Climax Sports Racer: slavné jméno se vrací

Nad tímto autem zaplesají zřejmě zvláště v domovské Anglii, kde jsou populární tzv. „track days“. Právě na okruhu bude doma.

Víkendové track days jsou ve Velké Británii dlouholetou tradicí. Při těchto příležitostech se na závodních tratích objevují velmi rychlé a subtilní stroje, jež těží především ze své nízké hmotnosti a přes týden s nimi lze při troše oddanosti věci brázdit i silnice v běžném provozu.

Jejich typickými představiteli jsou nyní stroje Lotus, Ariel Atom V8 nebo T1 značky Caparo, ale zdá se, že jim právě vyrostla zdatná konkurence. Je jím výrobek společnosti Climax Cars s označením Sports Racer. Již samotný název napovídá, že má ambice stanout na hranici mezi sportovními a závodními vozy, přičemž značka Climax není sportovně založeným britským řidičům nijak neznámá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato britská firma hodlá ve své továrně v Coventry vyrobit sérii dvou stovek vozů Sports Racer. O jejich pohon se starají americké osmiválce Ford s objemem 4,6 l, jež jsou ve verzi s atmosférickým plněním naladěy na nejvyšší výkon 345 koní (257 kW) a točivý moment až 414 Nm. Provedení vybavené kompresorem se pak může pochlubit výkonem 450 koní (309 kW), což jen dokazuje potenciál těchto jednotek, jež se v poněkud krotších verzích montují třeba do Mustangů. Výkon je v obou případech přenášen na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku Graziano GT ME1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti většině konkurentů nabízí Climax Sports Racer dojem skutečného automobilu, designéři se nejspíš nechali inspirovat strojem McLaren SLR Stirling Moss. „Chtěli jsme vyrábět radikálně jiný druh auta, které bude skutečně vzrušující a zároveň skrz naskrz rychlé,“ tvrdí autoři vozu Simon Long a Marcus Rayner. „Volba hliníku pro konstrukci celé struktury byla od počátku jasná pro snížení hmotnosti, abychom dosáhli lepších jízdních vlastností, výkonů a hospodárnosti.“

Z hliníkové slitiny jsou vyrobeny podvozek i povrchové karosářské díly, což přispělo k dosažení pohotovostní hmotnosti jen 907 kg. Díky tomu Climax Sports Racer vykazuje poměr výkonu na tunu hmotnosti ve výši 380 koní (283 kW), resp. 458 koní (342 kW) u přeplňovaného provedení. K optimálnímu doladění jízdních vlastností poslouží třeba plně stavitelné pérování nezávisle zavěšených kol. Seznam příplatkové výbavy je opravdu pestrý a najdeme v něm třeba brzdy s keramickými kotouči, skořepinová sedadla se závodními bezpečnostními pásy nebo poloautomatickou převodovku se sekvenčním řazením.

Pokud vás vůz Climax Sports Racer zaujal, jeho prodejní cena začíná na hodnotě 92 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Climax Sports Racer
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků