Citroen přitvrzuje, představil koncept Survolt

Nelze si nevšimnout, že automobilka Citroen se v poslední době stále více soustředí na sportovní a prémiové automobily. V Ženevě teď představila další vývojový stupeň konceptu Revolte - masivně působící studii Survolt s výraznými liniemi, luxusními prvky a notnou dávkou excentricity.

I navzdory tomu, že podobu vozu už známe, Citroen i nadále tají, co se skrývá v jeho útrobách. Podle dostupných informací víme jen to, že uvnitř bije hybridní ústrojí, které tvoří kombinace spalovacího motoru a elektromotoru s tím, že vůz zvládá provoz i na čistě elektrickou energii.

Když jsme v úvodu psali, že Survolt působí masivním dojmem, mysleli jsme tím opravdu pouze optický dojem, koncept je totiž dlouhý pouze 3,85 m, široký 1,87 m a vysoký 1,2 m. Těmito rozměry bychom ho mohli přirovnat třeba k Lotusu Exige S nebo Audi TT.

Kam má Citroën s podobnými studiemi namířeno, není zatím jasné. Nedivili bychom se ale, kdyby se z nich vyvrbilo seriové kupátko ve stylu sesterského Peugeotu RCZ...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen Survolt
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků