Citroën Hypnos Concept: hra detailů

Do Paříže přivezl domácí Citroën kromě jiného velmi zajímavý koncept Hypnos. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Domácí automobilky to nemají před svým „publikem“ lehké, a tak se musí snažit a představit něco skutečně zajímavého. Citroën se rozhodnul, že vsadí na moderní crossover a hybridní technologie. Výsledkem je koncept se jménem Hypnos.

Základem pohonu je kombinace dieselového agregátu spolu s elektromotorem, tedy systém HYmotion4 z dílen koncernu PSA, který jsme vám představili jen před malou chvílí a který také přináší pohon všech kol.

Nad přední nápravou sídlí dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 200 koní a točivém momentu 420 Nm, kterého síla putuje výhradně na přední kola. O pohon těch zadních se zase stará elektromotor s výkonem 50 k – dobíjení jeho baterii nastává při brždění vozu a v případě nevelkých požadavků na zrychlení dokáže do rychlosti 50 km/h pracovat i samostatně.

Hypnos se může pochlubit také hydropneumatickým odpružením a robotizovanou šestistupňovou převodovkou. Vůz o pohotovostní hmotnosti 1,8 tuny se vyznačuje skutečně příznivou hodnotou kombinované spotřeby paliva – jen 4,5 l/100 km.

Dynamika vozu rozhodně není špatná, crossover se na stovku rozjede za 9,4 sekundy, dosáhne maximální rychlost 212 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 31 vteřin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos Concept - další nositel systému HYmotion4

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků