Citroën představil facelift pro DS 5. Nový je design, interiér i motory

Automobilka Citroën představila facelift pro model DS 5. Tedy přesněji bychom měli říkat, že značka DS představila novou řadu 5, ale to je v zásadě jedno. Ať tak, nebo trochu jinak, v Ženevě bude k vidění DS 5 po modernizaci. A to znamená nový design, méně tlačítek v interiéru a úspornější motory pod kapotou.

Autosalony | Premiéry | DS | Paříž 2014 | Citroën

Značka DS se odděluje od Citroënu konceptem Divine

Modernizovanou DS 5 nebude problém rozpoznat. Auto totiž dostalo kompletně přepracovanou přední část s velkými písmeny DS. Jiný je i nárazník a změnila se taktéž přední světla. Pohled zezadu pak odhalí upravené zadní svítilny a opět pozměněný zadní nárazník.

Interiér do jisté míry následuje Peugeot 308. V rámci faceliftu bylo eliminováno na dvanáct tlačítek, která se všechna odstěhovala pod dotykový displej. Zároveň se vylepšovala výbava, takže už ve standardu dostanete od DS například bezklíčkové odemykání, ambientní osvětlení nebo kvalitní ozvučení.

Testy | Hybridy | Citroën

Test: Citroën DS5 Hybrid4 – když už, tak pořádně

Nejdůležitější novinky najdeme v nabídce motorizací. Dieselová část začíná u motoru BlueHDi 120, tedy na výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 300 Nm. Tato jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem, zájemci ho mohou vyměnit za automat EAT 6. Následují dvě verze naftového dvoulitru. Ta slabší nabídne 110 kW (150 k) a 370 Nm, vrcholem je 132 kW (180 k) a 400 Nm, což je stejný motor, který se sem nastěhoval z Peugeotu 308 GT.

Kdo touží po benzinu, ten už může zvolit pouze přeplňovanou šestnáctistovku THP s výkonem 121 kW (165 k) a s točivým momentem 240 Nm. Nic výkonnějšího k dispozici není, stejně jako není tento motor dostupný s manuální převodovkou. V nabídce pak najdete ještě hybridní provedení, na kterém se v rámci faceliftu nic neměnilo. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků