Citroën DS3 WRC: další do klubu

Autosalon ve městě nad Seinou se kromě sériových automobilů a studií stal svědkem také premiéry několika závodních speciálů pro seriál mistrovství světa v rallye. Včera vám představili Ford Fiesta WRC a v dnešním vydání Autorevue.cz si pak můžete přečíst i o Mini Countryman WRC. Největší zájem místních návštěvníků se však v Paříži soustředil na domácí Citroën DS3 WRC.

Novinka odpovídá aktuálním specifikacím FIA WRC pro sezónu 2011 a pod svojí kapotou ukrývá zážehovou „šestnáctistovku“ s přímým vstřikováním a přeplňováním a naladěnou na 304 koní (224 kW) a 350 Nm při 3 250 ot./min. Vůz do značné míry vychází ze sériového modelu DS3, ale například nutnost instalace ochranné klece složené z trubek o celkové délce 40 m si vyžádala rozšíření struktury karoserie až do limitní hodnoty 1 820 mm stanovené pravidly FIA.

Na přední nápravě se nachází čtyřpístkové, vodou chlazené brzdy s kotouči o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu. Výkon se na kola obou náprav přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Na testování vozu, který se světu v akci představí stejně jako Fiesta WRC na rallye ve Švédsku, se podíleli tovární jezdci Citroënu Philippe Bugalski, Sébastien Loeb, Dani Sordo a Sébastien Ogier. Zda se mu bude dařit v mistrovství tak jako dosavadní C4 WRC, to uvidíme již brzy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 WRC
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků