Citroën DS5: další novinka pro Šanghaj

Třetí do party modelů řady Citroën DS, crossover DS5, je již na cestě. Jeho finální podoba se představí v Šanghaji.

Důležitost asijských trhů si uvědomuje většina automobilek z vyspělých zemí. Autosalon v Šanghaji je za dveřmi, a jistě si vzpomenete, že zvláště v posledních dnech jsme vám představili řadu významných modelových novinek, jež se mají světu poprvé ukázat právě na něm. V jejich dlouhém seznamu najdeme také nový Citroën DS5, o jehož přípravě jsme psali již před dvěma lety a na začátku letošního roku jsme vám přinesli snímky z jeho zimního testování. Stane se prozatím vrcholem „luxusní“ řady DS, kterou Citroën na trhy uvedl jakožto výkladní skříň umu svých konstruktérů a designérů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën DS5, který se v prodejích objeví na konci roku 2011, má představovat novou etapu vývoje řady DS. Využívat má rovněž toho nejlepšího z asistenčních a bezpečnostních soustav značky Citroën (přesněji koncernu PSA) jako je systém ITC (Intelligent Traction Control), varování před neúmyslným překročením dělicí čáry nebo automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle podmínek okolního provozu. Citroën DS5 bude prvním vozem značky vybaveným dieselovou, plně hybridní pohonnou jednotkou HYbrid4, která nabízí společný výkon 200 koní, pohon všech kol (vzadu s elektromotory) a emise ve výši 99 g CO2/km. Stejnou soustavu nabízí také koncernové SUV Peugeot 3008 HYbrid4. Za pozornost stojí, že na šanghajském stánku Peugeotu najdeme také novou studii Peugeot SXC, jež ale v soustavě HYbrid4 hostí motor zážehový.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzorem pro nový Citroën DS5 se stala studie Citroën C-SportLounge vystavená na frankfurtském autosalonu již v roce 2005. Ačkoli jde o jakýsi crossover (nikoli tedy o luxusní verzi modelu Citroën C5!), chce se hlásit k tradicím třídy Gran Turismo. K jeho typickým rysům patří na přídi rozměrný vstup vzduchu, široká chromovaná maska chladiče se zabudovanými zdvojenými šípy, logo DS nad ní a ostře řezané, protáhlé světlomety, podtržené svítilnami s LED diodami. Novinka je dlouhá 4 520 mm a široká 1 850 mm a nabízí prostor pro pětičlennou posádku a 465 litrů zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stiskem tlačítka START se vůz nastartuje a kabina oživne. Spustí se systém projekce informací na čelní sklo (Head-up Display), který barevně promítá do zorného pole řidiče základní informace (rychlost, údaje tempomatu/regulátoru rychlosti nebo pokyny navigace).
Čalounění je z plnohodnotné kůže v ebenovém odstínu, se kterým jemně kontrastuje prošití stříbřitou nití. Najdeme zde také dekorativní prvky z makarského ebenu nebo čelní panel, jehož několikavrstevný lak vytváří kovové odlesky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Řada DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3Citroën DS4 a nyní i DS5, se vyrábí ve Francii a prodává se na evropských trzích. Citroën jako mezinárodní značka bude tuto novou řadu výrobků Premium distribuovat i v mezinárodním měřítku, především pak v Číně, kde se objeví v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků