Citroën DS4 1.6 THP: hlavně nebýt fádní

Na trhu s automobily je tlačenice. Kdo chvíli stál, stojí obrazně řečeno opodál. Musíte být jiní. Hlavně nesplynout s davem – tak zní heslo dne. I proto představil Citroën svoji novou řadu DS (lze přeložit jako Different Spirit – Jiný duch, jak trefně poznamenal jeden český novinář).
Seznam kapitol
  1. Design, motor, jízdní vlastnosti
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Pod označením DS přijíždějí jiné, luxusnější verze běžných modelů. Třídveřový DS3 jsme vám již představili před více než rokem, teď přišel na řadu jeho větší druh DS4. Na první pohled byl úžasný. Neobvyklý. Od běžného modelu C4 se lišil podstatně. Měl o tři centimetry vyšší světlou výšku a byl o pět centimetrů kratší. Působil mnohem robustnějším dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kviz. Je to vyšší, ale SUV to není. Má to dvoje dveře, ale kupé to není...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hodně utopený zavazadlový prostor.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tvar zadních dveří je neobvyklý.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Místa pro dva dost, výhled horší...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Seriál zvláštností na pokračování: přehršle tlačítek na volantu a originální tvar opěrky hlavy. 
Klepněte pro větší obrázek
V nabídce jsou tři zážehové a dva vznětové motory. Ten nejsilnější není podle mého názoru nejlepší volba pro tento vůz.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prémiový interiér.
Klepněte pro větší obrázek 
Konkurence? Snad Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, Mini Countryman, Volkswagen Beetle.

DS4 představuje příjemné oživení na trhu, ovšem prodejní rekordy asi trhat nebude. A nejen kvůli ceně, která byla téměř dvakrát vyšší než u „běžné“ C4. Testovaný vůz stál 654 900 Kč.

Plus: originální design, silný motor, výkonné brzdy
Minus: dlouhý chod řadicí páky, špatný výhled dozadu, množství ovládacích prvků na volantu

Více v připravovaném testu...
Následující kapitola
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků