Citroën DS4: další DS oficiálně odhaleno

Máme první oficiální fotografie a specifikace dalšího přírůstku Citroënu do luxusní řady DS. Opravdu to není jen dražší C4.

Citroën již před pár dny avizoval, že dnes představí sériovou podobu nového modelu DS4, který jsme doposud mohli vidět jen jako koncept DS High Rider. Ještě než tak ale stačil oficiálně učinit, dostaly se do éteru snad všechny informace i snímky, které měla automobilka v úmyslu zveřejnit. Pojďme se tedy ještě před oficiální premiérou podívat na to, co je nejnovější člen rodiny DS zač.

Na první pohled je jasné, že produkční DS4 žádné velké překvapení nepřinese. Ostatně ani nemohla, vždyť už DS High Rider vypadal vcelku „produkčně”. Novinka je pochopitelně postavena na bázi nové generace modelu C4, s délkou 4,27 metru, šířkou 1,81 metru a výškou 1,53 je ale ve srovnání se svou sestřičkou stále poněkud „high”, když je o 40 milimetrů vyšší. DS4 je také o 20 mm širší, na délku je naopak o 60 mm kratší.

Příď vozu jasně ctí linie, které jsme poprvé mohli spatřit na současné C5. Ty jsou ladné, ale zároveň poněkud bachraté, což je zjevné zejména na nafouknutých předních blatnících, které hostí 19" kola (ta jistě nebudou standardem, na snímcích jsou ale k vidění právě ta) aniž by to vypadalo nepatřičně.

Boční profil s ostře se svažujicí střechou připomene spíše kupé než hatchback (není to ve výsledku tak trochu francouzská X6?) a „alfácky” skryté kliky zadních dveří spolu se ztvárněním C sloupků velmi umně maskují, že vůz má více než tři dveře. Záď na první pohled vypadá jako zvýšený Volkswagen Scirocoo (a ne že ne...), což ale neznamená nic špatného, neboť díky tomu působí lehce a dynamicky. Sportovní dojem umocňuje i ztvárnění dvojce koncovek výfuků po stránách jakési imitace difuzoru.

Interiér se od C4 odlišuje pochopitelně především luxusnějším ztvárněním ve stylu celé řady DS. Více hliníku (pedály), chromu (volant, palubní deska) i kůže (všude) jasně ukazuje, že vůz míří výše nejen svou karoserií. Bez zajímavosti není, že zákazníci budou mít na výběr celkem z pěti kožených čalounění a kdyby se jim žádná standardní barva nelíbila, je možné zvolit i kožené čalounění v libovolné dvoubarevné kombinaci. O vzdušnost interiéru se postará i standardní, „panoramaticky protažené” čelní sklo, naopak za příplatek budou k dispozici třeba i masážní sedadla. Prvky jako lepší audiosystém zřejmě nemá smysl zmiňovat, takových bude v nabídce příplatkové výbavy přehršel. A k interiéru už jen jediná věc: zavazadelník nabídne 370 litrů prostoru pro všemožné harampádí, tedy o nevýznamnýh 38 litrů méně než v případě C4.

Pod kapotou najdeme ze začátku celkem pět motorů - diesel 1,6 HDI se 110 koňmi a 2,0 HDI se 160 koňmi, z „benzinů” pak 1,6 VTi se 120 koníky a dvě verze přeplňované 1,6 THP se 155 a 200 koňmi. Všechny motory budou spjaty s šestupňovými manuálně řazenými převodovkami, nebo za příplatek robotizovaným poloautomatem ESG.

Na další specifikace a podrobnosti si ještě musíme počkat. Buď se dalších informací či snímků dočkáme ještě dnes, nebo nás „spasí” až pařížská premiéra.

Tip: Přečtěte si náš nedávný test prvního „déeska”, Citroënu DS3 ve vrcholné verzi THP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS4 ve své produkční podobě

 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků