Citroën údajně opustí hydropneumatické odpružení kvůli nákladům

Hydropneumatické odpružení, kdysi charakteristický znak vrcholných modelů Citroënu, se zřejmě brzy stane minulostí. Automobilku totiž trápí obtížná logistika, vysoká cena dílů a malý odbyt modelů vybavených tímto systémem. Až skončí současná generace Citroënu C5, skončí i hydropneumatické odpružení, píší Automotive News.

Zrušení hydropneumatického odpružení je součástí osekávání nákladů, které provádí šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Ten údajně řekl, že existuje mnoho systémů, které si může nechat automobilka vyrábět jinde. A poskytnou podobný stupeň komfortu za mnohem méně peněz.

Testy | Ojetiny | Luxusní auta | Fascinace | Sedany | Citroën

Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Zajímavé je, že z nových modelů značky DS, která má plnit roli jakési luxusní divize Citroënů, nemá klasické hydropneumatické odpružení žádný. Nový model DS5 používá jiný systém tlumičů a zřejmě tudy se budou ubírat i vybrané modely Citroënu.

Budoucí luxusní Citroëny tak zřejmě přejdou na systém značky DS kombinovaný například s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Vypadá to tedy, že po šedesáti letech na trhu hydropneumatický systém Citroënu, který v licenci vyráběl i Mercedes-Benz a Rolls-Royce pro svá auta, skončí.

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 174 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 139 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 108 786 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků