Citroën C5 a Snow Motion

Nová C5 je ve Francii lídrem svého segmentu, a to od června ve verzi sedan a od července ve verzích sedan a Tourer. Aby C5 tuto svou pozici upevnila, získala nové funkce: inteligentní protiprokluzový systém „Snow Motion", novou ekologickou nabídku zahrnující verzi s emisemi 140 g CO2 / km, motor HDi splňující již dnes evropskou normu Euro V a nový navigační integrovaný systém MyWay.

• Snow Motion: inteligentní protiprokluzový systém

Snow Motion, který se v oblasti bezpečnosti a mobility představuje ve světové premiéře, je systém, umožňující výrazné vylepšení jízdy na zasněžených a namrzlých cestách. Citroën má na tento systém exkluzivitu a od října je jím vybavená celá modelová řada C5 .

Technicky je Snow Motion systém, který řídí protiprokluzový systém ASR (Anti Skid Regulation) a mění jeho působení. Díky analýze několika parametrů (sklon svahu, typ sněhu, náledí, ...) umožňuje počítač vyšší protáčení hnacích kol a řídí střídavě zvlášť kola na pravé a levé straně. Výsledkem je lepší chování vozu při rozjíždění a zrychlování a současně obdivuhodná schopnost rozjezdu v obtížných podmínkách. Díky systému Snow Motion dosahuje vůz na zasněžených podkladech výkonnosti, která se blíží vozu s pohonem na všechna 4 kola. Výsledek, který je zřejmý již na klasických pneumatikách, se ještě zintenzívní u vozu opatřeného zimními koly.

Snow Motion navíc přináší zlepšení jízdních vlastností i na mokrých silnicích, kde řeší nedotáčivost a zlepšuje protáčení hnacích kol. aniž by docházelo k brutálním záškubům motoru. Tento systém umožňuje přirozené řízení a odstraňuje obavy nezkušených řidičů.

 • Stále ekologičtější motory

C5 doplňuje modelovou řadu motorů o novou verzi s emisemi 140 CO2 / km a o naftový motor Hdi, který splňuje normu Euro V. Úspornější a ekologičtější vůz C5 přináší novou radost z řízení.

Verze 140 g, která je k dispozici u sedanu i Toureru, zaznamenala 4 novinky:

- optimalizovaná kalibrace motoru HDi 110 FAP pro nižší spotřebu,
- používání oleje s nižší spotřebou,
- šestnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Energy Saver® s velice nízkým valivým odporem,
- čerpadlo spojené s posilovačem řízení nahrazuje elektročerpadlo, které má nižší spotřebu energie.
Tato nová verze, pojmenovaná C5 HDi 110 FAP Airdream, umožňuje ušetřit na TVS (daň ze služebních vozů) značné částky, u sedanu jde o 790 EUR a u Toureru o 800 EUR.

Další novinky se týkají dvoulitrového motoru Hdi, spojeného s šestistupňovou manuální převodovkou. Již dnes splňuje evropskou normu Euro V. Tento motor, sériově opatřený filtrem pevných částic, nabízí velkou uživatelskou pružnost a větší výkony, a přitom lépe chrání životní prostředí.

• Širší telematická nabídka

Pro snazší cestování je C5 od října vybaven novou rádio navigaci MyWay za lákavou cenu, která zahrnuje integrovanou navigaci s barevným displejem, hands-free sadu Bluetooth®, přehrávač CD kompatibilní s formátem MP3 a WMA a přídavnou zásuvku, do které je možné zapnout přenosné přehrávače.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků