Citroën DS3: produkční verze v plné nahotě

Francouzská móda má ve světě dobrý zvuk a Citroën z toho hodlá těžit. Nový model DS3 hraje i ve své produkční verzi hlavně na city.

Ano, týká se to i francouzského vína a kuchyně, v otázce automoblů však místním automobilkám poněkud ujel vlak, neboť vesměs staví levnější hatchbacky často pochybné kvality. Ale nebylo tomu tak vždy a Citroën se tento trend pokusí zvrátit uvedením své exkluzívní řady DS, jež se má vyznačovat prvotřídní kvalitou a hodnotným designem.

V Ženevě začal Citroën v březnu se studií DS Inside Concept, jež měla předznamenat vznik celé série prémiových produkčních modelů a my jsme vás o tom informovali na tomto místě. První vlaštovkou se stává typ DS3, který se kupodivu od zmíněné studie liší prakticky pouze náhradou dvojice koncovek výfuku koncovkou jedinou nebo konvenční anténou, zatímco třeba zajímavý tvar sloupku B zůstal zachován.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sériové provedení Citroënu DS3 podle předpokladů vychází z běžného typu C3 a na mechanických skupinách se toho mnoho nezměnilo. Na délku měří 3 950 mm a na šířku 1 710 mm, čímž je DS3 nepatrně větší než základní model. Důležitý je však styl, podobně jako u věhlasných francouzských krajčích si tak můžete vybrat z široké škály barevných odstínů, jež lze navíc modifikovat různými barvami interiéru, střechy, zrcátek nebo kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat tři zážehové motory s výkony 95 koní (71 kW), 120 koní (89 kW) a 150 koní (112 kW) a dvojice dieselů s výkony 90 a 110 koní, přičemž emise CO2 v některých případech poklesly pod hranici 100 g/km. Zprvu bude možno vybírat z pěti a šestistupňových převodovek s manuálním řazením, automat by měl brzy následovat.

Citroën DS3 se oficiálně představí letos ve Frankfurtu a modely DS4 a DS5 budou následovat v roce 2011, resp. 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS3
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků