Citroën DS3 Racing: nečekaně ostrý

Citroën představuje vrcholné provedení řady DS3. Ač jde o malý vůz, ve výsledku je jedním z nejsilnějších Citroënů vůbec.

Zdá se, že Citroën vůbec nepřehání, když svou novou řadu DS označuje za něco mimořádného. Zatím jsme sice mohli poznat jediný produkční model DS3, jeho nové vrcholné sportovní provedení Racing ale dalece překračuje to, na co jsme byli u francouzské automobilky zvyklí.

Ne že by snad sportovní Citroëny VTS byly nějakými ořezávátky, když se však podíváte na výkon novinky dosahující rovných 200 koní a uvědomíte si, že současná C4 VTS má pod kapotou o 20 koní méně a přitom se jedná o větší vůz, je jasné, že v tomto případě míříme o ligu výše. I v celé nabídce Citroënu jde o jeden z nejsilnějších vozů vůbec, a to jde o mini na bázi prťavé C3. Výkonem přitom přednosti nové DS3 Racing nekončí, pojďme si je tedy projít jednu po druhé.

Začít přesto nemůžeme jinde než u motoru, kterým je turbem přeplňovaný „benzin” o objemu 1,6 litu. Jde pochopitelně o tentýž agregát, který známe z několika dalších vozů koncernu PSA pod označením THP. Vyvinut byl ve spolupráci s BMW, a proto jej krom Peugeotů můžeme najít též ve vozech německého koncernu, pro tuto chvíli v těch se značkou Mini.

Pro použití v DS3 Racing byl tento motor naladěn na výkon 147 kW (200 koní), pramenící z točivého momentu až 275 Nm. Jeho základem byla stopadesátikoňová verze 1,6 THP, oproti níž se odlišuje blíže neupřesněnými součástmi samotného motoru, jiným turbem, kompletně přepracovaným výfukovým potrubím a samozřejmě přeprogramovanou řídící jednotkou. Výkon je pak přenášen na kola přední nápravy přes manuálně řazenou šestistupňovou převodovku.

Podvozek vozu doznal též řady změn. Tvrdší a kratší pružiny spolu s tužšími tlumiči poslaly přitvrzený vůz o 15 mm blíže k zemi, současně byl rozchod kol obou náprav pro větší stabilitu ve vyšších rychlostech rozšířen o 30 mm. O patřičnou ovladatelnost i pocit z jízdy se stará ostřejší řízení, pneumatiky s vyšší přilnavostí a dokonce plně vypínatelné ESP. Briskní zastavení pak mají zajistit kotoučové brzdy se čtyřpístkovými třmeny.

Na pohled DS3 Racing rozeznáte podle upravených nárazníků, prahů a dodatečných spojlerů, vzadu najdeme i imitaci difusoru. K nepřehlédnutí jsou 18" kola a samozřejmě i barevné provedení vozu s nápisy DS3, Citroën Racing a všemožnými „rychlými šachovnicemi”. Naopak snadno si nevšimnete chromovaných klik dveří nebo stejně barevně laděné koncovky výfuku. 

Též interiér je specifický svým dvoubarevným pojetím, vizuálně jej dále zvýrazňuje imitace karbonu na palubní desce, středovém panelu, na častech volantu i ve výplni dveří. Funkčně nejzajímavějším prvkem jsou ale sportovní sedadla s potahem v kombinaci kůže a alcantary.

Co z toho všeho (zejména dvoubarevné provedení a různé akční polepy) bude standardem DS3 Racing a co je záležitostí ryze představovaného kusu, zatím nevíme. Zato víme, že vůz se představí na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé polovině letošního roku za zatím neznámou cenu. Smutné je, že výroba bude omezena jen na 1 000 kusů, a tak ač cenu pro tuto chvíli neznáme, příliš přívětivou cifru očekávat nelze...

Přesné technické specifikace, dynamické parametry a možná i onu cenu bychom se měli dozvědět spolu s úplným odhalením vozu na ženevském autosalonu. Tedy přibližně za dva týdny. Do té doby se můžete kochat přiloženými snímky, které ukazují dokonce i to, jak krásní budete, když si DS3 Racing koupíte. Podobně laděné je i rádobyakční oficiální video, které též přikládáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků