Citroën E-3POD Antistatic přijíždí z Londýna

Albionská metropole se stala svědky premiéry pozoruhodné studie s logem Citroën na své přídi. Ale auta nahradit nechce.

Její plné jméno zní Citroën E-3POD Antistatic a jde o vítěze klání studentů londýnské Královské akademie umění. Ti měli díky finanční podpoře značky Citroën a softwarové firmy EXA, zabývající se tvorbou počítačových programů pro simulaci aerodynamiky, možnost vyjádřit se ke svým vizím budoucnosti automobilu. Letošní zadání soutěže znělo jasně: vytvořit koncept ultrakompaktního osobního vozu, který by mohl předznamenat stylistický jazyk budoucí generace elektromobilů značky Citroën.

Pod vítěznou studii Citroën E-3POD Antistatic se podepsal Heikki Juvonen, na jehož projektu porotci ocenili „čistý a poutavý přístup k tříkolovému městskému vozíku na elektřinu“. Součástí výhry se stává také možnost pracovat po dobu šesti měsíců v designérském středisku koncernu PSA. „Jsem šťastný, že Citroën označil moji práci za nejlepší a nemohu se dočkat, až budu moci tvořit s talentovaným francouzským týmem stylistů,“ uvedl Juvonen a dodal: „Jako designér usiluji o nová a lepší řešení. Kvalitní a setrvale se vyvíjecí konstrukce pomáhají automobilce zlepšovat své renomé i prodeje, ale také chránit životní prostředí.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle slov svého autora má Citroën E-3POD Antistatic znamenat novou alternativu pro městský provoz, ale jeho ambicí není nahradit klasické automobily. V budoucnu by mohlo jít o běžnou součást domácnosti a mezičlánek mezi jízdním kolem a vozem. Tento stroj se vyznačuje jednoduchou, lehkou stavbou a znamenitou aerodynamikou, což umožní instalaci poměrně malých akumulátorů, což sníží výrobní náklady a koncovou cenu a Citroën E-3POD Antistatic by mohlo přiblížit možnosti sériové produkce. Další výhodou Juvonenova konceptu je velmi krátký rozvor náprav usnadňující spolu s omezenou celkovou délkou karoserie parkování v omezených prostorech, přičemž uzavřená karoserie jistě za zhoršeného počasí nabídne posádce nesrovnatelně větší komfort než bicykl.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën E-3POD Antistatic svému tvůrci umožní pracovat půl roku v designérském středisku PSA
 


 

Citroën C4 Picasso 1.997
Rok výroby: 2008
Stav: 133 476 km
Cena: 89 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2010
Stav: 111 540 km
Cena: 134 000 Kč
Citroën C4 1.36
Rok výroby: 2005
Stav: 155 446 km
Cena: 32 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků