Citroën představuje C5 Aircross: SUV nabídne nový typ odpružení

Těsně před šanghajským autosalonem Citroën odhalil své první střední SUV vlastního vývoje.

Dvojitý šíp byl ve střední třídě poslední roky poměrně málo aktivní. Model C5 se v současnosti už jen doprodává, nabízí se v poslední limitované edici a o nástupci se zatím příliš nemluví. Přeznačkovaný Mitsubishi Oulander v podobě Citroënu C-Crosser se nenabízí již dva roky. Řada C5 však nyní dostává novou injekci - Aircross.

SUV je založeno na platformě EMP2, stejně jako duo SUV od Peugeotu - 3008 a 5008. Tomu odpovídají i rozměry. Na délku měří 450 cm, šířka činí 184 cm a výška 167 cm. Designově vychází ze stejnojmenného konceptu. 

Citroën se v rámci své nové strategie vyhýbá agresivnímu designu, což lze v dnešní době plné "naštvaných" aut označit za osvěžující. Přední světla jsou po vzoru C4 Cactus rozdělena na denní LED a hlavní Full LED.

Z profilu zaujme linie oken ve tvaru C, která připomíná MPV C4 Picasso. Najdeme zde i "nárazníky" Airbump, tentokrát ovšem pod dveřmi. Zadní světla jsou také LED včetně 3D efektu. Na výběr budou disky o průměru sedmnáct až devatenáct palců.

Ceny | Sedany | Citroën

Modernizovaný sedan C-Elysée bude Citröen nabízet za 260 000 Kč

I v interiéru je patrný nový designový jazyk značky, který nastartoval C4 Cactus. Řidič má k dispozici přístrojovou desku s digitálním displejem TFT o úhlopříčce 12,3 palců, uprostřed je dotykový kapacitní displej o úhlopříčce osmi palců. Madla dveří opět připomínají popruhy cestovních zavazadel.

Francouzi slibují především důraz na komfort cestujících. Prostor na zadních sedadlech má být největší ve třídě, kufr má objem 482 litrů. Krom toho má k pohodě cestujících přispět technologie Clean Cabin, která umožní zobrazit si na centrálním displeji údaje o kvalitě filtrovaného vzduchu v kabině. K dispozici budou i sedadla s osmi vzduchovými polštáři a masážní funkcí s pěti programy.

Citroën sice se stávající generací C5 opouští hydropneumatické odpružení, ale v Aircrossu debutuje nový systém, který je chráněn dvaceti patenty. Jedná se o odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy Progressive Hydraulic Cushions.

V případě mírného stlačení konvenčních pružin a tlumičů si odpružení vystačí bez dorazů, avšak pokud auto vjede na větší nerovnost, hydraulika se postará o měkčí "náraz" kola do dorazu. "Jízdní stabilita, která je v segmentu zcela jedinečná, poskytuje dojem jízdy jako na létajícím koberci,“ říká Xavier Peugeot, produktový ředitel Citroënu.

Citroën je vzhledem k pohonným jednotkám zatím tajemný. V Číně bude k dispozici zážehový agregát 1,6 THP o výkonu 165 a 200 koní. V plug-in hybridní verzi na zadní nápravě pomůžou dva elektromotory. Celkový výkon dosáhne 300 koňských sil. V ostatních motorizacích vůz zůstane předokolkou, které s trakcí pomůže systém Grip Control.

Testy | Design | Citroën

Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

O evropské premiéře se zatím u Citroënu nezmínili. Z dřívějších zpráv však vyplývá, že se C5 Aircross na starý kontinent podívá. To samé zatím nemůžeme tvrdit o klasické C5, kterou debut v Šanghaji teprve čeká.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků