Co nás ve Frankfurtu zaujalo a proč?

Nastal čas definitivně uzavřít frankfurtský autosalon. Letos určitě bylo na co se dívat a objevilo se i pár překvapení. Co nás nejvíce zaujalo a proč?
Seznam kapitol
  1. Elektrická energie kam se podíváš, Elektřina také ve sportu
  2. Cadillac Elmiraj, Mercedes-Benz S Coupé, Nanuk, když nevíte coby
  3. Tuning!, Mitsubishi v roli poražených

Elektrická energie kam se podíváš

Každý autosalon dává nahlédnout do motoristické budoucnosti a letošní Frankfurt nebyl výjimkou. Pokud bychom vycházeli pouze z toho, co bylo k vidění, pak jsme si pro vás z Německa přivezli jasný vzkaz, budoucnost je s definitivní platností elektrická a doba, kdy začneme v rámci testů měřit rychlost dobíjení akumulátorů nebo hodnotit uměle vytvářené zvuky motorů, je vyloženě za dveřmi. Najít koncept auta, které by nepoužívalo elektromotor, dá opravdu hodně práce.

Chcete příklady? Nissan Friend-ME Concept, stylistické cvičení, u kterého automobilka prakticky nic o technice nezveřejnila. Výjimkou je pouze informace, že jde o hybrid. Pokračovat můžeme Opelem Monza, pěkné kupé, které rozvíjí techniku použitou v Opelu Ampera. Že by ta byla tolik úspěšná? Na rozdíl od Ampery používá Monza litrový motor coby generátor spalující LPG, v Bruselu musí být z této koncepce vyloženě nadšení. Na stánku Toyoty už nebylo k vidění nic jiného, než hybridy, i když Yaris Hybrid-R měl jasně ukázat, že hybrid může být i zábavný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Elektrická energie je v kurzu. Najít koncept, který nemá elektromotor už je docela problém. A dá se také očekávat rozšiřování hybridních čtyřkolek.

Stále vám to nestačí? Tak co třeba Kia Niro. Tahle studie celkem dobře dokumentuje další trendy. Budoucnost kromě elektřiny patří hybridním čtyřkolkám. Už si snad ani nepamatuji, kdy by někdo ukázal něco osazeného klasickým pohonem všech kol. Koncepce spalovací motor vpředu a elektromotor vzadu (případně naopak) se stala trendem, který zřejmě jednou opravdu nahradí mezinápravové diferenciály a spojky. Kdo by čekal, že se najdou výjimky u tradičních zastánců 4x4 typu Subaru, ten by se pletl. Koncept Viziv taktéž používá systém hybridního 4x4.

Zatímco někteří ještě prezentují své elektrické představy o budoucnosti jako studie, BMW vyrukovalo se "íčkovou" revolucí v sériové podobě. Jsem velmi zvědav, jak se těmto autům bude prodejně dařit. Podle krátkého svezení v hale lze usoudit leda to, že nová i3 jede poměrně svižně, ale jak se dočtete v připravovaném testu Nissanu Leaf, není to nic nového. Do světa elektrických aut vstupuje nakonec také Volkswagen s modely e-Golf a e-up!. Elektrickou energii chtějí prostě všichni, asi nezbývá nic jiného, než se s tím do budoucna smířit, respektive užívat si velkých motorů, dokud to ještě jde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Elektrická realita si už našla cestu také do Volkswagenu Golf. BMW i3 má být přímo revolucí. Uvidíme.

Elektřina také ve sportu

Jenže vstupem elektrické energie do běžných modelů to zdaleka nekončí, evidentně se počítá s nástupem hybridních nebo dokonce čistě elektrických pohonů také u supersportů a motoristického sportu obecně. Tyto trendy byly známy už dříve, Frankfurt 2013 to pouze potvrdil. Do sériové výroby definitivně míří Porsche 918 Spyder, které dostalo do svého hnacího řetězce hned tři elektromotory. Příkladů by se ale našlo více, třeba takový koncept novodobého Audi Quattro.

Video | Sportovní auta | Autosalony | Frankfurt 2013 | Hybridy | Porsche

Porsche 918 Spyder: nový hybridní supersport zblízka a podrobně

Ale ani to stále není z pohledu elektřiny poslední slovo. Pomalu se chystá seriál závodů elektrických formulí, přičemž nový monopost jsme si mohli prohlédnout na stánku Michelin a Renault. Elektrické monoposty zvládnou stovku za tři sekundy, maximální rychlost je omezena na 225 km/h. Formule měří rovných pět metrů na délku a váží 800 kg. Seriál odstartuje příští rok.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Elektrická energie kam se podíváš, Elektřina také ve sportu
  2. Cadillac Elmiraj, Mercedes-Benz S Coupé, Nanuk, když nevíte coby
  3. Tuning!, Mitsubishi v roli poražených
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků