Citroën DS3 Racing: nečekaně ostrý

Citroën představuje vrcholné provedení řady DS3. Ač jde o malý vůz, ve výsledku je jedním z nejsilnějších Citroënů vůbec.

Zdá se, že Citroën vůbec nepřehání, když svou novou řadu DS označuje za něco mimořádného. Zatím jsme sice mohli poznat jediný produkční model DS3, jeho nové vrcholné sportovní provedení Racing ale dalece překračuje to, na co jsme byli u francouzské automobilky zvyklí.

Ne že by snad sportovní Citroëny VTS byly nějakými ořezávátky, když se však podíváte na výkon novinky dosahující rovných 200 koní a uvědomíte si, že současná C4 VTS má pod kapotou o 20 koní méně a přitom se jedná o větší vůz, je jasné, že v tomto případě míříme o ligu výše. I v celé nabídce Citroënu jde o jeden z nejsilnějších vozů vůbec, a to jde o mini na bázi prťavé C3. Výkonem přitom přednosti nové DS3 Racing nekončí, pojďme si je tedy projít jednu po druhé.

Začít přesto nemůžeme jinde než u motoru, kterým je turbem přeplňovaný „benzin” o objemu 1,6 litu. Jde pochopitelně o tentýž agregát, který známe z několika dalších vozů koncernu PSA pod označením THP. Vyvinut byl ve spolupráci s BMW, a proto jej krom Peugeotů můžeme najít též ve vozech německého koncernu, pro tuto chvíli v těch se značkou Mini.

Pro použití v DS3 Racing byl tento motor naladěn na výkon 147 kW (200 koní), pramenící z točivého momentu až 275 Nm. Jeho základem byla stopadesátikoňová verze 1,6 THP, oproti níž se odlišuje blíže neupřesněnými součástmi samotného motoru, jiným turbem, kompletně přepracovaným výfukovým potrubím a samozřejmě přeprogramovanou řídící jednotkou. Výkon je pak přenášen na kola přední nápravy přes manuálně řazenou šestistupňovou převodovku.

Podvozek vozu doznal též řady změn. Tvrdší a kratší pružiny spolu s tužšími tlumiči poslaly přitvrzený vůz o 15 mm blíže k zemi, současně byl rozchod kol obou náprav pro větší stabilitu ve vyšších rychlostech rozšířen o 30 mm. O patřičnou ovladatelnost i pocit z jízdy se stará ostřejší řízení, pneumatiky s vyšší přilnavostí a dokonce plně vypínatelné ESP. Briskní zastavení pak mají zajistit kotoučové brzdy se čtyřpístkovými třmeny.

Na pohled DS3 Racing rozeznáte podle upravených nárazníků, prahů a dodatečných spojlerů, vzadu najdeme i imitaci difusoru. K nepřehlédnutí jsou 18" kola a samozřejmě i barevné provedení vozu s nápisy DS3, Citroën Racing a všemožnými „rychlými šachovnicemi”. Naopak snadno si nevšimnete chromovaných klik dveří nebo stejně barevně laděné koncovky výfuku. 

Též interiér je specifický svým dvoubarevným pojetím, vizuálně jej dále zvýrazňuje imitace karbonu na palubní desce, středovém panelu, na častech volantu i ve výplni dveří. Funkčně nejzajímavějším prvkem jsou ale sportovní sedadla s potahem v kombinaci kůže a alcantary.

Co z toho všeho (zejména dvoubarevné provedení a různé akční polepy) bude standardem DS3 Racing a co je záležitostí ryze představovaného kusu, zatím nevíme. Zato víme, že vůz se představí na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé polovině letošního roku za zatím neznámou cenu. Smutné je, že výroba bude omezena jen na 1 000 kusů, a tak ač cenu pro tuto chvíli neznáme, příliš přívětivou cifru očekávat nelze...

Přesné technické specifikace, dynamické parametry a možná i onu cenu bychom se měli dozvědět spolu s úplným odhalením vozu na ženevském autosalonu. Tedy přibližně za dva týdny. Do té doby se můžete kochat přiloženými snímky, které ukazují dokonce i to, jak krásní budete, když si DS3 Racing koupíte. Podobně laděné je i rádobyakční oficiální video, které též přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků