Co lze očekávat od elektromobilů VW?

26 komentářů

Jirka1or
15. října • 16:17

Jestli za elektromobil budou chtít sprosté peníze, tak to vůbec nemusí vyrábět.

Kuk Vykuk
13. října • 6:54

Článek nám říká že VW je 10 let za Teslou a že VW je fosilní dinosaurus, kterýho vyškolila německá pošta B-]

vana666
12. října • 5:54

A co nám ten článek vlastně chtěl říct ?

pozorovatel
11. října • 21:28

O jakém prvním elektromobilu v roce 2020 tady autor článku blouzní? e-Golf a e-Up! už dávno jezdí.

josephko
11. října • 17:09

Problémom krátkej budúcnosti už nebudú ani tak elektromobily, ako zabezpečenie dostatočnej infraštruktúry na ich nabíjanie. S masívnym rozšírením indukčného nabíjania to ale bude relatívne jednoducho riešiteľné:
Viem si predstaviť, že indukčná nabíjačka bude oveľa jednoduchšia a hlavne lacnejšie ako súčasné klasické nabíjačky s káblom. Postačí, ak na parkovacom mieste bude plocha, nad ktorou sa auto bude dať nabíjať. Samotné nastavenie dobíjania bude prebiehať na displeji elektromobilu.
Takýto typ nabíjačiek by umožnil relatívne lacno vybudovať hustú sieť napr. pred supermarketmi. A tu sa priam ponúka marketingový ťah zo strany supermarketov: nabíjanie počas nákupov za zvýhodnené ceny, prípadne poskytovanie zliav na dobitú elektrinu v závislosti od výšky nákupu. To sa dá urobiť veľmi jednoducho: na pokladničný blok sa vytlačí jedinečný kód, ktorý po naťukaní na displej auta "zabezpečí" zľavu. Pri dostatočnom rozšírení podobného systému by sa potom čítačky kódov (či už čiarových, RF kódov alebo QR kódov) mohli stať bežnou súčasťou áut...

Míra
12. října • 9:42

Indukční nabíječka není vůbec jednodušší ani levnější, naopak indukční nabíjení přináší množství výrazných druhotných problémů, které by se musely vyřešit. Ale to samozřejmě při pohledu na kabel není vidět ;-)

Kuk Vykuk
13. října • 6:50

Vzhůru za větším grilovánim obyvatelstva a dětí větším elektrosmogem!
Hlavně že je indukce "bezztrátová..." a víc efektní než efektivní.
Občané s kardiostimulátory budou jásat a skotačit.

BysTri
11. října • 13:37

"První elektromobil od německé automobilky má přijít na trh v roce 2020" :-O Asi by stálo zato článek nebo alespoň toto tvrzení opravit, protože VW e-Golf a e-UP jsou elektromobily (i když ne od základu na vlastní platformě) takže je Vaše tvrzení lživé.

kolemjdoucí 2
11. října • 13:57

Ono je to ještě jinak, němečtí pošťáci se pochlapili:
https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta... ... Tohle využití účelově a v relativně malém počtu je velmi rozumné využití elektromobilů, vzhledem k tomu jakým způsobem vozidla pošťáci využívají - narozdíl od masové elektromobility, ta přináší víc problémů než užitku.

šofér
11. října • 16:10

No, a vlastně se k tomu může přidat skoro celý drobný ponikateslký sektor, od rozvozu jídla po opraváře čehokoliv. 80 km dojezd je optmální.

Tomáš Kolínek
11. října • 12:07

Co čekat to že to bude stát neustále v garáži na nabíječce a majitel se na něj bude jenom dívat. Protože dojezd bude apsolutně nepoužitelný pro běžný provoz a ještě rád bude spomínat na svého letitého navťáka Jak se s ním všude mohl podívat.

Peppa
11. října • 15:12

S 60kWh baterií dojedete dostatečně daleko (cca 350km). Zvláště když za 30minut můžete cestovat dalších 250km.

Peppa
11. října • 15:13

.. za 30minut na rychlonabíječce umístěné každých 80km ...

Antiautomat
11. října • 18:50

Mmm, no, ja to mam na pravidelne mesacne stretnutie so zborom cca 550km, z toho 400km je po dialnici, teda pokial zvolim dialnicu. V opacnom pripade okresky, dediny, zdrzania, casto kolony. Div sa svete, jazdim tam s priemernou rychlostou 105kmh /udaj palubaka na konci, posledna jazda/, s benzinakom koncepcne 30+ rokov starym, so spotrebou 6.8/100. Pokial vezmem novsi /jednaosmicka atmo/, je to 7.5/100. Zaver: vyhladovo ponuka VW z r.2020 mi nestaci. Ak nemaju nic ine, potom /pokial uz nedajboze moja jednoducha atmo benzinovka nebude rozbita/, nemam zaujem.

Míra
12. října • 9:37

Někdy si tu spotřebu spočítej podle skutečně spotřebovaného paliva. Auto ti ukazuje jen to, co mu někdo naprogramoval.No a na takovéto dlouhé vyjížďky se dá dívat různě - například krásně ukazují jak jsme rozmazlení a rozežraní a jak jsme si všichni zvykli naprosto zbytečně jezdit neustále sem a tam a považujeme to za samozřejmé a jaksi za svoje právo - viž tvůj případ - přeprava jediné osoby v prázdném autě na vzdálenost 1100 km (2 x 550 km) spotřebuje 11 x 7 = 77 litrů paliva!
Tedy 77 litrů paliva zcela zbytečně spáleného jen pro výlet jedné osoby, a to pravidelně každý měsíc, za rok je to tedy 924 litrů spáleného paliva. To by mě zajímalo co tak galakticky důležitého tam jezdíš dělat, že lidstvu a přírodě stojí za to spálit tolik benzínu?
A takhle zcela zbytečně pálí benzín tisíce a tisíce lidí - jedou jen proto, že můžou. Že je to rozmařilost a rozežranost nevidí a ani si nepřipustí. Ale s příchodem elektromobilů to začíná být velmi viditelné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
12. října • 10:55

Fantomas (alias Míra): Někdy mluvíš rozumně, ale někdy vypotíš takovou jalovinu, že zůstává rozum stát. Nejdříve uděláš morální soud o nesmyslnosti cesty, aby ses hned v další větě přiznal, že vlastně vůbec netušíš, z jakého důvodu byla ta cesta vykonána. Tak ku*va když to nevíš, tak nesuď. To je jako kdyby někdo pracoval v zahraničí (třeba v Německu) a jednou za měsíc se jel podívat za rodiči (2 x 550 km), taky to bude nesmyslná jízda? Asi ne, že? Nebo pro tebe možná jo, to já netuším. Každopádně se zamysli nad tím, co píšeš. Trochu empatie chlape.

Míra
12. října • 12:17

Nebo jinak - někdo se dobrovolně odstěhuje na druhý konec světa a já teď mám mít empatii a chápat, že se mu stýská, a že kvůli tomu každý měsíc spálí několik set litrů benzínu a nám všem otráví svět a že je to tak v pořádku, protože on má důvod? Nebo že si někdo založí firmu úplně jinde a nutí jezdit zaměstnance na poradu a já mám být empatický a chápat, že mi kvůli tomu dál otráví vzduch svým ježděním? Tak to sotva, to není žádná empatie, to je obyčejné vydírání a ekologická katastrofa. Nikdo nikoho nenutí bydlet nesmyslně daleko, ani dělat práci na druhém konci světa, nebo třeba vozit rajčata z Ekvádoru. Je to jen jejich rozhodnutí, tak nevím proč my ostatní bychom měli chápat, že oni se kvůli vlastnímu prospěchu rozhodli pálit kvanta benzínu a ničit nám svět zbytečně mnohem víc. Vím, dalo by se to pak vztáhnout na cokoliv jiného, ale prostě co je moc, to je moc. Nebo "všeho v mírou" :-)

Míra
12. října • 12:21

A když půjdu ještě dál, tak by to vlastně mělo být opačně - tu empatii by měli projevit oni ve vztahu k nám ostatním, uvědomit si jaký nesmysl takové neustálé ježdění stovky kilometrů sem a tam je, že to nám všem jen víc otravuje svět, zamyslet se nad sebou a něco s tím udělat.

Shimi
12. října • 13:25

Jak typické, všechno překroutit k obrazu svému. To Německo bylo jen jako příklad. Mě by ale zajímala odpověď na tu první část mého příspěvku. Ty neznáš účel cesty a přesto děláš morální soud. Chápeš to? O tom je ta empatie, že neznáš pozadí a přesto soudíš. Jen na základě svých vlastních subjektivních dojmů. V některých momentech mi fakt připomínáš gurua, který má jediný patent na pravdu a přes to nejede vlak. Nemáš Míro, fakt ne. To co tobě přijde nesmyslné dává jinému smysl maximální a naopak. Smiř se s tím, že tvůj pohled na svět není etalonem, ale máš na něho plné právo.

Míra
12. října • 14:08

A tuto diskuzi jsem začal větou: "na takovéto dlouhé vyjížďky se dá dívat různě - například..."
Dal jsem tedy jen jeden obecný pohled na věc, jeden z mnoha. Přesto se ti to nelíbí a ač říkáš, že mám na svůj názor plné právo, tak chceš, abych se nad sebou zamyslel a svůj názor změnil (v podstatě teď zase ty trváš na tom, že tvůj názor je jediný správný). Děkuji, nechci. Ale vážím si tvé nabídky :-)

Míra
12. října • 13:54

Pokud na něj mám plné právo, tak proč ti tak vadí?

Shimi
12. října • 14:13

Já někde píšu, že mi vadí? Já se pouze ptám, proč děláš soudy, když neznáš pozadí. A ty mi na to ne a ne odpovědět. Já samozřejmě vím proč, protože na to odpověď prostě není. Plácl jsi blbost a teď už to nejde vzít zpátky. Celé jsi to zevšeobecnil a na základě toho posuzuješ jeden konkrétní případ, což je samozřejmě nesmysl.

Míra
12. října • 15:24

Ale zkusím to ještě jednou a jinak, třeba to líp pochopíš.
Reagoval jsem obecně na situaci v současnosti, kdy jsme si zvykli na dlouhé přejezdy sem a tam s tím, že s nástupem jiného druhu pohonu se možná budeme muset začít víc zamýšlet nad tím, jestli takhle dlouhé přejezdy skutečně nutně potřebujeme, jestli to třeba není jen naše rozmařilost a tedy zbytečnost. Elektromobily na tohle prostě vhodné nejsou, tak se zase přizpůsobíme a kdoví, možná nakonec zjistíme, že cestovat tak daleko vůbec nepotřebujeme, že to jde i jinak.
Toto neustálé cestování na dlouhé vzdálenosti tady nikdy nebylo - vzniklo ať v posledních pár letech, a ne z nutnosti a potřeby, ale opačně, z možnosti - že máme možnost jezdit a tak jsme toho využili a začali se víc "roztahovat". Ale z ekologického pohledu je takové cestování a převážení kdečeho nesmyslné. Technika se sice vyvinula, ale Země je pořád jen jedna, vzduch jen jeden a suroviny jsou taky pořád jen jedny. Ale protože opravdu nevím proč tam Antiautomat jezdí, tak jsem se ho na to ptal, zajímá mě co je tak důležité, že to vyváží spálení tak velkého množství benzínu a otrávení vzduchu. Ale stále je to jen obecná úvaha k zamyšlení - pro toho kdo chce. Ty nechceš, nevadí, já tě k tomu nenutím. A tak prosím ani ty nenuť mě, abych kvůli tobě svoje názory měnil. Já to vidím takhle, ty zase jinak.

Míra
12. října • 14:46

Trochu mi připomínáš H. Forda: "Můžete mít vůz v jakékoliv barvě, pokud to bude černá". Analogie - máte právo na svůj názor, pokud bude stejný s naším :-)

Míra
12. října • 14:40

Jasně, nepíšeš přímo, že ti vadí, ale že je to jalovina, nad kterou zůstává rozum stát. A teď i to, že je to blbost. Je v tom rozdíl? :-)
Chceš, abych se nad sebou zamyslel a začal myslet jinak a empaticky. Proč vlastně ty se domníváš, že můj názor není správný a tvůj ano? Tak jestli mám právo na svůj názor, tak ho tak ber. Ale pokud se mám zamyslet a změnit ho, tak ti můj názor asi vadí, pak ale nesmysly píšeš ty, protože mi to právo na můj názor zase bereš.
Ano, já stále píšu jen obecně, ovšem ty se to stále snažíš vztáhnout konkrétně.

Míra
12. října • 11:57

Takovéto cestování, stejně jako každodenní létání, vzniklo až v posledních zhruba dvou desetiletích - a ne z nutné potřeby, ale jen proto, že to prostě jde. Že jsme se dopracovali k blahobytu a můžeme si to dovolit. Už nechodíme, jezdíme. Už nepřemýšlíme jestli je to skutečně potřeba a nutné, ale sedneme a jedeme - a tomu jsme si přizpůsobili svět a vytvořili důvody jezdit. Založili jsme firmy stovky kilometrů daleko, odstěhovali se stovky kilometrů daleko, a teď tvrdíme, že tak daleko jezdit nutně potřebujeme. Nepotřebujeme, jen chceme, protože můžeme a jak jsem psal výš - tím jsme si sami v sobě vypěstovali pocit, že máme právo jezdit kam chceme a kdy chceme, bez ohledu na cokoliv, protože přece máme ten vážný důvod.
No a nástup elektromobilů nás zase donutí ty uměle vytvořené důvody a naše představy a životy přehodnotit. Líbit se nám to nebude, protože jsme si na to zvykli, ale bude to nejspíš nutné. Jezdit a létat neustále sem a tam na obrovské vzdálenosti je nesmyslné. Obhajovat to a poukazovat přitom na empatii je velice omezený pohled na svět. Asi takový, jako obhajovat závodníky F1, že závodit prostě musejí, proto mějme empatii a mysleme na jejich hladové děti ;-)

Doporučujeme

Články odjinud