Citroen C8 2,2 HDI: pro náročnou rodinu (velký test)

Citroen C8 2,2 HDI: pro náročnou rodinu (velký test)

Kapitoly článku:


Zhodnocení

Citroen C8 během testu ukázal své přednosti, se kterými se může postavit čelem vůči svým protivníkům. Cé-osmička nabízí přesně to, co se od velkého a rodinného MPV očekává. Základem je špičková variabilita interiéru s výborně přístupným a velkým zavazadelníkem. Velmi praktické jsou i posuvné střešní nosiče. K tomu přidal Citroen i velmi dobrý naftový motor s příjemnou spotřebou. Citroen je tradičně naladěn velmi komfortně, což se od těchto vozů očekává. Na druhou stranu v sobě tyto vozy nesou určité negativa. Větší náchylnost na boční vítr a větší náklony v zatáčkách mohou působit nepříjemně.

Během týdenního testu se na Cé-osmičce neprojevila žádná negativní vlastnost, který by k takovému vozu nepatřila. Vše funguje tak jak má a vše je podřízeno svému účelu. Citroen tak odvedl výbornou práci a pokud zvažujete koupi vozu této kategorie, měl by být Citroen C8 vaším horkým kandidátem. Příznivá je i cena, která se stabilně s plnou výbavou pohybuje okolo 900 000 Kč a s případnými slevami půjde ještě výrazně dolů. A to jsou částky, na kterých konkurence většinou pouze startuje.

Plusy

  • výborná variabilita interiéru s velkým zavazadelníkem
  • velmi komfortní naladění vozu
  • dobrý motor a spotřeba
  • velmi bohatá výbava
  • velké množství odkládacích schránek
  • možnost převést až osm osob
  • posuvné příčné střešní nosiče
  • cena

Minusy

  • místy lacině vypadající prvky interiéru
  • nemožnost trvale vypnout ESP

Základní výbava Exclusive:  čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, průběžný hlavovy a okenní airbag pro všechny tři řady sedadel, ABS+ESP+ASR+EBD, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brždění, vnitřní asférické zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání s DO, el. ovládání bočních dveří s ochranou proti přiskřípnutí a DO, el. ovládáné přední a zadní okna, el. ovládáná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka el. sklopná a vyhřívaná, bi-xenonové světlomety, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, parkovací asistent, tempomat, čtyřcestná automatická klimatizace s nezávislou regulací pro pravou a levou stranu, el. nastavitelné, vyhřívané a otočné sedadlo řidiče a spolujezdce s pamětí nastavení polohy a zpětných zrcátek, výškově a podélně stavitelný volant a výškově stavitelné sedadlo řidiče, luxusní harmonie interiéru "Cocon" s velurovým čalouněním "Moara", soubor kožených doplňků: volant, hlavice a manžeta řadičky, rádio s CD a 8 repro + DO, anténa v zadním okně, horizontální síť k uchycení nákladu, přes 60 odkládacích prostorů, zatmavené zadní okno, 16" kola z lehké slitiny, střešní příčný nosič v podélných kolejích, metalický lak ...

Příplatková výbava: měnič na 6 CD (13 000), zatmavená boční okna ve druhé a třetí řadě (2700)

Cena v základní výbavě: 914 900 Kč
Cena v testované verze: 930 600 Kč

Technické parametry

Motor

  • čtyřválcový přeplňovaný motor s proměnnou geometrií, vstřikování common rail, 4 ventily na válec
  • Objem: 2179 cm3
  • vrtání x zdvih: 85 x 96 mm 
  • Největší výkon: 94 kW (130 koní) při 4000 ot./min
  • Největší točivý moment: 314 Nm při 2000 ot./min
  • Palivo: nafta

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 180 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 9,7/6,1/7,3
  • Emise CO2 (g/km): 195
  • Objem palivové nádrže: 80 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: nezávislé zavěšení typu psudo-McPherson
  • Zavěšení zadních kol: vlečné ramena s deformovatelnou příčkou a vinutými pružinami
  • Rozměr kol: 6,5Jx16
  • Rozměr pneumatik: 215/60 R16

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1783 kg
  • Užitečná hmotnost: 722 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4727 mm
  • Šířka: 1854/2194 mm (s/bez zrcátek)
  • Výška: 1856 mm
  • Rozvor náprav: 2823 mm

Vnitřní rozměr

  • Objem zavazadlového prostoru: 225-2948 l (dle uspořádání v interiéru)

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud