Hydropneumatické odpružení, kdysi charakteristický znak vrcholných modelů Citroënu, se zřejmě brzy stane minulostí. Automobilku totiž trápí obtížná logistika, vysoká cena dílů a malý odbyt modelů vybavených tímto systémem. Až skončí současná generace Citroënu C5, skončí i hydropneumatické odpružení, píší Automotive News.
Zrušení hydropneumatického odpružení je součástí osekávání nákladů, které provádí šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajně řekl, že existuje mnoho systémů, které si může nechat automobilka vyrábět jinde. A poskytnou podobný stupeň komfortu za mnohem méně peněz.
Zajímavé je, že z nových modelů značky DS, která má plnit roli jakési luxusní divize Citroënů, nemá klasické hydropneumatické odpružení žádný. Nový model DS5 používá jiný systém tlumičů a zřejmě tudy se budou ubírat i vybrané modely Citroënu.
Budoucí luxusní Citroëny tak zřejmě přejdou na systém značky DS kombinovaný například s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Vypadá to tedy, že po šedesáti letech na trhu hydropneumatický systém Citroënu, který v licenci vyráběl i Mercedes-Benz a Rolls-Royce pro svá auta, skončí.