Classic Show Brno 2013: ve skromném, přesto světovém duchu

V uplynulém víkendu se v prostorách brněnské Wannieck Gallery uskutečnila zajímavá výstava historických vozidel. V českých podmínkách nemá obdoby.
Seznam kapitol
  1. Classic Show Brno 2013
  2. Fotogalerie
  3. Fotogalerie

Výstava a veletrh Classic Show Brno 2013 se o minulém víkendu poprvé představila v impozantních kulisách Wannieck Gallery a nabídla nebývale kvalitní kombinaci přehlídky historických vozidel, prezentace klubů HV a renovátorských dílen i výrobců příslušenství. Na programu byla také aukce, v níž se dražily historická vozidla a různé sběratelské a motoristické předměty. V Západní Evropě (zejména pak v Německu) nebo USA jsou akce podobného typu běžné a vyznačují se ohromnou tradicí a enormním rozsahem.

Zajímavosti | Retro | Autosalony | Ostatní značky

Classic Show Brno 2013: legendy ve Vaňkovce

Classic Show Brno 2013 se s těmi nejlepšími podniky svého druhu počtem stánků ani exponátů rovnat nemůže, přesto jde o událost v podmínkách střední Evropy jedinečnou, a věřme, že je to příslib začátku nové tradice. O přípravu této události, jež slavila svoji premiéru v roce 2010 v rámci tehdejšího Autosalonu 2010, se opět postarali lidé z okolí Veteran Automoto Clubu Brno a Atelieru Kupka, kteří zároveň úspěšně udržují tradici závodů do vrchu Brno – Soběšice

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vstup zdobily dvojice bílých vozů Rolls-Royce Silver Shadow, autobus Škoda 706 RTO a výstavka traktorů Zetor
 

Místem konání byla letos působivá hala Wannieck Gallery ležící v samotném centru moravské metropole a v těsné blízkosti nákupního centra Vaňkovka nabízejícího prakticky nevyčerpatelné množství parkovacích míst. Jde o jednu z nedávno zrekonstruovaných hal někdejší strojírny brněnského průmyslníka Friedricha Wanniecka založené v roce 1865, jež dnes patří k významným památkám industriální architektury druhé poloviny 19. století. A „Vaňkovka“ se tomuto areálu z pochopitelných důvodů přezdívalo již v dobách jeho založení. 

Zajímavosti | Design | Retro | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Brno – Soběšice 2012: krása, rychlost a olejové skvrny (100x foto)

 

Významným partnerem letošního ročníku byl slavný brněnský výrobce traktorů Zetor, který pro zájemce před areálem nabídl výstavu nové, starší i nejstarší užitkové techniky z Líšně. Své úhledně rozvržené stánky zde měla významná česká muzea včetně olomoucké Veteran Areny nebo zlínského Muzea Aloise Samohýla, veteránské kluby (vyznamenali se opět hlavně pánové z VCC Ostrava) nebo vyhlášené renovátorské firmy včetně AutoService a Truhlářství Jiřího Hemzala či Autoservisu Vojtěcha Dymáčka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přízemí opanovala historická vozdila, patro pak umění
 

V patře pak bylo připraveno místo pro výtvarníky zaměřené na zachycování dějin automobilů a motocyklů, ale také letectví. Jistě, bylo to celé (podobně jako všechno ostatní v České republice) takové malé, ale naše, nicméně ostuda to rozhodně nebyla. Jde o známku toho, že také u nás se veteránská scéna začíná konsolidovat, a namísto nemístných žabomyších sporů jsou její protagonisté schopni a ochotni spojit své síly k vytvoření něčeho smysluplného. Classic Show 2013 se rozhodně vydařila, a kdo přišel, určitě nelitoval.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostravský veteran klub vystavil vzduchem chlazený Franklin Runabout z roku 1910 i jedinečný Talbot Lago T120 z roku 1935, zřejmě jeden ze tří dochovaných vozů svého typu 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stranou zájmu nebyly ani motocykly, zajímavostí byla expozice různých světových adaptací strojů Jawa
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trojice unikátních automobilů Bugatti (vpravo přeplňovaný čtyřválec 37 T s karoserií Augustin z roku 1927)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renovátorské dílny Fošum Cars a Jiří Hemzal
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Expozici brněnského Veteran Automoto Clubu dominoval licenční NSU - Fiat Topolino 500 Super z roku 1940
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka příslušenství pro historická vozidla všeho druhu 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostějovský Wikov 40 z roku 1932 jako pozdrav z olomoucké Veteran Areny, vpravo pozvánka na soutěž elegance Chateau Loučeň
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koutek historických zádvodních strojů v okolí expozice brněnského okruhu
Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků