Citroën DS3 R3: je libo opravdu ostrý DS3?

V rámci propagace sériové DS3 představuje Citroën závodní verzi s označením DS3 R3 s 213 koňmi výkonu a nekompromisním laděním.

V oddělení Citroën Racing vznikal od počátku loňského roku nový model DS3 R3, prototyp na silnice vyjel v srpnu 2009 a během následujících měsíců v rozmanitých provozních podmínkách najel 10 000 km. Novinka má zasáhnout do bojů v závodech série Group R3T a vyznačuje se ochrannou klecí, přepracovanými závěsy předních kol, zesílenou zadní částí karoserie a posílenou brzdovou soustavou s dvojicí hlavních válců a čtyř, resp. dvoupístkovými třmeny. Zvláště závěsy předních kol lze v širokém spektru nastavovat, a to co do tuhosti, světlé výšky či rozchodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme typický přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP. Konstruktéři Citroën Racing se zaměřili na vývoj nových vačkových hřídelů, pístů, ojnic a setrvačníku. Aby se zvýšila světlost a snížilo riziko poklesu tlaku mazacího okruhu, instalovali novou olejovou vanu z uhlíkových kompozitů. Model DS3 R3 dostal řídicí jednotku schopnou vyhodnocovat více vstupních informací a katalyzátor převzatý z většího typu C4 WRC. Sací a výfukové trakty, dmychadlo, vstřikovače nebo čerpadla přitom pocházejí ze sériové produkce, což vyžadují homologační předpisy. Přesto se vývojářům podařilo zvýšit výkonovou špičku na 213 koní (157 kW) a točivý moment na 350 Nm, což při hmotnost 1 230 kg slibuje zajímavou dynamiku.

Důležitým prvkem modelu DS3 R3 je jeho převodovka. Vůbec poprvé tak Citroën nabízí sprtovní veřejnosti poloautomatickou rychlostní skříň, jež prý zaručuje zkrácení časů řazení a zvyšuje spolehlivost i v těch nejtěžších podmínkách. Řídicí jednotka přitom kontroluje, zda požadavek řidiče celému mechanizmu neuškodí. Uvnitř vozu najdeme jednoduchý volant z uhlíkových kompozitů s řadicími pákami známý z již zmíněného C4 WRC. Na podlaze se nachází spojkový pedál, ten se však používá pouze při rozjezdech.

Do prodejů vozy Citroën DS3 R3 dostane koncem tohoto roku. Cenu zatím neznáme, automobilka ale slibuje, že vůz bude „dostupný”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3 R3
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků