Citroën DS5 Hybrid4: první jízdní dojmy

21 komentářů

Skyline
29. června • 14:27

Chrochto-hybrid nedava smysl. Porad je to smradlak, pro provoz ostatnich kolem neresi nic.

WinDiesel
30. června • 15:46

Ty soutěžíš o nejblbější komentář? Nebo budeš mít někdy i poznámku faktickou, k věci? :-/

Skyline
30. června • 20:35

Smard z chrochtaku vseho druhu cucham kazdy den, kdy je hezky a mam dole strechu. Chapu, ze setrilek, ktery chce daleko dojet a ostatni at se udusi tohle nemuze pochopit. Jsou ale lide, kteri si toho zacnou vsimat treba v situaci, kdy maji v rodine rakovinu a zacnou patrat, proc vlastne. Zasoba uctenek za usetreny benzin a pochybna doba usetrena netankovanim obvykle jako padny argument pro "stalo to zato" nebyva. Nicmene je to jedno, ty to asi nebudes chapat nikdy (a presvedcovat sam sebe, ze tohle za to prece vubec nemuze), stejne jako spousta prasat nechape, ze okoli nebavi cuchat petky s pilinami a olejem (a budou se klidne chlubit, kolik usetri pres zimu za topeni oproti "blbcum, co zbytecne plati EONu"). Smir se s tim, ze me prijdou tvoje komentare blbe uplne stejne, jako tobe ty moje a ze pro me zase "faktickou poznamkou" neni dojezd (najezdim cca 30k km rocne), resp. kroutim hlavou nad sobeckosti, s jakou se takova hloupost da dat nad "neotravovat okoli smradem a kravalem". Vlastne bych ti toho smejda z ulice, co topi temi petkami pral v okoli. I kdyz ty bys asi stejne nepochopil, ze se vlastne chovas uplne stejne, zrovna ten clovek, o kterem mluvim se kazdou chvili rozciluje kvuli jinym sousedum a nadava na jejich bezohlednost (sekaji travu v blbou dobu atd.), proste takove lehke absurdni drama v realnem zivote.

Tom
2. července • 9:38

Ale ty jsi sobec taky. Proc otravujes me a spousty dalsich smradem, sazema a spoustou dalsiho svinstva ze svyho benzinaku? Ja auto nevlastnim a nepotrebuji, takze proc se nechovas stejne? Tu rakovinu dostanes muzes dostat i z produktu po spalovani benzinu...
Chovas se uplne stejne jako ten, co topi petkama... Proc nechodis pesky nebo nepouzivas k doprave hromadne prostredky?

Xawax
30. června • 12:37

Blbost. Spojuje to to nejlepší z obou, Nulové lokální emise tam kde je to potreba ( za předpokladu nějakého dojezdu na ev) a efektivitu dieselu na dálnici.

Jim
29. června • 10:11

Bude docela zajímavé zbavit se auta jako ojetiny, když akumulátory mají určitou životnost a pořídit nové bude velká investice. Pro kupujícího sázka do loterie.:-O

Pepa
29. června • 12:46

Ale auto si přeci nekupujete s tím, že ho budete prodávat. Auto si přece budete kupovat s tím, že má nějaké vlastnosti, že se Vám líbí a nebo bude odvádět určitou práci, na kterou ho potřebujete. Kupovat auto s myšlenkou následného prodeje je blbost, protože pak by člověk neměl radost z žádného běžného vozu a logická je jen jedna možnost. Chodit pěšky. Pokud budou mít akumulátory takovou životnost, jako třeba mají baterie v Toyotě Prius, tak pak není problém koupit 5 let ojeté auto a akumulátory fungují naprosto v pohodě a dalších 5 let vydrží, ale je pravdou, že do 15 let staré ojetiny, bych asi šel s vědomím, že se budou muset koupit nové.

Hloupej Honza
1. července • 9:53

Samozřejmě, že takhle se auto kupuje. Dokonce to dělají i Němečtí zákazníci, kteří byly motorem prodeje v EU. Prius taky po 5letech není moc prodejné auto, je snad nějaký logický důvod (ekonomický výhodné) proč si ho vůbec koupit?. Jinak baterie degraduje ikdyž jí nepoužíváte a na roky se to měřit nedá.Vtip hybridů je, že nasazená cena u hybridů není v skupině která je kupuje taková. Opravdu těm lidem kteří to kupují nové, statisíce tam, nebo sem, nedělají problém. Jenže taky na tom segmentu to nestojí. Na tuhle DS5 se musí prodat několik desítek nebo stovek D3. A tam problém je už 10000,- a tam máte problém.

hawel
29. června • 14:34

spousta lidí si kupuje auto s tím, že ho v průměru do tří let prodá - o čemž svědčí i anketa, která tu probíhala ....
druhá věc je, proč si kupovat auto, které podle testu polkne na dálnici i osm litrů, když třeba moje obyčejná V50 2.0D jezdí v pohodě okolo 6,5l a nemusím sebou vozit tolik baterek :-)
jediná výhoda se mi jeví v tom, že v nepřízni počasí by se občas AWD hodilo, leč je otázka, k čemu to bude, když po cestě do hor v polovině posledního kopce dojde proud ....
a co se funkčnosti aku týče, nenašel jsem žádnou statistiku poruchovosti, nad skutečnou životností se vznáší jakási mlha a protože aku ve všech podobách mne provázejí celý život, mohu nad uvedenými čísly jen jemně zdvihat obočí ... on totiž akumulátor s parametry, které slibuje výrobce by tvořil v řadě případů až 40% ceny vozu .... a na druhou stranu, napsat malej softík, kterej bude vykazovat kapacitu aku v % a přitom se bude jaksi nenápadně přizpůsobovat reálné ztrátě kapacity není vůbec problém a auto bude tudíž celých deset let vykazovat pořád skoro 100% kapacity ....

asdf
29. června • 16:02

Netvrď tu, že "spousta" lidí syslí nebo platí 25k měsíčně, aby mohla každý tři roky koupit nový auto. Naprostá většina tříleťáků budou služebáky.

hawel
30. června • 9:43

znám jich spoustu, mají roční nájezd mezi 50-80tkm a znám jiné, kteří kupují ty tříleťáky s tím, že je jezdí tak max dva roky a zase je prodají .... a nejsou to jen služebáky ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
30. června • 20:41

50-80k soukromych km rocne? Co ta spousta lidi, ktere znas, dela za praci a kdy tu praci vlastne delaji, kdyz porad toci volantem ve volnem case? Najet prumerne 220 km denne vc. vikendu, tedy zhruba 3 hodky denne za volantem uz je docela otrava a takove by clovek spis politoval. Ja znam takove, kteri daji 60k sluzebne a to jsou vice-mene porad na cestach, predstava, ze k tomu daji dalsich 80 soukrome je spis usmevna. Resp. ja netusim, kdy bych mel tech 80k najet soukrome sam a doufam, ze narvat cca 20k mesicne za benzin do soukromeho auta nebudu muset, ani v nem travit tolik casu (a to mam rizeni rad a auta tomu odpovidajici).Jeste je tu moznost, ze kecas.B-]

Lukáš  Dittrich
29. června • 14:03 • redaktor AutoRevue.cz

Tyto akumulátory jsou podle výrobce udělány tak, že minimálně po dobu deseti let by nemělo dojít ke změně parametrů akumulátoru. Otázkou je, co se stane potom

hawel
30. června • 9:55

pokud by ten aku měl 10 let garantované parametry, tak by jeho očekávaná životnost byla okolo třiceti let .... trochu scifi ... navíc jsou parametry, které nelze nijak obejít, a je to především počet nabíjecích/vybíjecích cyklů. Ryze teoreticky si přestavme situaci, kdy auto bude jezdit každý den a celý rok a aku projdou dvakrát denně cyklem, tj. za deset let 7300 cyklů při zachování parametrů aku ... opět scifi ...
pokud ty aku těch deset let přežijí, tak můj odhad je, že budou mít v závislosti na druhu provozu kapacitu oproti výchozi v rozmezí 40-60%. Tudíž řidič bude vozit neužitečnou zátěž a bude se divit, kolik mu to papá....
Samozřejmě, pokud si koupím hybrida, dám ho do temperované garáže, za mrazu s ním nebudu jezdit a baterky projdou max 50 cykly ročně, pak mi v pohodě vydrží těch deset let a možná budou mít až 80% kapacity.....

Dusan
29. června • 20:22

Jedna vec jsou proklamace a druha vec je realita. Bateriove technologie jsou celkem zname, vseobecne pouzivana a nejaka extremni zivotnost baterek nad tri roky se obecne nekona. At jsem mel co jsem mel a at jsem se k baterkam choval jak choval, tak kolem tri let umrely vsechny.

WinDiesel
29. června • 13:57

Čeští "koumáci" se jistě naučí brzy "vykuchávat" baterie, elektromotory dají do sběru (spousta drahé mědi) ............. a udělají z toho normální diesel ..........
HYbrid4 jako systém se mi moc líbí, já ale pokukuji po diesel-elekrickém pohonu u Mercedesu - už mají v nabídce Éčko, to já ale nechci, chtěl bych GLK a okamžitě bych i s příplatkem vyměnil 6vál za 4vál s elektrikou, podobnými výkony a poloviční spotřebou (hlavně ale s dvojnásobným dojezdem, to je to o co mi jde).
Bravo PSA, bravo Peugeot, bravo Citroën, moc dobré, moc povedené.

Fantomas
30. června • 15:16

Jestli se můžu zeptat, kolik tak jste ochotný si připlatit za auto s poloviční spotřebou?

WinDiesel
30. června • 15:43

Řeknu Vám to takhle.
Rozpočet na služební GLK byl 1,35 mil Kč, po slevě to dalo 1,1 mil Kč. Úplně klidně bych tu slevu oželel. Mám to auto fakt rád, dá se říci, že jsem dlouhé roky čekal na to co by mi pasovalo. Ani velké, ani malé, rychlé jak čert, 4x4, hranaté, to mám rád, jen ten dojez je cca max 700 km. najezdím přes 40000 km ročně, dojezd je pro mne opravdu důležitá disciplína.
Takž odpověď? 200 až 300 tisíc není problém. Navíc s tímto příplatkem jak u Mercedesu tak u PSA dostává člověk auto ve nejvyšší výbavě, u PSA se jako "bonus" získává pohon 4x4.
Svého času jsem jezdíval P 406, za toto auto bych se tedy nestyděl. Ale vyrobili GLK a nešlo to jinak, jedn ten dojezd bych bral lepší. (V době kdy jsem GLK objednával, ještě CDI250 nebylo k dispozici, takže jsem nemohl jít do této verze - a úspora paliva/zvýšení dojezdu by nebyla zas tak zajímavá.....)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
3. července • 16:53

Váš výběr pocitem umím pochopit. Můj dotaz na ten příplatek ale směřoval trochu jinam.
Pokud najezdíte ročně 40 tisíc km, tak jste za palivo utratil cca 120.000,- Kč. Pokud by šlo o poloviční spotřebu, utratil byste ročně cca 60.000,- Kč, tedy 60.000,- Kč byste ušetřil. Jestli jste ochotný si za tuhle úsporu připlatit třeba těch 300 tisíc, tak to dělá právě 5 let ježdění s běžnou spotřebou.
Budete to auto mít 5 let? Pokud ano, tak to beru, právě po těch 5 letech by se vám teprve začala ta poloviční spotřeba vyplácet. Pokud to auto prodáte dřív, než za 5 let, tak je pro vás ten příplatek za poloviční spotřebu nesmysl a vyhozené peníze, měl byste pouze výhodu většího dojezdu. A připlácet si za větší dojezd? Je opravdu takový problém natankovat?

Hloupej Honza
1. července • 9:59

Úhel pohledu. Tohle jak popisujete není nákup služebního vozu, ale spíš hračky, objektu zájmu, investice do svého automobilového hobby.Vzhledem k vyrovnanosti jednotlivých automobilek se dělá takzvaně výběrové řešení a nevyhrává auto které se líbí . Ale společnost která poskytne výhodnější auto a servis. Je to pracovní nástroj a firma nebude fungoval líp ,nebo hůř podle toho jestli se Vám to líbí, nebo ne. Váš dobrý pocit firmě na peníze nikdo nepřevede.

zdenek
29. června • 9:41

DS5 v hybridu je jasná volba. Strašně se mi líbí

Doporučujeme

Články odjinud