Citroën Lacoste: hlavně stylově

Po boku sériového modelu Citroën DS4 se v Paříži představí i stylová studie Lacoste. Designových nápadů má na rozdávání.

samotný DS4 jistě vzbudí zaslouženou pozornost, ale stánek Citroënu na autosalonu v Paříži bez svérázné studie by byl jako francouzské jídlo bez dobrého vína. Pro letošní Autosalon Citroën spojil své síly s francouzskou oděvní značkou Lacoste a výsledkem jejich spolupráce je svérázný Lacoste Concept. Stojí na rozvoru náprav 2 300 mm, dlouhý je 3 450, široký 1 800 a vysoký 1 520 mm, což z něj dělá rozměrového konkurenta třeba trojčatům Aygo, C1 a 107. Pod krátkou kapotou se nachází konvenční zážehový tříválec, přičemž Citroën tvrdí, že nabídne „dostatečné výkony pro pohon vozidla těchto rozměrů a hmotnosti.“

Na voze najdeme řadu prvků přímo odkazujících na svět módy a značku Lacoste. Na první pohled si všimneme specifických litých kol se vzorem připomínajícím povrch golfového míčku, tmavé části karoserie zase nesou linkování ve stylu výpletu tenisové rakety. Čalounění jednoduchých sedadel zase má budit dojem sportovní polokošile. Věnec dvouramenného volantu vypadá jako kolo motocyklu, palubní deska je velmi jednoduchá a přes celou její šířku se táhne pás schopný zobrazovat provozní situace.

Nejvýraznějším prvkem Citroënu Lacoste je však samotná struktura karoserie bez dveří se zajímavou páteřní lištou táhnoucí se od rámu čelního skla až mezi tenké opěrky hlav zadních sedadel, na jejímž středu je připevněna konzole nesoucí opěrky hlav pro cestující na předních sedadlech. Po jejích stranách lze připnout průsvitné, odnímatelné panely, jež alespoň částečně chrání posádku před nepřízní počasí.

Detaily ke konceptu Citroën Lacoste se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Paříži, jenž své brány otevře již na konci září. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën Lacoste Concept
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků