Citroen C8 2,2 HDI: pro náročnou rodinu (velký test)

Citroen C8 2,2 HDI: pro náročnou rodinu (velký test)

Kapitoly článku:


Interiér

Na počátku testu jsem se zmínil, že design exteriéru je poměrně konzervativní; dostal pouze pár drobností, které vzhled mírně odklonily od jiných modelů a přinesly osobitý duch vozu. Trochu jiná situace je ale v interiéru. Za poslední dobu jsme si u Citroenu zvykli, že přešel od tradičního pojetí palubní desky a přístrojové desky k displejům, které jsou umístěny na mnoha místech. Stejně je tomu i ve velké C8. Sice s několika rozdíly, ale princip zůstal zachován.

Protože se jedná o velký rodinný vůz, musí takové auto plnit mnoho funkcí. Mimo variabilitu, dostatečný zavazadelník, musí mít k dispozici i dostatek odkládacích míst, různých držáků a dalších drobností, které pak zpříjemňují cestování.

Ihned po otevření dveří na vás vykoukne palubní deska, která je stejně jako u většiny dalších modelů Citroenu velmi originální. Opět zde nenajdeme klasický panel přístrojů, ale na rozdíl od displejů v jiných modelech, zvolil Citroen u Cé-osmičky variantu s běžnějšími ručičkovými ukazateli. Ty jsou umístěny uprostřed palubní desky, pod "přístřeškem". Zde najdete první z řady informačních míst vozu. Rychloměr, otáčkoměr, stav paliva a teplotu chladící kapaliny. Druhým informačním místem je pak tradiční prostor za volantem. Zde ovšem naleznete pouze informace o ujetých kilometrech a také kompletní paletu kontrolek vozu. Třetím místem je opět střed palubní desky, kdy se před zmíněnými budíky nachází třetí z řady displejů, který slouží pro audio soustavu a zobrazovaní informací palubního počítače.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je i v modelu C8 provedena velmi nezvykle a originálně. 

Přestože je pojetí palubní desky z dílny Citroenu velmi originální a svým způsobem i chytré, protože důležité ukazatele jsou na dohled a při jejich sledování nemusíte nijak utíkat pohledem ze silnice, výrazný plastový charakter a také barevné podání trojice budíků působí v jinak na pohled luxusním interiéru jako pomyslná "pěst na oko". Na první, druhý, ale i třetí pohled stále převládá pocit, že tato trojice přístrojů je zde dodána dodatečně a že tam nepatří. Extravagantní zákazníci si ale nesporně přijdou na své...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lacině vypadající budíky se do interiéru nehodí a působí násilně.

Díky konstrukci palubní desky nemá C8 klasický středový panel s ovládači. Na středu palubní desky naleznete pouze výdechy ventilace a pod krytem autorádio.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C8 nemá klasický středový panel.

Veškeré tradiční ovládače se nacházejí na jiných místech. Ovládání klimatizace a topení je umístěno na výběžku, který supluje zmíněný středový panel. Na něm je umístěna i řadička, která je tak výborně po ruce, blízko volantu. Citroen ve svém modelu nabízí oddělenou ventilaci pro přední a zadní sedadla. Cestující vzadu mají na slupcích výdechy s možností ovládaní rychlosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Středový panel je nahrazen výběžkem, na kterém naleznete ovládání ventilace a řadičku --- Také cestující vzadu si mohou nezávisle ovládat ventilaci.

Ani zbytek ovládačů není na tradičních místech. Ovládání oken a vnějších zrcátek není klasicky na madle dveří, ale u okna. Vlevo od volantu se nachází tlačítko pro vypnutí stabilizace, která se ovšem u Citroenu vždy po překročení 30 km/h automaticky zapne. Z předních míst lze také otevírat zadní posuvné dveře a to tlačítky pod stropem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rozmístění ostatních ovládačů také není z nejtradičnějších. 

Velmi praktické je pak vnitřní panoramatické zrcátko na stropu. Řidič tak má velmi dobrý přehled, co se děje v kabině a pokud vezete děti, nemusíte se neustále otáčet, abyste věděli co se děje vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnitřní panoramatické zrcátko je velmi praktické.

Nebylo by to ale rodinné auto, pokud by nedisponovalo množstvím úložných a odkládacích prostorů. Pomineme-li ty ve dveřích, pak Cé-osmička nabízí velké množství takových míst. Díky řešení palubní desky vznikly dva prostory přímo na ni. Nechybí pak ani klasika v podobě schránky před spolujezdcem. Model C8 disponuje celkově šedesáti odkládacími a úložnými prostorami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První z řady odkládacích prostorů naleznete na palubní desce.

Velmi důmyslný je středový výběžek, který v sobě skrývá velké množství různých držáků, stojánků a popelník.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Klepněte pro větší obrázek
Ve sloupku středového výběžku se nachází pestrá škála držáků. 

Cestující na zadních sedadlech pak dostali do vínku stolečky v opěradlech předních sedadel. Sklopné stolečky pak nabízí i držák na nápoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední opěradla skrývají stolečky s držáky na nápoje. 

Citroen je pak vybaven na zadních sklech roletkami proti slunci. Ty jsou nejen na oknech v zavazadelníku, ale také na bočních oknech druhé řady. Pro lepší větřání vozu je Citroen vybaven výklopnými okny, které jsou určeny pro třetí řadu sedadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Velmi praktické jsou roletky na všechn zadních oknech. 

Redakce bohužel nedisponuje dostatečným množstvím osob, které by dokázaly plně obsadit všechny místa, aby bylo lépe vidět, jak je to s prostorem pro cestující. Nedisponuje ani malými potomky, aby se dala demonstrovat možnost osadit každou sedačku dětskou a převést tak malou školku na výlet. Každopádně u Citroenu platí, že prostoru má po všech stránkách dostatek. Přední místa doslova oplývají volným místem všemi směry a cestující vzadu jsou na tom velmi podobně. Pokud tedy nepovezete tým NBA, nebudete mít s místem pro nohy a ruky problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C8 nabízí dostatek prostoru na všech místech. 

Interiéru nelze téměř nic vytknout. Nebýt lacině vypadajících budíků, dalo by se říci, že je nejen na pohled luxusní a dobře působí. Pokud si odmyslíme onu trojici budíků, splňuje interiér všechny požadavky na pohodlný rodinný vůz. Díky látkovému čalounění části palubní desky nijak netrpí na tvrdé plasty a použité materiály jsou velmi kvalitní. Velkou chválu zaslouží také vnitřní prostor, který je v této třídě vozů zcela nezbytný.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud