14
Fotogalerie

Citroën DS4: krasavec roku zná svoji cenu

Citroën rozšířil řadu DS. Po malé „trojce“ přichází do Česka větší „čtyřka“. A brzy se dočkáme také „pětky“.

Citroën DS4, stejně jako jeho menší sourozenec DS3, sází především na design. U novinky se tvary karoserie povedly tak moc, že vůz získal titul „Nejkrásnější auto roku 2011“.

Jen tak mimochodem - této ankety se zúčastnilo na 60 000 lidí z celého světa. Povedenou karoserii ohodnotil i německý Autobild, který taktéž v rámci své ankety vyhlásil Citroën DS4 jako automobil s nejpovedenějším designem letošního roku.

Elegantní kousek

Karoserie dlouhá 427 cm, široká 181 cm a vysoká 153 mm má být podle oficiálních materiálů vnímána více jako multifunkční kupé než obyčejný hatchback. To jsou ovšem pouze takové reklamní řeči, mnohem důležitější je výsledek. Po osobním setkání s tímto automobilem vám mohu slíbit, že je skutečně nadmíru povedený.

Elegantní design exteriéru se promítl do interiéru. Ostatně také vnitřek nového Citroënu DS4 byl odbornou porotou oceněn. Kromě zajímavě tvarovaných jednotlivých částí se budoucí majitelé mohou těšit na kvalitní a skoro až luxusní materiály.

Pohled do seznamu výbavy odhaluje přítomnost například hliníkových pedálů, perforované kůže Claudia nebo ještě o fous kvalitnější varianty nazvané Habana. Za zmínku určitě stojí i panoramatické čelní sklo.

Interiér je koncipován klasicky jako pětimístný. Do zavazadelníku se v základním uspořádání vejde náklad o objemu 359 litrů, bez rezervy lze toto číslo navýšit na 385 litrů. Maximálně do Citroënu DS4 naložíte 1021 litrů zavazadel.

Paleta motorizací - šest možností

Jak už tomu je u Citroënu a Peugeotu zvykem, základ obstarává zážehová jedna-šestka VTi s výkonem 120 koní. Nad ní stojí přeplňované THP. To je stejně jako v případě C4 spojeno s robotizovanou převodovkou BMP6, která spolehlivě eliminuje veškerý potenciál motoru. U obyčejné C4 je to velká škoda, protože nic výkonnějšího pod kapotu už nedostanete.

V případě DS4 tento fakt naštěstí neplatí, protože si lze koupit také variantu naladěnou na 200 koní spojenou s klasickou manuální převodovkou. Stovku pak zdoláte za 7,9 s a maximálně se rozjedete na 235 km/h.

Zájemci o naftu mají k dispozici klasické možnosti. Na začátku nabídky stojí agregát 1.6 HDI (110 k) s manuální, popřípadě robotizovanou převodovkou a systémem Start/Stop vybaveným reverzibilním alternátorem. Pokud vám je 110 koní málo, lze sáhnout po dvoulitru naladěném na 160 koní.

Tři úrovně výbavy

Citroën nachystal pro svůj nejnovější model DS4 celkem tři úrovně výbavy: Design, Style a Sport. Za základní provedení s motorem 1.6 VTi zaplatíte 459 900 Kč. Prostřední výbava je dražší o 60 000 Kč. Nejvyšší Sport je dostupný pouze ve spojení s nejvýkonnějšími motory. Dvousetkoňové THP vás vyjde na 654 900 Kč, dvoulitrový diesel stojí 669 900 Kč.

citroen_ds4_01upr.jpg  citroen_ds4_02upr.jpg  citroen_ds4_03upr.jpg  citroen_ds4_04upr.jpg
citroen_ds4_05upr.jpg  citroen_ds4_06upr.jpg  citroen_ds4_07upr.jpg  citroen_ds4_08upr.jpg
citroen_ds4_09upr.jpg  citroen_ds4_10upr.jpg  citroen_ds4_11upr.jpg  citroen_ds4_12upr.jpg
citroen_ds4_13upr.jpg  citroen_ds4_14upr.jpg

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud