Citroën Lacoste: hlavně stylově

Po boku sériového modelu Citroën DS4 se v Paříži představí i stylová studie Lacoste. Designových nápadů má na rozdávání.

samotný DS4 jistě vzbudí zaslouženou pozornost, ale stánek Citroënu na autosalonu v Paříži bez svérázné studie by byl jako francouzské jídlo bez dobrého vína. Pro letošní Autosalon Citroën spojil své síly s francouzskou oděvní značkou Lacoste a výsledkem jejich spolupráce je svérázný Lacoste Concept. Stojí na rozvoru náprav 2 300 mm, dlouhý je 3 450, široký 1 800 a vysoký 1 520 mm, což z něj dělá rozměrového konkurenta třeba trojčatům Aygo, C1 a 107. Pod krátkou kapotou se nachází konvenční zážehový tříválec, přičemž Citroën tvrdí, že nabídne „dostatečné výkony pro pohon vozidla těchto rozměrů a hmotnosti.“

Na voze najdeme řadu prvků přímo odkazujících na svět módy a značku Lacoste. Na první pohled si všimneme specifických litých kol se vzorem připomínajícím povrch golfového míčku, tmavé části karoserie zase nesou linkování ve stylu výpletu tenisové rakety. Čalounění jednoduchých sedadel zase má budit dojem sportovní polokošile. Věnec dvouramenného volantu vypadá jako kolo motocyklu, palubní deska je velmi jednoduchá a přes celou její šířku se táhne pás schopný zobrazovat provozní situace.

Nejvýraznějším prvkem Citroënu Lacoste je však samotná struktura karoserie bez dveří se zajímavou páteřní lištou táhnoucí se od rámu čelního skla až mezi tenké opěrky hlav zadních sedadel, na jejímž středu je připevněna konzole nesoucí opěrky hlav pro cestující na předních sedadlech. Po jejích stranách lze připnout průsvitné, odnímatelné panely, jež alespoň částečně chrání posádku před nepřízní počasí.

Detaily ke konceptu Citroën Lacoste se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Paříži, jenž své brány otevře již na konci září. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën Lacoste Concept
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků