Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Hydropneumatické odpružení, kdysi charakteristický znak vrcholných modelů Citroënu, se zřejmě brzy stane minulostí. Automobilku totiž trápí obtížná logistika, vysoká cena dílů a malý odbyt modelů vybavených tímto systémem. Až skončí současná generace Citroënu C5, skončí i hydropneumatické odpružení, píší Automotive News.

Zrušení hydropneumatického odpružení je součástí osekávání nákladů, které provádí šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajně řekl, že existuje mnoho systémů, které si může nechat automobilka vyrábět jinde. A poskytnou podobný stupeň komfortu za mnohem méně peněz.

Testy | Ojetiny | Fascinace | Citroën | Luxusní auta | Sedany

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Zajímavé je, že z nových modelů značky DS, která má plnit roli jakési luxusní divize Citroënů, nemá klasické hydropneumatické odpružení žádný. Nový model DS5 používá jiný systém tlumičů a zřejmě tudy se budou ubírat i vybrané modely Citroënu.

Budoucí luxusní Citroëny tak zřejmě přejdou na systém značky DS kombinovaný například s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Vypadá to tedy, že po šedesáti letech na trhu hydropneumatický systém Citroënu, který v licenci vyráběl i Mercedes-Benz a Rolls-Royce pro svá auta, skončí.

Citroën Nemo 1.36
Rok výroby: 2010
Stav: 42 492 km
Cena: 64 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 180 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek