Citroën DS4: krasavec roku zná svoji cenu

Citroën rozšířil řadu DS. Po malé „trojce“ přichází do Česka větší „čtyřka“. A brzy se dočkáme také „pětky“.

Citroën DS4, stejně jako jeho menší sourozenec DS3, sází především na design. U novinky se tvary karoserie povedly tak moc, že vůz získal titul „Nejkrásnější auto roku 2011“.

Jen tak mimochodem - této ankety se zúčastnilo na 60 000 lidí z celého světa. Povedenou karoserii ohodnotil i německý Autobild, který taktéž v rámci své ankety vyhlásil Citroën DS4 jako automobil s nejpovedenějším designem letošního roku.

Elegantní kousek

Karoserie dlouhá 427 cm, široká 181 cm a vysoká 153 mm má být podle oficiálních materiálů vnímána více jako multifunkční kupé než obyčejný hatchback. To jsou ovšem pouze takové reklamní řeči, mnohem důležitější je výsledek. Po osobním setkání s tímto automobilem vám mohu slíbit, že je skutečně nadmíru povedený.

Elegantní design exteriéru se promítl do interiéru. Ostatně také vnitřek nového Citroënu DS4 byl odbornou porotou oceněn. Kromě zajímavě tvarovaných jednotlivých částí se budoucí majitelé mohou těšit na kvalitní a skoro až luxusní materiály.

Pohled do seznamu výbavy odhaluje přítomnost například hliníkových pedálů, perforované kůže Claudia nebo ještě o fous kvalitnější varianty nazvané Habana. Za zmínku určitě stojí i panoramatické čelní sklo.

Interiér je koncipován klasicky jako pětimístný. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde náklad o objemu 359 litrů, bez rezervy lze toto číslo navýšit na 385 litrů. Maximálně do Citroënu DS4 naložíte 1021 litrů zavazadel.

Paleta motorizací - šest možností

Jak už tomu je u Citroënu a Peugeotu zvykem, základ obstarává zážehová jedna-šestka VTi s výkonem 120 koní. Nad ní stojí přeplňované THP. To je stejně jako v případě C4 spojeno s robotizovanou převodovkou BMP6, která spolehlivě eliminuje veškerý potenciál motoru. U obyčejné C4 je to velká škoda, protože nic výkonnějšího pod kapotu už nedostanete.

V případě DS4 tento fakt naštěstí neplatí, protože si lze koupit také variantu naladěnou na 200 koní spojenou s klasickou manuální převodovkou. Stovku pak zdoláte za 7,9 s a maximálně se rozjedete na 235 km/h.

Zájemci o naftu mají k dispozici klasické možnosti. Na začátku nabídky stojí agregát 1.6 HDI (110 k) s manuální, popřípadě robotizovanou převodovkou a systémem Start/Stop vybaveným reverzibilním alternátorem. Pokud vám je 110 koní málo, lze sáhnout po dvoulitru naladěném na 160 koní.

Tři úrovně výbavy

Citroën nachystal pro svůj nejnovější model DS4 celkem tři úrovně výbavy: Design, Style a Sport. Za základní provedení s motorem 1.6 VTi zaplatíte 459 900 Kč. Prostřední výbava je dražší o 60 000 Kč. Nejvyšší Sport je dostupný pouze ve spojení s nejvýkonnějšími motory. Dvousetkoňové THP vás vyjde na 654 900 Kč, dvoulitrový diesel stojí 669 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků