Citroën DS3 Racing míří k českým dealerům

Ostré provedení Citroënu DS3 s přídomkem Racing jsme vám představili již dávno a dlouho je tomu již i od odhalení detailnějších technických specifikací. Od září navíc známe i české ceny a zdá se, že k tématu již není co dodat. Nyní pro vás ale máme ještě jednu podstatnou informaci - vůz je nyní i v našich končinách realitou nejen virtuální a první skutečné vozy konečně míří i k českým dealerům. Pokud tedy o vskutku noblesní mini máte zájem, je ten nejvyšší čas si jej objednat.

Připomeňme, že DS3 Racing má nabízet spojení běžné využitelnost i a sportovích vlastností. Od výchozího DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho sportovní temperament je ale podtrřen řadou prvků, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.

Citroën DS3 Racing bude k mání ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru potom na liště palubní desky a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci doplňuje šedý odstín střechy bílý lak karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení. Stejně jako všechny vozy řady DS, i model Citroën DS3 Racing si mohou zákazníci upravit na míru vlastnímu vkusu pomocí samolepicích fólií určených na karoserii a palubní desku, s nimiž ladí i koberečky v kabině.

Výbava vozu Citroën DS3 Racing se opírá o výbavy verze Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom stále komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů. Charakter vozu potvrzuje i výběr specifických materiálů a zpracování detailů, dále nápis Citroën Racing na opěrkách sedadel a na číslovaném štítku na čalounění stropu.

Model Racing je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 152 kW. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici při 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Díky těmto úpravám Citroën DS3 Racing zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s. Tyto výsledky doplňuje rozumná spotřeba 6,4 l/100 km ve smíšeném režimu, pakliže se s ním budete držet zkrátka...

Tip: Přečtěte si náš test druhého nejrychlejšího Citroënu DS3 1,6 THP ve verzi Sport Chic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 Racing
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků