Citroën DS4 1.6 THP: hlavně nebýt fádní

Na trhu s automobily je tlačenice. Kdo chvíli stál, stojí obrazně řečeno opodál. Musíte být jiní. Hlavně nesplynout s davem – tak zní heslo dne. I proto představil Citroën svoji novou řadu DS (lze přeložit jako Different Spirit – Jiný duch, jak trefně poznamenal jeden český novinář).
Seznam kapitol
  1. Design, motor, jízdní vlastnosti
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Pod označením DS přijíždějí jiné, luxusnější verze běžných modelů. Třídveřový DS3 jsme vám již představili před více než rokem, teď přišel na řadu jeho větší druh DS4. Na první pohled byl úžasný. Neobvyklý. Od běžného modelu C4 se lišil podstatně. Měl o tři centimetry vyšší světlou výšku a byl o pět centimetrů kratší. Působil mnohem robustnějším dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kviz. Je to vyšší, ale SUV to není. Má to dvoje dveře, ale kupé to není...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hodně utopený zavazadlový prostor.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tvar zadních dveří je neobvyklý.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Místa pro dva dost, výhled horší...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Seriál zvláštností na pokračování: přehršle tlačítek na volantu a originální tvar opěrky hlavy. 
Klepněte pro větší obrázek
V nabídce jsou tři zážehové a dva vznětové motory. Ten nejsilnější není podle mého názoru nejlepší volba pro tento vůz.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prémiový interiér.
Klepněte pro větší obrázek 
Konkurence? Snad Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, Mini Countryman, Volkswagen Beetle.

DS4 představuje příjemné oživení na trhu, ovšem prodejní rekordy asi trhat nebude. A nejen kvůli ceně, která byla téměř dvakrát vyšší než u „běžné“ C4. Testovaný vůz stál 654 900 Kč.

Plus: originální design, silný motor, výkonné brzdy
Minus: dlouhý chod řadicí páky, špatný výhled dozadu, množství ovládacích prvků na volantu

Více v připravovaném testu...
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, motor, jízdní vlastnosti
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků