Citroën Cactus, DS Wild Rubis i závodní speciál C-Elysée pro WTCC

Automobilka Citroën ve Frankfurtu vystavuje rozmanitou plejádu extravagantních modelů…

Studie Citroën DS Wild Rubis byla již k vidění letos v Šanghaji, takže ve Frankfurtu slaví „jen“ svoji evropskou premiéru. Připomeňme, že tento model je předznamenáním expanze luxusní řady Citroën DS do sfér SUV. Dynamicky pojatý vůz s výraznou chromovanou maskou chladiče je 4 700 mm dlouhý, 1 950 mm široký a 1 590 mm vysoký, přičemž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 900 mm. Jinými slovy: Wild Rubis je dlouhý jak BMW X3, ovšem rozvor má jak X5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Wild Rubis jako předznamenání vstupu značky DS do segmentu SUV

Za pozornost stojí také studie Citroën Cactus, jež s trochou nadsázky naznačuje podobu budoucí řady C4. 4 210 mm dlouhý a 1 750 mm široký Cactus má však proporce odpovídající spíše kategorii SUV se světlou výškou 210 mm. Citroën Cactus vyniká lehkými, prostými liniemi bez náznaků agrese, světlomety jsou sestaveny z LED.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Cactus aneb Jednoduchost především

Kromě designu samotného zdůrazňuje francouzská značka prvek zvaný Airbump, což jsou jakési vzduchové kapsle umístěné na dveřích a v dalších místech nejvíce ohrožených drobnými ťukanci. Tyto kapsle by měly ochránit karoserii před poškozením v každodenním provozu. Jednoduchému interiéru vévodí nedělené přední sedadlo, které by mělo nabídnout maximální pohodlí. Cactus se zbavil veškerých ovladačů a vše soustředil do osmipalcového dotykového displeje. Na místo přístrojového štítu přidal Citroën další displej, tentokrát o palec menší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Elysée WTCC pro nadcházející sezónu mistrovství světa cestovních vozů

Značka Citroën ve Frankfurtu představila také speciál pro seriál závodů WTCC. A pro propagaci není nic lepšího, než za základ takového speciálu vzít velkosériový model typu Citroën C-Elysée. Vůz vystartuje do závodů cestovních vozů WTCC již v následující sezóně a za jeho volant neusedne nikdo menší než devítinásobný šampión Sébastien Loeb.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krotit tuto bestii bude Sébastien Loeb

Citroën C-Elysée WTCC vyniká již na první pohled přepracovaným designem, který vůz snižuje a rozšiřuje. O pohon se stará výrazně přepracovaný čtyřválec 1,6 l s přeplňováním, který dosahuje výkonu 380 koní při 6 000 ot./min. a točivého momentu 400 Nm při 4 500 ot./min. Citroën C-Elysée má vykazovat pohotovostní hmotnost 1 100 kg a palivová nádrž si vystačí s objemem 50 l.

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků