Citroen C5, jediný vůz s hydraulickým podvozkem, dostal novou automatickou převodovku a inovovaný naftový motor.
Kapitoly článku:
Velký model automobilky Citroen - C5 u nás v redakci téměř zdomácněl. Měli jsme jej možnost otestovat již po uvedení na trh, ale také po nedávném faceliftu. Přesto stojí tento model za velkou pozornost. Ve své střední třídě totiž jako jediný nabízí inteligentní hydraulické odpružení Hydractive 3, které má Citroenu zaručit velmi komfortní jízdní vlastnosti.
Testovaný model se od těch předešlých liší v několika prvcích, které stojí za velkou pozornost. Prvním z nich je nová automatická převodovka, která je spojena s naftovým motorem 2,0 HDI a druhým prvkem je pak sportovní mód inteligentního podvozku, který má, dle Citroenu, změnit charakter odpružení z komfortního na sportovní. Jaká je tedy "cé pětka" s automatem a sportovně laděným hydraulickým podvozkem?
Tip: Přečtěte si testy Citroenu C5 s motorem 1,6 HDI po faceliftu, s motorem 2,0 HDI po faceliftu, s motorem 2,2 ve verzi kombi a s motorem 3,0 V6
Nenápadný nový vzhled
Facelift, který Citroen před nedávnem "spáchal" na svém modelu C,5 se odrazil i ve vzhledu kombi, které je u Citroenu tradičně označené přídomkem Break. Facelift kombíku je ovšem proti sedanu poměrně střízlivý a až na pár detailů se změnila pouze příď vozu.
Zadní část vozu zůstala až na mírně pozměněný nárazník totožná s původní verzí. Ani světlomety nedoznaly změn, což je poměrně škoda. Vysoké a úzké světlomety, které lemují celé zadní víko dveří by si zasloužilo čirou optiku a možná i jiné barevné provedení.
Citroen C5 Break před a po faceliftu
Zcela opačná je pak situace na opačné straně vozu. Zde proběhla zásadní proměna a omlazená verze nyní působí daleko důstojněji a to hlavně díky nové přední masce, mřížce chladiče a novému nárazníku.
Přední část vypadá po faceliftu daleko důstojněji.
Největší proměnou ovšem prošly přední světlomety. Jejich nový tvar, spolu s rovnější přídi pak tvář Citroenu opticky rozšířil. Zajímavě tvarované přední světlomety nezabírají při čelním pohledu tak velkou plochu, což ubírá pocit "vypouklých očí".
Nové přední světlomety Citroenu prospěly.
Z bočního pohledu se také žádné drama neodehrálo a nový vzhled má na svědomí pouze modifikovaná přední maska s jinými světlomety.
Boční profil vozu zůstal zachován, změnila se pouze přední část vozu.
Nemilým detailem na testovaném modelu jsou přední a zadní parkovací senzory. Ty jsou do nárazníků zakomponovány až moc násilně a nevšimnout si jich dá hodně velkou práci. Zde si mohli designéři trochu více pohrát a senzory více zamaskovat.
Parkovací senzory mohly být lépe zamaskovány.
Nové drobné detaily
Facelift se samozřejmě dotkl i interiéru, zde jsou ovšem změny ještě drobnější, než z vnějšku. Mírně přepracována byla palubní deska, přesněji středový panel. Ten má nyní jiné tvarování a jiné rozložení ovládačů. Výdechy a jiné dekorace však zůstaly stejné, liší se pouze v rámci různých stupňů výbavy.
Po faceliftu se mírně změnil středový panel, zbytek zůstal téměř stejný.
Drobnou změnou u výbavy Exclusive prošly i všechny ukazatele na přístrojovém panelu. Mají nové podbarvení, které vychází z barvy interiéru. Budíky mají i nové rámování a přístroje tak nepůsobí lacině.
Budíky na přístrojové desce mají nové barvy a dekorace.
Na středovém panelu se pak nachází řadička automatické převodovky s dvojicí tlačítek, kterými se přepínají módy automatické převodovky. Testovaná verze měla k dispozici dva - Sport a Winter. Hlouběji na tunelu je pak ovládání hydraulického podvozku s tlačíky pro změnu světlé výšky a s tlačítkem pro změnu charakteru podvozku.
Detaily řadičky automatické převodovky a ovládání hydraulického podvozku.
Geniálně zvedací zavazadelník
Cé-pětka ve verzi kombi pak nabízí opravdu výborné hodnoty zavazadlového prostoru. Základní objem má hodnotu výborných 563 litrů a po sklopení zadních opěradel ho lze zvětšit až na 1 658 litrů. Tím patří tento vůz na vrchol segmentu. Také využití je na velmi vysoké úrovni. Citroen nabízí zcela rovnou ložnou plochu s minimálním zásahem podběhu do prostoru kufru, navíc asymetricky dělená sedadla a opěradla po sklopení vytvoří s podlahou kufru opět rovnou plochu a tak lze velmi převážet i nadměrné náklady.
Velký a praktický zavazadelník je Citroenu vlastní.
Geniální je pak tlačítko uvnitř zavazadelníku. Tím lze dle potřeby měnit světlou výšku nad zadní nápravou jak směrem dolů, tak směrem nahoru. Lze si tak nakládací hranu snížit o více než 10 cm směrem dolů, což výrazně pomůže nakládce a vykládce větších zavazadel. Výhodou je, že toto zvedání a snižování funguje nezávisle na tom, zda je motor nastartovaný, nebo ne.
Tlačítkem v zavazadelníku lze měnit světlou výšku.