Citroën C5 se tváří nenápadně

19 komentářů

zdeněk
11. ledna • 11:01

Musím reagovat na předchozí příspěvek, že Hydractiv je jen pérování a nic víc.Nefunguje sice jak ESP, ale právě aktivním řízením podvozku a změnou charakteristiky tlumení dokáže udržet na cestě auto mnohem déle než konvenční podvozek a tím vlastně přispívá nepřímo ke stabilitě vozidla.Už jen to, že se světlá výška automaticky upravuje nezávisle na zatížení mám obrovský vliv na chování vozu na silnici a to nemluvím o aktivním zásahu pérování prostřednictvím 6 čidel do aktuální situace v níž se vozidlo nachází !!!!

Například, když v Auto Tipu testovali Citroen Xantia Activa, tak ti "pomatenci" mluvili jen o tom, že se auto nenakloní v zatáčce a tím se cestující tolik "neválí" po sedačkách a že jde o funkci přispívající ke komfortu cestujících. To nesporně také, ale opomněli to hlavní, totiž bezpečnost.Takové auto může zatáčkou projet mnohem rychleji než ostatní vozidla a i když se dostane do mezních situací, kola zůstávají daleko déle v kontaktu s vozovkou než u ostatních automobilů !!!!!

To co měli udělat, tak jako v zahraničních časopisech, postavit proti sobě třeba Volkswagen Passat a Xantii Activu a nechat je absolvovat losí test a slalom mezi kuželi.Pak by bylo zřetelně vidět, jaké výhody tento systém nabízí.

Viz článek : Podívejte se jak Activa porazila s přehledem VW GOLF 4x4 !!!!!!

http://www.kolumbus.fi/anttijp/xantiatests.htm

Proto aktivním řízením odpružení opravdu svým způsobem "simuluje" ESP, protože jiné automobily by se s konvenčním odpružením a bez ESP dávno dostali do smyku, ale Citroen má kola pořád na vozovce a utrhne se mnohem později V případě C5 a montáže ESP se jedná spíše o módní záležitost než o nutnost vybavit vůz takovým zařízením..

Proto nesouhlasím, že se jedná "jen" o dobré odpružení, ale je to mnohem více !!!!

 

Zdeněk

 

Hassan Abdurrachman
11. ledna • 13:11

1. slalom mezi kuzely

2. automobily by se dostaly

zdeněk
11. ledna • 22:07

To mluvíš o sobě že ?

Hassan Abdurrachman
14. ledna • 12:43

Jasne že o sobě, o vlastnostech citroenu se vyjadrovat nebudu protoze je moc dobre neznam, i kdyz jsem velice vazne uvazoval o xmku......

Zdeněk
14. ledna • 19:25

A proč jsi přestal uvažovat ? Já jsme měl XM 4 roky a co se týče pohodlí, není na trhu podobná kára, za srovnatelné peníze

Koupil bych si ho znovu, uvažoval jsem i o Xantii, ale to není ono. Xantie se mi nezdá tak pohodlná a prostorná a není pro mě dost originální.Je to hezké auto, ale není to to pravá citroenovská extravaganda. To XM  v úpravě Musketiera se spojlery, to je nádhera............................

Mimochodem dnes jsem

Zdeněk

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hassan Abdurrachman
17. ledna • 8:04

Nojo, kdyz ja jezdim hodne po praze a zivit trilitra......

Zdeněk
17. ledna • 19:21

Proč zrovna třílitr ? Jsou přece i TD 2,1 litru velmi úsporný a spolehlivý motor a nebo 2 litr turbo..................

Hassan Abdurrachman
18. ledna • 8:06

Ja vim, ale porad je to ohromny auto. Ale naaaadherny

Vojtěch Zýka
2. dubna • 13:57

Zdravím všechny příznivce vozů Citroen !!!
Osobně se mi velice článek líbil. S C5 jsem již jel a musím říci že mě hydroactiv systém 3. generace nadchnul. Mám Citroen BX který má obyčejný hydraulický systém a u Hydrauliky už chci i zůstat. Jediné co mě u C5 vadí je ta cena, ale když se to tak vezme tak tolik prakcicky stálo každé nové auto které vyšlo, ať to byl XM či Xantie. Citroeny mám rád a kvalitu zpracování taktéž. Dokud můj BX jezdí tak si ho nechám, protože lidi v mém okolí mají jak XM tak Xantie, i zmíněnou C5 a každé auto je po jistém směru dokonalé, jen ho člověk musí blíže poznat. :-))

Zdeněk
14. ledna • 19:25

A proč jsi přestal uvažovat ? Já jsme měl XM 4 roky a co se týče pohodlí, není na trhu podobná kára, za srovnatelné peníze

Koupil bych si ho znovu, uvažoval jsem i o Xantii, ale to není ono. Xantie se mi nezdá tak pohodlná a prostorná a není pro mě dost originální.Je to hezké auto, ale není to to pravá citroenovská extravaganda. To XM  v úpravě Musketiera se spojlery, to je nádhera............................

Mimochodem dnes

Zdeněk

Zdeněk
14. ledna • 19:25

A proč jsi přestal uvažovat ? Já jsme měl XM 4 roky a co se týče pohodlí, není na trhu podobná kára, za srovnatelné peníze

Koupil bych si ho znovu, uvažoval jsem i o Xantii, ale to není ono. Xantie se mi nezdá tak pohodlná a prostorná a není pro mě dost originální.Je to hezké auto, ale není to to pravá citroenovská extravaganda. To XM  v úpravě Musketiera se spojlery, to je nádhera............................

Mimochodem

Zdeněk

Zdeněk
14. ledna • 19:25

A proč jsi přestal uvažovat ? Já jsme měl XM 4 roky a co se týče pohodlí, není na trhu podobná kára, za srovnatelné peníze

Koupil bych si ho znovu, uvažoval jsem i o Xantii, ale to není ono. Xantie se mi nezdá tak pohodlná a prostorná a není pro mě dost originální.Je to hezké auto, ale není to to pravá citroenovská extravaganda. To XM  v úpravě Musketiera se spojlery, to je nádhera............................

Zdeněk

Zdeněk
10. ledna • 9:36

Jo Citroen s hydraulikou to je jiné kafe než ostatní auta

Kdo se jednou svezl, ví o čem mluvím.Jedině hydropneumatické odpružení nabízí ojedinělou vyváženost mezi pohodlnou jízdou a dobrými jízdními vlastnostmi.zatím co ostatní jsou nuceni hledat kompromis mezi pohodlím a přilnavostí k vozovce, Citroen nabízí obojí v jednom a za přijatelnou cenu.Je škoda že se rovnou nenabízí i vylepšeným Activa systémem, ale možná na to dojde.Xantia activa se také objevila později než ostatní verze.

Jen mě mrzí přílišná konvenčnost designu karoserie, tím nechci říct že to vozidlo musí nutně vypadat jako přibližovadlo ze sci-fi, ale ty tvary mohly přece jenom být osobitější Doufejme, že do budoucna se to spraví

Já osbně se ale více těším na C6 než na C5.C6 by měla být, opakuji "by měla být" v duchu těch nejlepších tradic Citroenu s pokročilou technologií a extravagandním designem.Doufejme že tomu tak bude..........

Mluví se také budoucnosti hydraulického odpružení, kde by úplně nová hydraulická kapalina měla měnit svoji viskozitu průchodem elektrického proudu a tím nabídnout mnoho možností nastavování tuhosti odpružení a tlumení s tím, že každé kolo bude osazeno totálně aktivním a nezávislým systémem s vlastním miniaturním čerpadlem !!!!! No uvidíme, ale případ C6  to asi ještě nebude  

U C6 to bude spíše vylepšený H3 s implementovaným inovovaným Activa systémem............( něco na způsob Xantie, ale lepší )

 

Zdeněk

zdeněk
5. ledna • 11:58

reaguji tímto na předchozí příspěvek čtenáře.

Xantia Activa neměla ESP ani nic podobného, co by tento systém připomínalo..Xantia Activa používala aktivní systém kontroly naklánění vozidla v zatáčkách narozdíl od ESP, který má  na starosti nikoliv regulaci naklánění, ale potlačení přetáčivosti nabo nedotáčivosti vozidla v kritických situacích ( česky řečeno "smyku" )

Nový citroen C6 bude kromě Hydractive 3 používat aktivní regulaci naklánění vozidla podobně jako Xantia Activa, ale systém bude zcela nový !  

http://www.citroen-ds-id.com/gen/New_Cits_AJ_10-2001.html

Navíc co se týká Hydractive 3, jde spíše o evoluci než revoluci......je to vylepšený Hydractive 2, ale kromě elektronického nastavování výšky podvozku a  snižování světlé výšky při rychlosti nad 110 Km/h považuju za hlavní výhodu nové generace, menší nároky na údržbu.Do 200.000 Km /5 let nemusí majitel vozu do hydrauliky nic investovat. Starší generace byla také na úrovni a velmi spolehlivá, ale náročnější na specifickou údržbu.Olej se musel měnit po ujetí 60.000 km a koule po cca 80.000 km.Dále u H3 považuji za výhodu oddělení hydrauliky od motoru a pohon samostatným čerpadlem.(když se totiž u starších Citroenů porouchal motor a auto si "kleklo", nebylo možné ho ani táhnout na laně ,ale jen zavolat odtahovku....................)

Jinak jsem příznivec automobilky Citroen..sám jsem měl několik Citroenů a musím říct, že to byly perfektní auta.Jen si myslím, že u nové C5 to s tím konzervativním designem poněkud přehnali

Zase až tak obyčejný ten design nemusel být !!!!!!!!!

Lubor K.
7. ledna • 9:52

Ja netvrdil, ze Activa mela ESP, ale ze mela urcity system stability podobny tom, co ve finale dela ESP (ja vim, jak ESP funguje, pribrzdovani jednotlivych kol, ubrani plynu apod.), protoze krome vyrovnavani naklonu v zatackach (coz ostatne docela schopne dela i Hydractive 2 v rezimu sport) umela automaticky pritlacovat kola (prave tou hydraulikou), aby zvysila grip (jak je to jen cesky??

No ohledne Hydractive 3 jste napsal prakticky to same, co ja. Je videt, ze na rozdil od autora clanku jsme Citroeny videli dele nez 1-2 dny
Ostatne, ta bezudrzbovost hydrauliky 200000km/5let je dle mne marketingovy tah, protoze toto je ze zarucnich podminek Citroenu:
ClTROËN vám garantuje 1-letou záruku bez limitu najetých kilosmetrů a rozšířenou záruku jeden rok anebo 100 000 kilometrů na
bezvadnost funkčních dílů hydropneumatického systému (vysokotlaké čerpadlo, tlakový regulátor, pružící jednotky)
Kdyby byl o 200000/5 presvedcen, tak a to bude rucit.
Naprosto souhlasim se zminkou o mizernem designu C5ky. Jak CX, tak XM i Xantia byla elegantni auta, ktera mela urcity smrnc. Ta C5ka vypada jako presrostly korejec (coz vsak nic nemeni na tom, ze po technologicke strance je to bomba auto).

Martin Vaculík
16. ledna • 22:33

Vážený pane Lubore,

Tím, že si pletete systémy adapatability podvozku (Hydraactive, ABC (u Mercedesu)) a řízení dynamické stability vozidla (ESP, VDC), se dopouštíte závažnějšího omylu, než autor testu na Citroen C5 pan Martin Vacek, jemuž se pravděpodobně omylem "podařilo" kritizované vyznění pasáže pojednávající o podvozku, kde tak informace o evoluci pérování Hydraactive vyzněla jako, by se tak hydropenumatické pérování u Citroenu nazývalo poprvé.

Děkuji čtenáři pod přezdívkou MaVa za to, že Vám pochybení v reakci vysvětlil.

Sám pracuji jako motoristický novinář. Doba testu vozidla není jeden až dva dny, ale celý týden.

Proč, když předpokládanou životnost spotřebních dílů hydropneumatického pérování 2 000 000 km nebo šest let z důvodu absence ekvivalentní záruky pokládáte za marketingový tah , nepožadujete záruku 120 tisíc kilometrů na motor, u nějž je touto vzdáleností vymezen doporučený interval výměny rozvodového řemene? Zřejmě nevíte, že podvozek Citroenu netvoří jen tlakové zásobníky (lidově koule).

Koneckonců, Citroen si zlepšení image v otázce kvality rozhodně zaslouží a účel světí prostředky. V roce 1989 se představil Citroen XM - první vůz na světě s multiplexní elektickou sítí, který přinesl též první generaci pérování Hydraactive (tedy ne Xantia, jak píšete). Samozřejmě, že tento systém pracuje i zela jinak, než jak se jej pokoušíte popsat (např. čidlo kvality povrchu patří do oblasti science-fiction - musíme si vystačit se sledováním rozkmitu náprav). Smyslem hydraactivu tehdy bylo ve správnou chvíli odpojit dva prostřední tlakové zásobníky od pérování, čímž na absorbci nerovností zbyly jen čtyři na kolech, a dosáhlo se tvrdší charakteristiky podvozku. Citroen XM však měl o 30 procent více součástí, než konvenční luxusní vozy, a ještě o větší procento více poruch. Podivné vazby mezi jednotlivými funkčními celky vozu a mimořádně náročná diagnostika z něj činí vůz, ze kterého se ježí vlasy na hlavě i pracovníkům značkových servisů. XM má prostě špatnou pověst. V roce 1995 přišel jeho face-lift, v rámci kterého se mnohé zlepšilo, nejvíce právě spolehlivost. Přesto to již nikdo neocenil. Tak se nedivte, že s C5 se značka snaží dosažený technologický pokrok prodat.

Je mi velice líto, že Vám, zneuznanému odborníkovi, nebylo evidentně dopřáno svezení s Citroenem C5. Jinak byste nemohl než potvrdit autorova slova. Autor neřekl, že by jízdní vlastnosti vozu byly špatné, ale naznačil, že pro sportovní jízdu není vůz určen. To potvrdí každý soudný člověk. Ke sportovní jízdě je potřeba cítit adhezi vozidla, což C5 se přesně progresivní charakteristikou tlumení (vlastnost tlakových plynů) a se svými obtížně kontrolovatelnými přechody mezi komfortním a sportovním režimem neumožňuje. Jinak jsou jeho jízdní vlastnosti na vysoké úrovni a ani nepociťuji hlad po verzi Activa, u jejíž aplikace ve Xantii platila špatná čitelnost hranice smyku dvojnásob. C5 vyniká aerodynamickou stabilitou ve vysokých rychlostech - důsledek kritizovaného designu. Možná by se Vám z blízka zalíbil i design vozu - vždyť jen zakomplexovaná hovada potřebují majestátností svého automobilu dávat najevo svoje postavení. Majestátní C5 příliš není - zato však praktický - díky větší celkové výšce (zdařile zamaskovaná, že?) nabízí pohodlnější pozici sezení, než většina konkurence.

Jinak se mi velice líbí technické znalosti čtenářů tohoto serveru. Dočetl jsem se například, že u C5 není hydraulické čerpadlo poháněno motorem (vozu), ale elektromotorem. Gratuluji pozornému čtenáři, který se zřejmě s C5 svezl a všiml si zvuku motorku a pohybů karosérie již při usednutí do vozu (před nastartováním motoru). Ani Citroen se tímto radikálním vylepšením systému moc nechlubí.

S přáním jasné mysli

Martin Vaculík (podobnost mého jména se jménem autora testu je čistě náhodná)

PS: Nechcete se stát motoristickým redaktorem? První tři roky budete studovat PR materiály a technické podklady (nejčastěji v AJ), psát o dopravní problematice, dělat rozhovory, reportáže z výrobních závodů a jezdit za zkušenější kolegy vracet testovací vozy. Po třech letech Vám poprvé půjčí nějaký malý automobil k samostatnému testu a k vozům formátu Citroenu C5 se dostanete tak po šesti letech aktivní kariéry. Dny pak budete trávit za volantem a noci u počítače a nad technickými slovníky. A beztak si většina Vašich čtenářů bude myslet, že by Vaši práci zastala lépe.

MaVa
10. ledna • 23:27

To je pitomost. Hydractive 2 ani 3, i přesto, že jde o úžasný systém pérování, nemá s ESP nic společného a nemůže jej ani náznakem suplovat, napodobit nebo nahradit. Dokáže dostat do kontaktu s vozovkou kolo, které u konvenčně pérovaného auta se za jistých okolností zvedne nebo odskočí, dokáže ovlivnit zatížení jednotlivých kol a do určité míry i tuhost pružení, ale že jde o jakékoli napodobení systému řízení stability, je blamáž. Hydractive nemá čidla rotace vozu kolem svislé osy, nemá čidla prokluzu kol (respektive nevyužívá tuto informaci od čidel ABS), neovlivňuje kromě svislého kontaktu pneumatiky s vozovkou vůbec nic a není tedy schopen do stability aktivně zasáhnout. Zatímco ESP zabrání vychýlení vozu ze směru v celé řadě případů, dokáže velmi rychle identifikovat a korigovat nedotáčivý i přetáčivý smyk, Hydractive to samozřejmě neumí, protože jde o sofistikovaný a velmi propracovaný systém pérování a tlumení. Nic víc. Je to fajn věc, která dělá Citroen Citroenem, ale prosím, neplácejte tu technické nesmysly.

Lubor K.
3. ledna • 11:55

Tak to dopada, kdyz zase nejaky pisalek pise o necem, cemu vubec nerozumi. Mam Citroena rok a kus a takovyhle kraviny bych si do clanku napsat nedovolil.
Tak napr. perovani Hydractive v C5 je Hydractive 3, cili zadna nova verze nazvana "Hydractive", napr. moje sedm let stara Xantia ma Hydractive 2.
To, ze se odpruzeni plynule meni v zavislosti na stylu jizdy take neni vubec nic noveho, lepsi Xantie ho mely (jak jsem psal, moje Xantia z 1994 ho samozrejme ma). Pokud by to nekoho zajimalo, jde celkem o 7 senzoru, sledujicich plynovy a brzdovy pedal, rychlost vozu, rychlost otaceni volantem, polohu volantu, opravdovy smer pohybu vozu, kvalitu vozovku apod. Pokud se nepletu, tak jedine dulezite, cim se Hydractive 3 lisi od predchozich verzi, je to, ze se automaticky steluje vyska vozidla (napr. na dalnici pri rychlosti tusim 110 klesne o neco zadek a o neco jeste vice predek apod.) a elektronicke staveni vysky vozu, ktere je navic indikovano na displeji palubniho pocitace (Xantie maji mechanickou packu, nikoliv knoflik s sipkou).
Co se tyce "ostrejsi jizdy", tak pri prepnuti do rezimu Sport podvozek znatelne ztuhne a v kombinaci se systemem jizdni stability nema vubec zadny problem (ale samozrejme, kdyz clovek chce, hodiny jdou udelat taky . Kdyz uz jsme u toho, prvni vozidlo se systemem jizdni stability byla Xantia Activa, ktera krome prakticky uplne eliminace naklaneni vozu v zatackach zvladala za pomoci hydrauliky to, co je dnes znamo jako ESP.
Tolik k doplneni, upresneni a opravy omylu v clanku. Sorry, ze me to tak vytocilo, ale pokud nekdo nekoho posadi do auta a da mu do ruky stos PR materialu, na kvalitni clanek to rozhodne nestaci. Uznavam, ze firma Citroen je prase, protoze v reklamnich materialech uvadi jako novinky u C5ky hafo veci, co uz mely vybavenejsi Xantie, ale prave od toho je tady novinar, aby ty PR materialy nezral, ale sam se presvedcil o tom, jak to ve skutecnosti je.

Martin Vacek
7. ledna • 19:00

Vazeny pane,
Dovolte, abych se vam predstavil. Nejmenuji se "nejaky pisalek", ale Martin Vacek a muj autorsky podpis najdete hned za clankem. Vlastne tento detail svedci o tom, jak jste onen clanek cetl. Nasel jste chybu a pak jste jiz nicemu jinemu nevenoval pozornost.
Onou chybou, za kterou se omlouvam, je chybejici cislovka 3 za terminem Hydroactive. Od toho jste odpichl celou svou reakci, prestoze nikde není psano, ze C5 je prvnim vozem, který tento systém ma. Samozrejme, ze tato technická libustka dela citroen citroenem jiz radu let, coz jako motoristicky novinar zabyvajici se auty jiz několik let, vim. To však není duvod k tomu, abych v clanku nemel popisovat, jak tento systém funguje. Ne každý ma doma citroen rok a kus, aby tohle vedel.
Ale jinak diky za upozorneni na chybu, i když pro priste bych s vami radeji komunikoval na slusnejsi urovni. Alespon co se titulovani tyce.
S uctou Martin Vacek
P.S. Muj (osobní) e-mail je trio@login.cz

Doporučujeme

Články odjinud