Citroëny GS a SM slaví čytřicátiny

Ve dnech 24. a 25. dubna proběhne na belgickém okruhu v Zolderu mezinárodní akce, na které se shromáždí milovníci vozů značky Citroën. Očekává se více než 1 000 vozů značky, mezi nimiž bude i 40 vozů SM a 40 vozů GS, aby zde oslavily 40. narozeniny těchto dvou modelů, které utvářely historii značky Citroën.

Citroën SM, slavný vůz třídy GT s motorem Maserati, dokázal skloubit vynikající jízdní výkony a vlastnosti luxusních vozů Citroën. Vynikal především řízením Diravi a tím, jak dokázal hravě překonávat velké vzdálenosti, aniž by se řidič či cestující cítili unavení. My jsme vám jej podrobně popsali na tomto místě.

Slavný pětidveřový sedan GS z roku 1971 byl také nositelem těch nejlepších hodnot značky a pyšnil se především hydropneumatickým odpružením převzatým ze svých větších sourozenců. Vůz, který se setkal s velkým úspěchem na mezinárodním poli, byl vyroben v téměř 1 900 000 kusech.

Na výše popisované akci, kterou společnost Amicale Citroën Internationale označila za „Event of the year“, se během přehlídky na okruhu v Zolderu setkají také další slavné vozy značky Citroën jako je DS rallye v krátké verzi z roku 1972, SM z roku 1973 z rallye Bandama, ZX rallye raid z roku 1993 nebo Xsara WRC 2003.

Citro SM 1.jpgCitro SM 2.jpgCitro SM 3.jpg
Citroën SM
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Citroën C5 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 882 km
Cena: 123 000 Kč
Citroën C4 Picasso 2
Rok výroby: 2008
Stav: 117 122 km
Cena: 115 000 Kč
Citroën C-Elysée 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 92 372 km
Cena: 145 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 32 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků