Climax Sports Racer: slavné jméno se vrací

Nad tímto autem zaplesají zřejmě zvláště v domovské Anglii, kde jsou populární tzv. „track days“. Právě na okruhu bude doma.

Víkendové track days jsou ve Velké Británii dlouholetou tradicí. Při těchto příležitostech se na závodních tratích objevují velmi rychlé a subtilní stroje, jež těží především ze své nízké hmotnosti a přes týden s nimi lze při troše oddanosti věci brázdit i silnice v běžném provozu.

Jejich typickými představiteli jsou nyní stroje Lotus, Ariel Atom V8 nebo T1 značky Caparo, ale zdá se, že jim právě vyrostla zdatná konkurence. Je jím výrobek společnosti Climax Cars s označením Sports Racer. Již samotný název napovídá, že má ambice stanout na hranici mezi sportovními a závodními vozy, přičemž značka Climax není sportovně založeným britským řidičům nijak neznámá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato britská firma hodlá ve své továrně v Coventry vyrobit sérii dvou stovek vozů Sports Racer. O jejich pohon se starají americké osmiválce Ford s objemem 4,6 l, jež jsou ve verzi s atmosférickým plněním naladěy na nejvyšší výkon 345 koní (257 kW) a točivý moment až 414 Nm. Provedení vybavené kompresorem se pak může pochlubit výkonem 450 koní (309 kW), což jen dokazuje potenciál těchto jednotek, jež se v poněkud krotších verzích montují třeba do Mustangů. Výkon je v obou případech přenášen na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku Graziano GT ME1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti většině konkurentů nabízí Climax Sports Racer dojem skutečného automobilu, designéři se nejspíš nechali inspirovat strojem McLaren SLR Stirling Moss. „Chtěli jsme vyrábět radikálně jiný druh auta, které bude skutečně vzrušující a zároveň skrz naskrz rychlé,“ tvrdí autoři vozu Simon Long a Marcus Rayner. „Volba hliníku pro konstrukci celé struktury byla od počátku jasná pro snížení hmotnosti, abychom dosáhli lepších jízdních vlastností, výkonů a hospodárnosti.“

Z hliníkové slitiny jsou vyrobeny podvozek i povrchové karosářské díly, což přispělo k dosažení pohotovostní hmotnosti jen 907 kg. Díky tomu Climax Sports Racer vykazuje poměr výkonu na tunu hmotnosti ve výši 380 koní (283 kW), resp. 458 koní (342 kW) u přeplňovaného provedení. K optimálnímu doladění jízdních vlastností poslouží třeba plně stavitelné pérování nezávisle zavěšených kol. Seznam příplatkové výbavy je opravdu pestrý a najdeme v něm třeba brzdy s keramickými kotouči, skořepinová sedadla se závodními bezpečnostními pásy nebo poloautomatickou převodovku se sekvenčním řazením.

Pokud vás vůz Climax Sports Racer zaujal, jeho prodejní cena začíná na hodnotě 92 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Climax Sports Racer
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků