Citroën Xsara 1.6 16V: francouzská klasika (velký test)

Citroën Xsara 1.6 16V: francouzská klasika (velký test)

Kapitoly článku:


  
Informace z palubního počítače a audiosystému zobrazuje rozměrný displej nad
rádiem --- Do malé přihrádky ve středové konzole vměstnáte maximálně dva
mobilní telefony

Nad ovladači září rozměrný displej zobrazující informace z autorádia a palubního počítače. Práce s ovládacími prvky umístněnými na středové konzole nečiní řidiči problém, všechno je po ruce, dostatečně veliké, abyste nepřehmátli. Přístup k tlačítkům elektrického otevírání oken neznesnadňuje jako v modelu Picasso řadicí páka. Klimatizace se ovládá standardně, rádio a jeho ovládání kopíruje ostatní Citroëny. Jeho přednes řadím do kategorie nadprůměrně hrajících audiosystémů.

Velký, viditelný a čitelný

Jako u jiných modelů francouzského výrobce vyvoláte údaje z palubního počítače zmáčknutím tlačítka na vrcholu páčky přiřazené stíračům. Odezírání informací z displeje neznamená vážnější problém. Přístrojová deska vychází z charakteru a naladění interiéru a nabízí klasické uspořádání. Analogové ukazatele překrývá kaplička za volantem. Jednotlivé ukazatele mají formu budíků, žádné displeje, půlkruhové ukazatele otáček ani jiné výstřelky nebo zvláštnosti se nekonají.

  
Součástí výbavy testovaného vozu byl tempomat, rádio můžete ovlivňovat
prvkem pod volantem

  
Přístrojová deska v klasickém duchu --- V noci podsvětluje přístoje zelené světlo
--- Bílé ručičky vypadají zajímavě, až hypnoticky

Budíky jsou dostatečně velké, údaje čitelné. Zajímavě vypadá přístrojová deska v noci, na čemž mají zásluhu bíle podsvícené ručičky budíků. Zářivě bílé ručičky jsou nejenom výborně vidět, ale nedráždí oči. Ostatní přístroje podmalovává tmavě zelené světlo kontrastující s jasnou bílou. Tmavě zelené podvícení nedráždí oči, spíše uklidňuje (že zelená uklidňuje, víme dlouho). Intenzitu podsvícení můžete samozřejmě regulovat. Dříve než zmíním odkládací plochy, dovolím si poslední odbočku k plastům.

  
Elektrické nastavení zrcátek provádíte tímto prvkem --- Přihrádka na straně
spolujezdce pojme mnoho drobností i větší předmět

  
Kapsy na dveřích nevyrazí dech hloubkou ani délkou --- Pod madlem dveří se
ukrývá poměrně hluboká přihrádka

K hodnocení jejich slícování postačí pozitivně zabarvená slova, ve slícování jsem nenašel vážnější chyby, nezaslechl nepříjemné zvuky. Pouze obrovské výtluky uvedly v pohyb některé plastové díly a vyvolaly mírné skřípání. Na vozovkách, které zrovna nepřipomínají tankodrom, bylo uvnitř ticho (co se plastů týká).

Rafinovaný jako cukr

Než pročtete řádky pojednávající o četnosti a využitelnosti odkládacích ploch, zkuste si prohlédnout pořízené fotografie interiéru - sledujte viditelné odkládací plochy. Jak sami zjistíte, Xsara se nepředala. První a poslední viditelná přihrádka, pominu-li kapsy na dveřích, se usadila na středové konzole nad řadicí pákou. Svou velikostí skutečně neohromí, dva mobilní telefony její kapacitu beze zbytku vyčerpají.

  
Přihrádka ve středovém tunelu --- Výškově i podélně nastavitelný volant --- Pedály
jsou od sebe dostatečně vzdáleny

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud