Ja stále nechápem ten hype okolo CNG... Ani jeden jediný krát mi nikdo nepovedal prečo je lepšie CNG jak LPG... O tom že pri CNG je väčšia úspora dosť pochybujem, a keď niekdo spraví výpočet podla udajov vyrobcu o spotrebe tak je blázon...Keď vynechaám nejak=e restikcie okolo parkovania a bla bla tak...LPG vs. CNG:-Obe relativne lacné-Na LPG auto rperobíte lahšie-lacnejšie-LPG stanic je fúra, je to tu, všetci to poznáme, je to zabehnuté-CNG sa montuje seriovo do aut, tu sa chcem pozastaviť lebo to je v podstate základ mojej otázky, prečo zrovna CNG a nie LPG, určite v tom bude nejaká lobby, nechavam na diskuziu...
CNG (metan) je přírodní plyn, který se těží ze země. Je to nejjednodušší uhlovodík, má větší výhřevnost nenž LPG. Při spalování vzniká jen CO2, voda a trocha dusíku. Je bezpečnější než LPG, lépe se rozptyluje, je lehčí než vzduch. LPG (propan butan) je musí vyrábět, je to vlastně ropný produkt, spalováním vznikají škodlivé emise. Od LPG technologie se ve světě hodně ustupuje, narůstá CNG, protože je levnější, nemusí se vyrábět a taky je ekologičtější. CNG se hůř stlačuje než LPG, ale nové technologie už jsou na LNG (liquid natural gas), který je zkapatněný jako LPG, takže ho půjde lépe převážet třeba na lodích přes moře. Zemní plyn má prostě budoucnost, propan butan ne. Proto je pořád víc aut z výroby na CNG, na podzim bude i nová Octavia. Lobby tam asi taky bude (ekologové, nadbytek zemního plynu atd.).
Je jen otázka času kdy po tom skočí Kalousek.
Kalousek a kostej nesmrtelnej
Na každé prase se už vaří voda.
Jak už na to upozornil někdo níže - to šetření peněz je relativní. Třeba taková 95ka bez všech daní a přidanejch hodnot by mohla u nás stát míň než 15 Kč. Pokud se lidé ve velké míře stanou na něčěm závislí, """státnímu rozpočtu v době krize pomůže""" to zdanit!!(těch úvozovek by tam asi mělo být víc :o)) )Nesporný je fakt, nižšího znečišťování ovzduší oproti benzinu a naftě. Ale jak už se prokázalo u solárních panelů - při "boji za ekologii" jde především o zisky - na náš úkor.
Zvýšení počtu čerpacích stanic CNG nic nevyřeší na počtu vozidel jezdicích na toto palivo! Bohužel současné ošizené konstrukce nových motorů nejsou schopné toto palivo dlouhodobě používat! To samé se týka i používání LPG! B-]
Ty motory od VW jsou primárně postavené (upravené) na spalování CNG, na benzín jedou trochu hůr (dynamika, zvuk, vibrace).
No jo, ale zase na druhou stranu se při rostoucím provozu na CNG nejspíš vybere míň na spotřební dani než z tradičních PHM. Takže ostatní vozidla nejezdí ani tak na dražší PHM, jako spíš na vyšší daně.Pokud by na CNG časem jezdilo větší množství vozidel, než malé, tak by se možná spotřební daň na CNG zvýšila více, než jak je zatím naplánováno: http://www.cng4you.cz/legislativa/dane/vyvoj-sp... ... Zkrátka ani z pohledu zvyšování daní to CNG už nebude odstrčené?
Do roku 2020 je spotřební daň na CNG garantovaná EU, není nulová, rok od roku se zvyšuje, ale pořád je proti konvenčním palivům zanedbatelná.
Tak ono se všechno o co je zájem nebo je nějak výhodné nakonec zdraží viz různé ve své době typy vytápění.:-D:-D:-D
Ale můžeš tankovat doma pokud máš plynovou přípojku s malým kompresorkem -plničkou. Tam se rapidně cena plynu nezvedne, nedovedu si představit kontrolu plynu, kdyby zakazali domaci plničky a muselo by se tankovat u stojanů....10 let CNG ma budoucnost , jdu do toho .
Domácí plnička se moc nevyplatí.1) je pomalá, natankování nádrže u těch levných je v řádu hodin, cca 3-62) k ceně plynu musíš připočíst náklady na elektřinu, plničky mají odběr cca 1-3 kWh3) plničky stojí cca od 100tis výš, takže se vyplatí jen při velmi velkém nájezdu
Jen pro srovnání, VW Passat EcoFuel má kombinovanou spotřebu dle výrobce 4,3kg CNG na 100 km. 1kg CNG stojí cca 23 - 27,- Kč. Když vezmeš jen těch 23 Kč/kg při spotřebě 4,3 kg na 100 km, tak ti vyjde, že za cenu domácí plničky (100.000,- Kč) můžeš ujet cca 101.112 km ;-)
Při 27,- Kč/kg to bude cca 86.132 km.
Ze si to nedovedes predstavit neznamena, ze se to nestane. Nutnost dvou plynomeru je to nejjednodussi, stejne jako extra zdaneni na jeden z nich a likvidacni pokuty v pripade pokusu "tankovat" z toho nezdaneneho. Technicky i legislativne je to velmi snadno resitelne, navic to lze jednoduse kontrolovat (staci porovnat mezirocni narust spotreby a do mist s nerealnym narustem pro bezne potreby se zajit podivat). Pak je take potreba pocitat s tim, ze toto se tyka jen majitelu rodinnych domku a tam jak znamo panuje socialni kontrola, tedy vzdy se nejaka zavistiva svine najde, ktera sice nebonzuje, ale hlasit se to musi, ze jo.
Pokud bys jezdil na cng a měl vlastní plničku, tak v případě, že to dáš do nákladů, tak ti berňák chybějící spotřební daň dodaní. A to se počítá !!!!
Hmm stojan u pumpy na cng je za statisíce. Cena domácí plnicky se pohybuje okolo právě těch sto tis. To než by se vyplatilo na rodině ježdění tak opravdu dojde ropa.
Domácí plničky řekni o tom víc. Slyším to poprvé.
http://www.jikovcng.cz/... třeba tady B-], http://www.cngexpert.cz/,... http://www.cngplus.cz/... atd... stačí trochu číst . Mercedes měl a možná i má k autu na cng dával plničky zdarma.
http://www.cng.cz/cs/technologie-stanic-375/...
Osobně se domnívám že spotřební daň se platí, protože domácí plničky musí být na samostatný plynoměr, alespoň u podniků.
Ono nejde ani tak o plynoměr, jako o tlak. 250bar ti rwe ani eon nepošlou, takže potřebuješ kompresní stanici. Třeba malou a domácí, ale nutnou.... Doufám, že to čeští bastlíři nechají bez povšimnutí.
Zatím jsem jezdil na LPG, ale též velmi výrazně uvažuji o CNG. Myslím že je to dobrá a výhodná alterntiva.
Co máš za auto?
nevím, jak všichni uvádějí úsporu proti LPG když :1. cena přestavby u čtyřválcového motoru na CNG je dražší o 20000,-Kč proti LPG s jednou nádrží o obsahu 70 litrů. Každá další pak stojí zhruba 10000,- Kč. O speciálních kompozitových ani nemluvím.2. spotřeba CNG a LPG se zhruba stejná3. pokud nejde o tovární přestavbu s kompozitovými láhvemi, příjdete o zavazadlový prostor a váha ocelových nádrží je tak velká, že se doporučuje vyměnit tlumiče a pružiny za silnější. Příjdete nějkdy i o 1 místo ve vozidle4. síť čerpacích stanic je opravdu ubohá. Dálkovou trasu si musíte plánovat podle čerpacích stanicDěkuji za Vaše názory
Kde jste prisel na to ze spotreba je stejna u LPG a CNG? Ja cetl ze je nizsi.
někdo tam píše, že u VW je udaná spotřeba 4,3 kg na 100 km.Tzn. že náklady na 1 km s CNG jsou 4,3 x 25 = 107,50 : 100 = 1,07 Kčpokud budeme brát například spotřebu LPG 8 litrů na 100 km, jsou náklady na 1 km při ceně plynu 16 Kč 1,28 Kč. Rozdíl je 0,20 Kč.Při rozdílu cen montáže vychází návratnost CNG oproti LPG na 100.000 km.A kde je pohodlnost čerpaček a zavazadlový prostor.A to se vyplatí !!!!
Trochu bych Vás opravil: Cena CNG je 23,40 Kč (celá Praha), cena LPG je 17Kč. Přestavba na CNG nedává smysl, lepší je mít CNG auto z výroby. Nádrž je namísto rezervy a neomezuje kufr. U CNG auta (z výroby) neřešíte stejné problémy jako u LPG (podpálené ventily, KO motor atd.). U CNG odpadá problém s náročnějším a dražším servisem a kontrolami. Ekologicky jasně vyhrává CNG. Brzy budou zpoplatněna starší auta na neekologický pohon při vjezdu do center měst. Jedinou nevýhodou je síť čerpaček CNG. Naštěstí při dojezdu 400-450km to není tak hrozné.
Spotřeba CNG je zhruba poloviční oproti LPG!?
Problém jsou nesmyslné restrikce v uzavřených parkovacích prostorách typu podzemí, parkhaus apod. Česká specialita bez reálného důvodu. Ale to platí jak pto LPG tak pro CNG.Dále je naivní se domnívat, že při masivním rozšíření by si stát nechal utíkat spotřební daň. Jakmle to přesáhne hranici zanedbatelnosti, vypálí na to zdanění jako na benzín a naftu.
Co na tom jako nechápete? Naopak zákazy platit musí, a zpřísnil bych sankce za jejich porušení... nechce se mi kvůli nějakému blbečkovi zbytečně umřít.LPG je těžší než vzduch, takže při leaku z nádrže např. dodávky se v menších garážích bez problému zadusíte.CNG se zase pod stropem šíří přes celou garáž a stačí někde malá jiskra např. z osvětlení a tlaková vlna z exploze v uzavřeném prostoru všechny spolehlivě zabije.Abych předešel vaší argumentaci bezín/nafta tak vězte, že benzínové výpary se sice taky šíří, ale explozivní koncentrace dosáhnete mnohem hůře než u CNG. Tekutý benzín v realitě mimo filmové plátno jen hoří.Nafta je v podstatě bezpečná, tu ani nezapálíte.
oluvte mne, ale jako blbečem mi připadáte spíše vy, znáte nějaký případ kdy auto s plynem bouchlo (mimo těch fotek z Ruska, to je země neomezených možností), plyn máte v silnostěné protihořlavé a protinározové nádobě s několika pojistkami proti úniku, a víte v čem máte benzín... v petce pod zadními sedadly na kterých sedí vaše děti a hřebíkem ji může každý bezdomovec propíchnout, z bezpečnostního hlediska bych zakázal vjezd do podzemních prostor aut s benzínem, jsou několikanásobně nebezpečnější PS: nevěřil bych, že někdo může mít tak primitivní názory na plyn v autě
Práce s hodnocením rizik je můj denní chleba a dovoluji si Vás upozornit, že pokud nízký počet incidentů s CNG je dosažen pomocí silnostěnných, protihořlavých a protinárazových nádob s několika pojistnými ventily, zatímco u benzínu na to samé stačí propíchnutelná PETka, není to argument pro bezpečnost CNG. Naopak.Vaše supr dupr opatření je třeba vyrobit a udržovat - to generuje nákady - to generuje šizení - to generuje incidenty.CNG je prostě rizikovější způsob pohonu vozidel a omezení jejich vjezdu do podzemních garáží je jen jedním z opatření, kterým se má omezit případná škoda po selhání vašich supr dupr opatření.Primitiv je podle mě ten, který si myslí, že je nad zákon, protože je nejchytřejší a jemu se přece nemůže nic takového jako selhání ventilu stát.Tito si to nepochybně také mysleli ... https://www.google.cz/search...
Paranoik z povolání.
Tak určitě... stejně jako policajt, hasič, auditor, pracovník STK atd... :P
Nezbývá než souhlasit. Část z vyjmenovaných profesí opravdu profesionální paranoickou zátěží v různé míře absurdity postižena je.
Tak co frajere, bydlíš na kopci, nebo ti právě paranoici v terénu zachraňují podle některého mého paranoidního krizového plánu prdel? :-P
Ta paranoia z CNG je opravdu zbytečná. CNG je v západní Evropě provozováno již dlouho a ČR je JEDINOU zemí, která tak restriktivně postihuje vjezd do podzemních garáží. Většina států západní Evropy nemá žádná omezení pro CNG (pro LPG ano - z pochopitelných důvodů). Dokonce i na trajekty se dostanete bez omezení. Takže jinde v Evropě jsou to všechno blbci, jen u nás je zase pár chytráků, nejlépe hasičů v důchodovém věku, kteří když se tvořila vyhláška řekli "jo plyn, ten bouchá, musíme to omezit".. Co dodat? Paranoia a předsudky jsou holt mocná zaklínadla, naštěstí jinde jsou mnohem dál, věřím, že u nás je jen otázka času, kdy ty nesmyslné omezení zmizí.
Pokud máš auto na cng už z fabriky, tak to nikdo nepozná (nemá na zadním okně nálepku CNG), já jezdím do garáží s Passatem běžně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.