„Členové klubu sport. aut nemají potřebu riskovat v provozu“

Nikolaos Seizis v rozhovoru vysvětluje, proč založil Klub sportovních aut, kdo jsou jeho členové a jak jsou na tom se stavem bodového konta. Klub pravidelně pořádá mj. sraz sportovních aut v Brně, který se letos koná první víkend v květnu.

Proč jste vlastně založil Klub sportovních aut?
Od malička jsem auta miloval a vždy jsem snil o tom, že jednou budu sportovní auto vlastnit. To se mi splnilo a dalším krokem bylo naučit se ho dokonale ovládat a naplno ho využít. Věděl jsem, že takových nadšenců je víc, proto jsem se rozhodl založit Klub sportovních aut. Není nic hezčího, než když máte kolem sebe přátele se stejným koníčkem, můžete pro ně pořádat akce a vidíte tu radost.

Proč bych jako majitel sportovního auta měl usilovat o členství v KSA?
Vlastnit takové auto znamená obrovskou radost. Za běžného provozu využijete
ale jen malou část jízdních vlastností. Což je určitě škoda. Jízdou na
okruhu budete krůček po krůčku zdokonalovat své jízdní dovednosti za pomoci
těch nejlepších instruktorů a využívat svůj sportovní vůz mnohem efektivněji
a hlavně bezpečně!

I letos budete pořádat mezinárodní sraz sportovních aut v Brně. Na jaká
auta se mohou návštěvníci těšit?

Za tento víkend se na Masarykově okruhu objeví kolem 300 členů, co představuje obrovské množství překrásných sportovních vozů. Věřím, že milovník jakékoliv značky na této akci najde několik zástupců, protože se jedná o jednu z největších akcí svého druhu ve střední Evropě.

Kdo jsou členové klubu? Jedná se spíše o movité lidi, pro které je auto
jedním z mnoha koníčků, nebo o „srdcaře“?

Členové klubu jsou lidé, kteří milují své sportovní auto a chtějí
zdokonalovat své řidičské dovednosti a být ve společnosti lidí se stejným
zaměřením. Myslím tedy, že většina z nás jsme "srdcaři". O našich plechových
miláčcích si dovedeme povídat celý den.

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys

Klub sportovních aut chystá vlastní fanklub pro nadšence bez auta

Jezdí někteří členové na akce i staršími "sběratelskými" auty, například
sportovními youngtimery?

Každý člen si může na akci přijet zajezdit jakýmkoliv sportovním vozem, ale
sběratelská auta anebo youngtimery nesnesou extrémní zátěž sportovní
jízdy na závodním okruhu. Pár se jich během roku objeví, ale je jich velmi málo.

Máte přehled o tom, jak se členové klubu chovají v provozu? Sbírají
třeba hodně trestných bodů nebo přicházejí často o papíry?

Jsem velmi rád, že to mohu říct. Členové klubu sdílejí moji filozofii, že správné vyřádění se patří právě na okruh. Vždyť o bezpečnost jde především. Klubových akcí je během roku velké množství, každý si tak naplno
vychutnává rychlou jízdu a nikdo pak již nemá potřebu se za provozu chovat
nebezpečně a zbytečně riskovat. Ale neříkám, že nesbírají trestné body.
Jelikož každý člen v něčem podniká a často tedy cestuje na různé pracovní
schůzky, největším problémem je jistě telefon.

Proč nejsou pro veřejnost otevřené i jiné akce KSA?
Snažím se, aby klub fungoval jako rodina. Každý člen, který na akci
přijede, zde potká své přátele, může si celý den zajezdit bez jakéhokoliv
omezení, může si popovídat se svými kamarády.. Pro své členy chceme
především bezpečnost a pohodlí. Nikdy se nám nestalo, aby se na naší akci
něco ztratilo. Každý se tu cítí bezpečně a pohodlně, je mezi svými známými.

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků