Co chystá Škoda pro příští rok? Máme se nač těšit!

Přestavení modelu Kodiaq je jedním z nejdůležitějších milníků Škody Auto, je potřeba se ale starat také o stávající modely. Na co se můžeme těšit v roce 2017?

Minulý týden ve čtvrtek představila Škoda Auto své vůbec první sedmimístné SUV, model Kodiaq, kterého chce v příštím roce prodat asi 4000 kusů, nicméně přestože tento segment neustále narůstá, není dobré zapomínat ani na stávající modely. Příští rok proběhne modernizace hned tří z aktuálně nabízených modelů (Kodiaq se začne prodávat až v únoru) a jeden dorazí ve zcela nové generaci. O co konkrétně půjde?

Tajné | Design | Škoda | Škoda Octavia

Škoda Octavia po faceliftu: Bude vypadat přesně takto?

Faceliftem projde třetí generace Octavie (vůz by se měl ukázat už v březnu v Ženevě), změn ale bude více, než by se na první pohled mohlo zdát. Půjde zejména o změnu designu přední části, která by měla nést vertikálně dělené světlomety ve stylu Mercedesu E minulé generace před modernizací, podle našich informací by dokonce mohla nastoupit moderní plně diodová technika.

Už letos na voze nějaké změny proběhly, ale pouze v rámci pravidelné modelové péče. Asi největší novinkou je motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW, který nahradil dříve používanou dvanáctistovku s 81 kilowatty. Jak se nám toto spojení líbí, se dočtete v našem redakčním testu.

Technika | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Modernizací dále projdou také modely Citigo a Rapid, přičemž ani ty v posledních měsících nebyly „ušetřeny“ drobných změn. Citigo kupříkladu nedávno dostalo diodové denní svícení a nyní již obligátní deštník, který najdete pod pravým předním sedadlem, Rapid má zase nové kombinace čalounění, ambientní osvětlení v interiéru nebo parkovací kameru s ostřikovačem.

Facelift těchto modelů by se měl dle všeho dotknout hlavně vnějšího vzhledu, v případě Rapidu se hovoří například o předních světlometech velmi podobných těm z konceptu Rapid Sport pro Wörthersee 2013. Zda i sem zastoupí motor 1.0 TSI, se zatím neví, koncernový Volkswagen Up! jím však už disponuje (dostal jej v rámci letošního faceliftu).

Škoda | Názory | Škoda Yeti

Nejlepšími vozy jsou Škoda Citigo, Yeti a Superb

A jaký tedy bude ten zcela nový model? Jde samozřejmě o druhou generaci Yetiho, který ponese stejný technický základ jako Seat Ateca. Platforma MQB počítá pouze s pětimístnou variantou (sedmimístný Kodiaq má MQB se zesílenou podlahou), dokonce i vzhled by měl být podobný španělskému sourozenci vyráběnému v Kvasinách. Tady už se dá s motorem 1.0 TSI stoprocentně počítat, a to v roli základní verze s předním pohonem a manuální či dvouspojkovou převodovkou. Premiéra se zřejmě odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Technika | Škoda | Premiéry | Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

V letech letech 2018 nebo 2019 se podle současných informací objeví Kodiaq v provedení kupé (SUV ve stylu BMW X6), který by měl být určen hlavně pro Čínu, značka prý však zvažuje také uvedení v Evropě. Počítá se také s crossoverem velikosti Fabie. Rok 2019 pak bude důležitý z hlediska elektrifikace – měl by se totiž objevit první plug-in hybridní model Škoda, konkrétně vlajková loď Superb. O rok později se stejný systém podívá také do Kodiaqu.

Testy | Volkswagen | Kombi | Hybridy | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...  

Dle všeho půjde o velmi podobnou techniku, jaká pohání Volkswagen Passat GTE. Základem je čtrnáctistovka TSI a převodovka DSG, které doplňuje elektromotor a akumulátor. Skutečný dojezd na elektrickou energii činí okolo 40 kilometrů, papírová spotřeba nepřesahuje 2 l/100 km.

Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 167 231 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Superb 2.5
Rok výroby: 2004
Stav: 190 869 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 139 723 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků