Citroën DS3 WRC: další do klubu

Autosalon ve městě nad Seinou se kromě sériových automobilů a studií stal svědkem také premiéry několika závodních speciálů pro seriál mistrovství světa v rallye. Včera vám představili Ford Fiesta WRC a v dnešním vydání Autorevue.cz si pak můžete přečíst i o Mini Countryman WRC. Největší zájem místních návštěvníků se však v Paříži soustředil na domácí Citroën DS3 WRC.

Novinka odpovídá aktuálním specifikacím FIA WRC pro sezónu 2011 a pod svojí kapotou ukrývá zážehovou „šestnáctistovku“ s přímým vstřikováním a přeplňováním a naladěnou na 304 koní (224 kW) a 350 Nm při 3 250 ot./min. Vůz do značné míry vychází ze sériového modelu DS3, ale například nutnost instalace ochranné klece složené z trubek o celkové délce 40 m si vyžádala rozšíření struktury karoserie až do limitní hodnoty 1 820 mm stanovené pravidly FIA.

Na přední nápravě se nachází čtyřpístkové, vodou chlazené brzdy s kotouči o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu. Výkon se na kola obou náprav přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Na testování vozu, který se světu v akci představí stejně jako Fiesta WRC na rallye ve Švédsku, se podíleli tovární jezdci Citroënu Philippe Bugalski, Sébastien Loeb, Dani Sordo a Sébastien Ogier. Zda se mu bude dařit v mistrovství tak jako dosavadní C4 WRC, to uvidíme již brzy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 WRC
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků