Kapitoly článku:
Po válce
Výroba modelu Traction Avant však běžela vesele dále i po druhé světové válce. Experimenty se vzduchokapalinovým pérováním přivedly v roce 1954 na svět šestiválcový Traction Avant v provedení 15H. Ten se vyznačoval hydropneumatickým pérováním zadní nápravy s automatickým udržováním stálé světlosti, jež se stalo předznamenáním premiéry slavného typu DS v následujícím roce.
Citroën Traction Avant 11CV jako elegantní dvoudvéřový kabriolet
Citroën Traction Avant nakonec vznikl v celkovém počtu 759 111 kusů, z nichž naprostá většina sjela z výrobních pásů domácí pařížské továrny. Vozy s levostranným řízením však vznikaly též v belgickém Forestu (31 750 vozů), ale dokonce i v německém Kolíně (1 823 vozů).
O tento avantgardní francouzský automobil však kupodivu jevili velký zájem i konzervativní Angličané, pro něž v místní továrně Slough vyrobili celkem 26 400 vozů Traction Avant s řízením vpravo.
Zápletka na konec
Výše jste si jistě všimli několika doplňkových označení, jež se odvíjela od pravidel dobového daňového systému. Na závěr se, jen tak pro zajímavost, zaměřme na zmatky v číselném značení, jež provázely přítomnost Traction Avantu na britském trhu.
Původní model 11L (šlo vlastně o krátký typ 7 s větším motorem) se zde prodával jako Light Fifteen, zatímco regulérní „jedenáctka“ s delším rozvorem se jmenovala Big Fifteen.
A proč? Tamní daňové třídy byly totiž pochopitelně odlišné od těch francouzských, takže motor typu 11CV byl značen jako 15HP. Naopak původní 15CV byl s odkazem na šestiválec pod svojí kapotou jmenován jako Big Six. Opatřen byl komfortním čalouněním pravou kůží, obklady palubní desky z pravého dřeva, dvanáctivoltovou elektrickou soustavou a odlišnými nárazníky a maskou chladiče.