Citroen DS5 půjde do výroby, na trh přijde do dvou let

Francouzská automobilka Citroen, která teprve nedávno oznámila několik změn v rámci svých struktur, nastínila v Ženevě zcela nové směřování svých modelů a to včetně označování a vzhledu. Nositelem pokrokových myšlenek byl v tomto případě sympatický koncept DS3, jenž odkazuje na klasický design historických modelů. Hned po představení tohoto kousku vedení automobilky avizovalo, že do řady „DS“ přibudou další dva modely a to DS4 a DS5, přičemž číslování má znázorňovat velikost a příslušnost k jednotlivým segmentům.

Podle předběžných spekulací by právě DS5 mohla zastávat roli prostorného sedanu vyšší třídy, přičemž do série by se měl dostat i se systémem pohonu Hymotion4. Znamená to tedy, že vepředu si své místo najde technicky vyspělý úsporný diesel a vzadu mu pak bude pomáhat elektromotor, potěší i fakt, že tento systém bude plně kompatibilní s pohonem všech čtyř kol.
Podle první oficiálních informací se tento model dostane do prodejů v časovém horizontu dvou let, takže na kompletní přípravu nezbývá už tolik času. V této souvislosti tedy očekáváme, že předprodukční podobu DS5 bychom mohli poznat již na podzim ve Frankfurtu. Tento pokrokový dieselový hybrid má přitom jasně namířeno do prémiových segmentů, kde se kdysi Citroeny DS cítily jako doma...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroen DS3, koncept ze Ženevy
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků