Citroën GQ: zaměřeno na módu a styl

V dubnovém vydání měsíčníku GQ značka Citroën představila svoji novou studii. V Ženevě kupodivu chybí, u nás nikoli.

Její plný název zní GQbyCitroën a naznačuje, že vztah Francouzů a Britů nemusí vždy ústit jen v šarvátky a odvěkou řevnivost. Dubnové vydání prestižního módního magazínu GQ, vydaného 4. března, totiž světu ukázalo novou studii vozu značky Citroën (těžko říci, proč jsme se s ní nesetkali na souběžně probíhajícím autosalonu v Ženevě...), na jejíž přípravě se zásadním způsobem podíleli ti nejlepší krejčí ze slavné londýnské ulice Savile Row. Bez zajímavosti není, že zde v domě s číslem 3 sídlila svého času nahrávací společnost Apple Corps založená skupinou The Beatles, která na jeho střeše dne 30. ledna 1968 odehrála slavný koncert zachycený ve snímku Let It Be.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nás však v tuto chvíli bude spíše zajímat skutečnost, že kratičká Savile Row platí již několik století za mekku vyznavačů té nejkvalitnější pánské módy, oblékali se zde například Sir Churchill, admirál Nelson, Napoleon III nebo Muhammad Ali. Nyní místní krejčovské firmy vedené Patrickem Grantem, úřadujícím šéfem oděvní značky E.Tautz, spojily své síly a vytvořily interiér nové studie pro Citroën. Podle Granta jejich úsilí vedlo „ke stvoření armádně pojaté kabiny, dokonale kontrastní s ladnými linkami galské karosérie.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

GQbyCitroën je studií plně hybridního sportovního vozu a jeho stylisté se údajně snažili o vytvoření jednoduchého a líbivého, přesto však elegantního a propracovaného celku. Nad jejím vznikem držel dozor šéfdesignér Citroënu Mark Lloyd, zodpovědný třeba za nastupující model DS3. „Model GQ má vynikat ve snahách o minimalizaci spotřeby paliva,“ popisuje Lloyd. „Svým pojetím je spíše zdrženlivý než do očí bijící a elegantní spíše než přespříliš maskulaturní.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon stroje se stará zážehový, přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l, jenž je prý v kombinaci s elektromotorem schopen vůz rozpohybovat z klidu na 96 km/h za 4,5 s, přičemž jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na hranici 249 km/h. O detailech pohonné hybridní soustavy toho zatím více nevíme, ale vůz by měl být schopen omezené jízdy na čistě elektrickou energii a v kombinovaném cyklu vykazovat emise CO2 do 80 g/km. Další drobnosti o tomto konceptu se můžete dozvědět na jemu věnovaných speciálních stránkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën GQ
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků