Citroën DS3 Racing: známe technické specifikace i první cenu (doplněno)

Citroën DS3 Racing spatřil světlo světa ve své koncepční podobě již letos v únoru a svou premiéru zažil na pozdějším ženevském autosalonu. Vůz jsme vám hned zprvu představili maximálně detailně, významná část technických specifikací v něm ale chyběla. Svou pozornost jsme tak upírali k autoalonu v Ženevě, ale bohužel, automobilka nám ke své novince nic dalšího neřekla.

Trvalo další půlrok, než si to DS3 v provedení Racing namířila do prodejů a tentokrát už specifikace chybět nemohou. Dodejme, že zatím je vůz dostupný jen ve Velké Británii (tam si najde 200 z celkového 1 000 zájemců), ale na další trhy se jistě dostane co nevidět.

V produkční podobě tedy DS3 Racing nabídne přesně 207 koní výkonu z přeplňované jedna-šestky THP, které budou pramenit z točivého momentu ve výši až 275 N. To vozu postačí na maximální rychlost 235 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 6,5 sekundy. A máme ještě jedno číslo - kilometr s pevným startem zvládne za 26,5 sekundy. To nejsou vůbec špatné cifry na auto této velikosti a marně přemýšlím, jestli někdo z konkurentů takto výkonné „hot mini” vůbec nabízí.

Převodovka vozu zůstala manuální šestistupňová, naladění podvozku a provedení interiéru je též shodné s předprodukční podobou. Doplňme tedy snad už jen tolik, že k mání bude vůz v již známém černo-oranžovém barevném provedení (karoserie v perleťové Obsidian Black a střecha v provedení Sport Orange) a nebo nově i v méně nápadné kombinaci s bílou karoserií a šedou střechou. Několik málo snímků této verze též přikládáme.

Ptáte se na cenu? V Británii si Citroën za DS3 Racing řekne o tučných 23 100 Liber (tedy cca 700 000 Kč), přesto už registruje více než 1 500 předběžných objednávek a s prodejem tisícikusové série tedy problém mít zřejmě nebude...

Doplněno 24.8. 10:20: S menším zpožděním o prodejích DS3 Racing informovalo i české zastoupení Citroënu s tím, že vůz bude možné objednávat od září s prvními dodávkami na konci letošního roku. Vyloženě česká cena zatím zveřejněna nebyla, bude však vycházet z cifry 29 990 Eur, měla by tedy být v korunách ještě o pár desítek tisíc vyšší než ta výše zmíněná.

České zastoupení zároveň hovoří o výkonu motoru jen 149 kW, což by bylo o něco méně než proklamovaných 207 koní. Ale tento rozdíl patrně nebude to, co by vás odradilo od koupě, pakliže vás výše uvedené parametry již „namlsaly”...

Tip: Přečtěte si náš test Citroënu DS3 v rovněž špičkové verzi 1,6 THP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing v bílo-šedé
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A dřívější obrázky křiklavějšího, černo-oranžového provedení
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků