Citroën DS4 alias DS High Rider již v Ženevě

Automobilka Citroën do Ženevy přiveze předobraz svého budoucího modelu DS4. Zatím mu říká DS High Rider.

Oproti očekávání nadšených „citroënistů” se tak v Ženevě nepředstaví produkční DS4, navíc jeho studie bude prezentována pod trochu překvapivým označením Citroën DS High Rider. To by mohlo naznačovat buď zvýšenou světlost vozu nebo snahu továrny zdůraznit jeho „vyšší“ postavení.

Ať tak či onak, DS High Rider má disponovat hybridní pohonnou jednotkou využívající předností vznětového motoru a mělo by jít o de facto předprodukční provedení sériového modelu Citroën DS4, jehož bychom se v prodejnách měli dočkat na přelomu letošního a příštího roku. Připomeňme, že typ DS4 bude druhým modelem Citroënu výše postavené řady DS, která po stavbě prototypu DS Inside (psali jsme o něm na tomto místě) zatím vyústila v sériové provedení DS3 (podrobnosti najdete na tomto místě).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím nemáme k dispozici žádné technické podrobnosti o připravované studii, půjde ale zřejmě o „plný“ hybrid, v přídi se tedy objeví vznětový motor HDI s filtrem pevných částic DPF a na zadní nápravě najdeme elektromotor, jenž vozu na kratší vzdálenosti umožní i jízdu na čistě elektrickou energii. Obě pohonné jendotky tak mohou pracovat odděleně, či ve vzájemné součinnosti, čímž by vůz měl nabýt povahy „čtyřkolky“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp DS High Rider sdílí přední světlomety a některé designérské prvky se starší studií C-SportLounge, na rozdíl od ní však disponuje více protáhlou siluetou. Na délku měří 4 260 mm, široký je 1 820 a vysoký 1 480 mm. Dvoudvéřová karosérie ve stylu kupé uvnitř ukrývá prostor pro čtyři dospělé cestující a Citroën zdůrazňuje kombinaci kompaktních vnějších rozměrů, velkorysého protoru pro posádku a její zavazadla, uhlazeného stylu, znamenitých jízdních výkonů a výjimečné kvality. Inu, uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën DS High Rider stojí na devatenáctipalcových litých kolech a lakován je zlatou barvou s „hluboce lesklým“ povrchem. Střecha a sloupky studie jsou pro zvýšení dojmu luxusu potaženy speciální textilií.

Věřme, že se nám tím nevrací poměrně nešťastná móda vinylových střech, právě tento prvek by se totiž v sériovém provedení objevit neměl, ostatně stejně jako ona poněkud hypertrofovaná kola.

Samotný DS High Rider se představí již za pár týdnů v Ženevě, premiéra sériové DS4 je připravena na konec léta na pařížský autosalon, kde bude nejzářivější hvězdou expozice domácího Citroënu.

Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS High Rider
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 120 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 135 098 km
Cena: 159 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků