Citroën E-3POD Antistatic přijíždí z Londýna

Albionská metropole se stala svědky premiéry pozoruhodné studie s logem Citroën na své přídi. Ale auta nahradit nechce.

Její plné jméno zní Citroën E-3POD Antistatic a jde o vítěze klání studentů londýnské Královské akademie umění. Ti měli díky finanční podpoře značky Citroën a softwarové firmy EXA, zabývající se tvorbou počítačových programů pro simulaci aerodynamiky, možnost vyjádřit se ke svým vizím budoucnosti automobilu. Letošní zadání soutěže znělo jasně: vytvořit koncept ultrakompaktního osobního vozu, který by mohl předznamenat stylistický jazyk budoucí generace elektromobilů značky Citroën.

Pod vítěznou studii Citroën E-3POD Antistatic se podepsal Heikki Juvonen, na jehož projektu porotci ocenili „čistý a poutavý přístup k tříkolovému městskému vozíku na elektřinu“. Součástí výhry se stává také možnost pracovat po dobu šesti měsíců v designérském středisku koncernu PSA. „Jsem šťastný, že Citroën označil moji práci za nejlepší a nemohu se dočkat, až budu moci tvořit s talentovaným francouzským týmem stylistů,“ uvedl Juvonen a dodal: „Jako designér usiluji o nová a lepší řešení. Kvalitní a setrvale se vyvíjecí konstrukce pomáhají automobilce zlepšovat své renomé i prodeje, ale také chránit životní prostředí.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle slov svého autora má Citroën E-3POD Antistatic znamenat novou alternativu pro městský provoz, ale jeho ambicí není nahradit klasické automobily. V budoucnu by mohlo jít o běžnou součást domácnosti a mezičlánek mezi jízdním kolem a vozem. Tento stroj se vyznačuje jednoduchou, lehkou stavbou a znamenitou aerodynamikou, což umožní instalaci poměrně malých akumulátorů, což sníží výrobní náklady a koncovou cenu a Citroën E-3POD Antistatic by mohlo přiblížit možnosti sériové produkce. Další výhodou Juvonenova konceptu je velmi krátký rozvor náprav usnadňující spolu s omezenou celkovou délkou karoserie parkování v omezených prostorech, přičemž uzavřená karoserie jistě za zhoršeného počasí nabídne posádce nesrovnatelně větší komfort než bicykl.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën E-3POD Antistatic svému tvůrci umožní pracovat půl roku v designérském středisku PSA
 


 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků