28. ledna • 10:32

"Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut?" - zapnúť vnútorný obeh.

27. ledna • 16:42

Nezavidet !! At jezdi. Diesel nejlepsi motor.

Marty
27. ledna • 8:59

Nejlepší nálepka je "Fu*k the fuel Economy - 5,7 V8 under the hood":-D:-D

Jeff
27. ledna • 8:42

Pořád lepší než tvůj vyhulenej Warťas :-D

karlos
5. dubna • 16:06

Co je to za idiota ten QWERTZ?

qwertz
27. ledna • 9:52

ozval se majítel Vochtáfky ftédéíčku fdechtu co táhne vocpada za 4 na100?

Doporučujeme

Články odjinud