Citroën DS5 Hybrid4: první jízdní dojmy

Citroën oficiálně uvedl na český trh hybridní DS5. Jde tak o v pořadí už třetí hybridní čtyřkolku koncernu PSA, která dorazila do České republiky. Jak jezdí?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vše v jednom
  2. Ano, za čtyři, Podvozek o třídu lepší
  3. Fotogalerie

Jak asi všichni dobře víte, klasická DS5 osazená benzinovým motorem 1.6 THP nedávno prošla redakčním testem. Výsledek vyjde už příští týden, takže nemá cenu rozebírat jakékoliv detaily, které se netýkají věcí nesouvisících s hybridním pohonem. Jen ve stručnosti zopakuji, že DS5 je vůz jednoznačně upřednostňující design před vším ostatním a výsledek podle toho také vypadá. Žádný podobný vůz aktuálně na trhu nenajdete.

Citroën | První svezení

Připravujeme: test Citroën DS5 1.6 THP 200

Hybridní provedení na první pohled poznáte jen těžko. Na rozdíl od Toyoty nebo Lexusu, kteří přidávají pár modrých detailů, DS5 Hybrid4 prozradí pouze  drobné štítky na karoserii a „háčko“ na víku zavazadelníku. To je vše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hybridní DS5 na první pohled nepoznáte. Přítomnost systému Hybrid4 prozrazují pouze detaily.

V interiéru už najdeme více změn. Na místo otáčkoměru se nastěhoval ukazatel využití výkonu systému a také toho, jak moc dobíjíte. Obrazovka multimediálního systému umí (jak už je u hybridů tradicí) zobrazit toky energie a to samé nabízí také displej palubního počítače. Přítomnost akumulátoru, elektromotoru a dalších částí hybridního systému si vyžádala také daň v podobě menšího zavazadleníku. Základní DS5 zvládne objem 468 litrů, hybrid pojme 325 litrů.

Vše v jednom

Poslední novinkou je otočný ovladač s různými jízdními režimy umístěný vedle malého voliče automatické převodovky. Jde samozřejmě o to samé, co nabízí hybridní čtyřkolky od Peugeotu. Vybírat můžete z režimů Auto, ZEV, Sport a 4WD. V základním režimu Auto se DS5 Hybrid4 chová jako klasický hybrid. Kdy může, použije elektromotor, když už baterie nebo elektromotor nestačí, přidá se naftový dvoulitr.

ZEV je režim čistě elektrický. Maximální rychlost je 60 km/h, pak se přidá spalovací jednotka. Je to kvůli tomu, že do této rychlosti je elektromotor schopen vůz urychlovat. Nad touto hranicí už výkon elektromotoru na jízdní odpory nestačí.

Kombi | Hybridy | Peugeot | První svezení

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Dojezd se pohybuje v řádech několika kilometrů podle aktuálních jízdních podmínek. Akumulátory jsou typu Ni-MH a i když ukazuje displej plné nabití, v reálu jsou nabité na cca 80%. Na druhou stranu když už podle palubního počítače nemáte v akumulátorech žádnou energii, je zde rezerva ještě 20%. Třetí možností je 4WD, kdy pracují oba motory současně a poslední režim Sport je v podstatě to samé, co 4WD. Rozdíl je pouze v tom, že se robotizovaná převodovka přepne do sportovního režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Řidič má v hybridu k dispozici otočný ovladač známý z Peugeotů a na přístrojovém štítu místo otáčkoměru ukazatel využití výkonu systému.

Pro DS5 platí to samé, co pro RXH nebo hybridní 3008. S trochou nadsázky můžete mít dvoukolku, čtyřkolku, předokolkou, hybrid, elektromobil nebo obyčejný diesel. Tabulkové údaje slibují maximální výkon 147 kW a vrchol točivého momentu 300 Nm. Stovka je záležitostí trvající 8,6 sekund a maximální rychlost má hodnotu 211 km/h. Zároveň by si vůz měl vystačit s přídělem paliva kolem čtyř litrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Vše v jednom
  2. Ano, za čtyři, Podvozek o třídu lepší
  3. Fotogalerie
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků