Citroën DS4 a DS5: zřejmě již v roce 2011

Citroën hodlá již brzy oslovit ty, kteří si potrpí na luxus. Nové modely DS4 a DS5 mají k výrobě blíže, než jsme čekali.

V dnešní pohnuté době se automobloví výrobci snaží hledat novou identitu, která by je výrazněji odlišila od konkurence. Tato všeobecná snaha plyne z prosté situace, kdy se technika současných vozů začíná až nepříjemně unifikovat, a také tvary automobilů se vlivem požadavků aerodynamiky blíží ideálním proporcím.

Ve snaze o nalezení nového, pokud možno uceleného firemního jazyka bývá často hledána inspirace v dávných časech, kdy byl přístup konstruktérů i motoristů k automobilům úplně jiný než dnes. Trendem je také rozšiřování počtu modelových řad, což vede často až k bizarním crossoverům, tedy vozům vznikajícím křížením i zdánlivě zcela neslučitelných koncepcí. Stranou nezůstává ani Citroën, jenž má v úmyslu zasáhnout do segmentů, které v současnosti takřka ovládají německé a italské prémiové značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS Inside

Ale velikost automobilu již dnes není zdaleka jediným měřítkem luxusu. Také Citroën se nechává inspirovat tím nejlepším ze své historie, a sice modelem DS, podle kterého se bude brzy jmenovat řada jeho komfortních modelů.

Faktem je, že půl století starý Citroën DS byl svého času symbolem pro nejmodernější a vytříbenou techniku, spolehlivost, bohatou výbavu a styling budoucnosti, ovšem v praktickém balení (což bohužel nelze říci o jeho produktech z posledních let). A z tohoto odkazu chce Citroën u své nové řady těžit, přičemž označení DS nyní vykládá jako „Different Spirit“. Nové vozy se budou jmenovat DS3, DS4 a DS5, do prodejů se dostane nejdříve první jmenovaný (představit se má již letos ve Frankfurtu) a my jsme vás o něm podrobně informovali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C-Sportlounge

Citroën nyní potvrdil, že větší modely DS4 a DS5 se na trzích objeví v roce 2011 a budou nabízeny i v diesel-elektrické hybridní konfiguraci pohonného ústrojí. Podle dstupných informací by měly být oba modely technicky spřízněné s vozy C4 a C5, ale lišit se mají komfortnějším a kvalitnějším zpracováním i hodnotněji působícím designem.

Model DS4 byde vycházet ze studie C-Sportlounge z roku 2005 (psali jsme o ní na tomto místě) a zamíří zřejmě někam k Nissanu Qashquai či Peugeotu 3008. Citroën DS5 pak bude pochopitelně větší, opírat se bude o loňský koncept Hypnos (podrobnější informace najdete na tomto místě) a jeho ambice jsou ještě větší: měl by se pustit do souboje s BMW X6... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën Hypnos
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků