Citroën Metropolis: šestiválcový dvoulitr a 460 koní výkonu

Automobilka Citroën připravila pro výstavu v Šanghaji novou studii s názvem Metropolis. Podle koncernu PSA má tato novinka, jež si vypůjčila své jméno z názvu futuristického snímku z éry němého filmu, má „vzdát hold neobvyklému rozvoji Číny“. Na první pohled vypadá Metropolis jako větší sourozenec studie GQ. Vyznačuje se výrazně protáhlými světlomety, vydutým zadním oknem a speciálním perleťovým lakem Pearl Silk, jenž mění svůj odstín v závislosti na světelných podmínkách. Světu se Citroën Metropolis představí ve Francouzském pavilonu na šanghajském veletrhu již 1. května, poté se dozvíme další podrobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Metropolis disponuje trvalým pohonem všech kol, pérováním Hydractive, ale především hybridní pohonnou soustavou. Ta sestává z kombinace zážehového dvoulitru s šesti válci (!) uspořádanými do V naladěného na 272 koní (200 kW) a 375 Nm a elektromotoru s výkonem od 55 koní (40 kW) do 95 koní (70 kW). Na tuto soustavu navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. Při nižších rychlostech se o pohon vozu stará výhradně elektromotor, teprve při poklesu napětí v akumulátorech je automaticky spuštěna spalovací jednotka. Ta naskočí i v případě, že je třeba rychlá akcelerace, v tom případě dávají oba motory kombinovaný výkon 460 koní (345 kW) a točivý moment až 430 Nm.

I přes tyto znamenité hodnoty má Metropolis údajně vykazovat emise CO2 ve výši jen 70 g/km, spotřeba pak má být „pětinová ve srovnání s konvenčním automobilem s podobnými jízdními výkony“. Velký sedan Metropolis se vyznačuje velmi nízkou karoserií, jež kombinuje dynamickou siluetu s komfortním interiérem. Metropolis má být dlouhý 5 300 mm, široký 2 000 mm a vysoký pouhých 1 400 mm. Chromované lišty v zadnní části bočního zasklení opticky prostor pro posádku dále prodlužují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Metropolis
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků