Citroën v Česku vloni opět bodoval

Po úspěšném tažení značky Citroën na českém trhu v posledních letech, které byly ve znamení významného nárůstu prodejů, došlo k určité stagnaci během druhého pololetí loňského roku. Přesto byl rok 2008 jako celek pro Citroën úspěšný - dosáhl prodeje 10 024 nových vozů, což znamená podíl na českém trhu ve výši 4,92 %. Zvýšení prodejů bylo zaznamenáno zejména v segmentu malých vozů, kde dosáhly úspěchu modely C1 a C3, a také v segmentu F1, kde bodovalo užitkové Berlingo a Nemo.

Citroën tak dosáhl na 6. příčku na českém trhu. Nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo s 2 295 prodanými kusy, na druhém místě pak Citroën C3 s 2 172 prodanými vozy a na třetím Citroën C4 s 1 718 prodanými vozy. Značka Citroën si také udržela prvenství v segmentu MPV, kde s modely C4 Picasso, C4 Grand Picasso a Xsara Picasso drží první příčku (1 207 prodaných vozů).

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků