Citroën DS3 WRC: další do klubu

Autosalon ve městě nad Seinou se kromě sériových automobilů a studií stal svědkem také premiéry několika závodních speciálů pro seriál mistrovství světa v rallye. Včera vám představili Ford Fiesta WRC a v dnešním vydání Autorevue.cz si pak můžete přečíst i o Mini Countryman WRC. Největší zájem místních návštěvníků se však v Paříži soustředil na domácí Citroën DS3 WRC.

Novinka odpovídá aktuálním specifikacím FIA WRC pro sezónu 2011 a pod svojí kapotou ukrývá zážehovou „šestnáctistovku“ s přímým vstřikováním a přeplňováním a naladěnou na 304 koní (224 kW) a 350 Nm při 3 250 ot./min. Vůz do značné míry vychází ze sériového modelu DS3, ale například nutnost instalace ochranné klece složené z trubek o celkové délce 40 m si vyžádala rozšíření struktury karoserie až do limitní hodnoty 1 820 mm stanovené pravidly FIA.

Na přední nápravě se nachází čtyřpístkové, vodou chlazené brzdy s kotouči o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu. Výkon se na kola obou náprav přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Na testování vozu, který se světu v akci představí stejně jako Fiesta WRC na rallye ve Švédsku, se podíleli tovární jezdci Citroënu Philippe Bugalski, Sébastien Loeb, Dani Sordo a Sébastien Ogier. Zda se mu bude dařit v mistrovství tak jako dosavadní C4 WRC, to uvidíme již brzy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 WRC
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků