Citroën DS5: další novinka pro Šanghaj

Třetí do party modelů řady Citroën DS, crossover DS5, je již na cestě. Jeho finální podoba se představí v Šanghaji.

Důležitost asijských trhů si uvědomuje většina automobilek z vyspělých zemí. Autosalon v Šanghaji je za dveřmi, a jistě si vzpomenete, že zvláště v posledních dnech jsme vám představili řadu významných modelových novinek, jež se mají světu poprvé ukázat právě na něm. V jejich dlouhém seznamu najdeme také nový Citroën DS5, o jehož přípravě jsme psali již před dvěma lety a na začátku letošního roku jsme vám přinesli snímky z jeho zimního testování. Stane se prozatím vrcholem „luxusní“ řady DS, kterou Citroën na trhy uvedl jakožto výkladní skříň umu svých konstruktérů a designérů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën DS5, který se v prodejích objeví na konci roku 2011, má představovat novou etapu vývoje řady DS. Využívat má rovněž toho nejlepšího z asistenčních a bezpečnostních soustav značky Citroën (přesněji koncernu PSA) jako je systém ITC (Intelligent Traction Control), varování před neúmyslným překročením dělicí čáry nebo automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle podmínek okolního provozu. Citroën DS5 bude prvním vozem značky vybaveným dieselovou, plně hybridní pohonnou jednotkou HYbrid4, která nabízí společný výkon 200 koní, pohon všech kol (vzadu s elektromotory) a emise ve výši 99 g CO2/km. Stejnou soustavu nabízí také koncernové SUV Peugeot 3008 HYbrid4. Za pozornost stojí, že na šanghajském stánku Peugeotu najdeme také novou studii Peugeot SXC, jež ale v soustavě HYbrid4 hostí motor zážehový.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzorem pro nový Citroën DS5 se stala studie Citroën C-SportLounge vystavená na frankfurtském autosalonu již v roce 2005. Ačkoli jde o jakýsi crossover (nikoli tedy o luxusní verzi modelu Citroën C5!), chce se hlásit k tradicím třídy Gran Turismo. K jeho typickým rysům patří na přídi rozměrný vstup vzduchu, široká chromovaná maska chladiče se zabudovanými zdvojenými šípy, logo DS nad ní a ostře řezané, protáhlé světlomety, podtržené svítilnami s LED diodami. Novinka je dlouhá 4 520 mm a široká 1 850 mm a nabízí prostor pro pětičlennou posádku a 465 litrů zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stiskem tlačítka START se vůz nastartuje a kabina oživne. Spustí se systém projekce informací na čelní sklo (Head-up Display), který barevně promítá do zorného pole řidiče základní informace (rychlost, údaje tempomatu/regulátoru rychlosti nebo pokyny navigace).
Čalounění je z plnohodnotné kůže v ebenovém odstínu, se kterým jemně kontrastuje prošití stříbřitou nití. Najdeme zde také dekorativní prvky z makarského ebenu nebo čelní panel, jehož několikavrstevný lak vytváří kovové odlesky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Řada DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3Citroën DS4 a nyní i DS5, se vyrábí ve Francii a prodává se na evropských trzích. Citroën jako mezinárodní značka bude tuto novou řadu výrobků Premium distribuovat i v mezinárodním měřítku, především pak v Číně, kde se objeví v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků