Citroën DS4 alias DS High Rider již v Ženevě

Automobilka Citroën do Ženevy přiveze předobraz svého budoucího modelu DS4. Zatím mu říká DS High Rider.

Oproti očekávání nadšených „citroënistů” se tak v Ženevě nepředstaví produkční DS4, navíc jeho studie bude prezentována pod trochu překvapivým označením Citroën DS High Rider. To by mohlo naznačovat buď zvýšenou světlost vozu nebo snahu továrny zdůraznit jeho „vyšší“ postavení.

Ať tak či onak, DS High Rider má disponovat hybridní pohonnou jednotkou využívající předností vznětového motoru a mělo by jít o de facto předprodukční provedení sériového modelu Citroën DS4, jehož bychom se v prodejnách měli dočkat na přelomu letošního a příštího roku. Připomeňme, že typ DS4 bude druhým modelem Citroënu výše postavené řady DS, která po stavbě prototypu DS Inside (psali jsme o něm na tomto místě) zatím vyústila v sériové provedení DS3 (podrobnosti najdete na tomto místě).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím nemáme k dispozici žádné technické podrobnosti o připravované studii, půjde ale zřejmě o „plný“ hybrid, v přídi se tedy objeví vznětový motor HDI s filtrem pevných částic DPF a na zadní nápravě najdeme elektromotor, jenž vozu na kratší vzdálenosti umožní i jízdu na čistě elektrickou energii. Obě pohonné jendotky tak mohou pracovat odděleně, či ve vzájemné součinnosti, čímž by vůz měl nabýt povahy „čtyřkolky“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp DS High Rider sdílí přední světlomety a některé designérské prvky se starší studií C-SportLounge, na rozdíl od ní však disponuje více protáhlou siluetou. Na délku měří 4 260 mm, široký je 1 820 a vysoký 1 480 mm. Dvoudvéřová karosérie ve stylu kupé uvnitř ukrývá prostor pro čtyři dospělé cestující a Citroën zdůrazňuje kombinaci kompaktních vnějších rozměrů, velkorysého protoru pro posádku a její zavazadla, uhlazeného stylu, znamenitých jízdních výkonů a výjimečné kvality. Inu, uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën DS High Rider stojí na devatenáctipalcových litých kolech a lakován je zlatou barvou s „hluboce lesklým“ povrchem. Střecha a sloupky studie jsou pro zvýšení dojmu luxusu potaženy speciální textilií.

Věřme, že se nám tím nevrací poměrně nešťastná móda vinylových střech, právě tento prvek by se totiž v sériovém provedení objevit neměl, ostatně stejně jako ona poněkud hypertrofovaná kola.

Samotný DS High Rider se představí již za pár týdnů v Ženevě, premiéra sériové DS4 je připravena na konec léta na pařížský autosalon, kde bude nejzářivější hvězdou expozice domácího Citroënu.

Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS High Rider
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků