V nenápadnosti je síla. Tohoto hesla se drželi u Citroënu, když navrhovali C5. Francouzský koráb jsme vyzkoušeli s benzínovým šestiválcem 3.0 l s výkonem 152 kW/210 k. C5 se promění s touto jednotkou ve velmi rychlé přibližovadlo.
Kapitoly článku:
Tvary vozů Citroen byly vždy trochu zvláštní a zajímavé. Nové modely C5 a C3 už působí poměrně konvenčně a z řady příliš nevybočují, o to více se však mohou líbit konzervativním zákazníkům. Mně se C5 líbí až na zadní část, jejíž nevýrazné světlomety u liftbacku mi nepozdávají (zato u verze kombi vypadají zadní sdružené světlomety nádherně). Abych jenom nekritizoval, pojetí přední masky je dosti povedené, stejně jako typický boční klínovitý profil.
Další články věnované Citroënu C5
Cépětka nabízí díky rozvoru náprav 2750 mm opravdu hodně místa nejen na zadních sedadlech, ale i v šířce ramen. Citroen C5 umožňuje velmi dobré nastavení sedaček, a to jak u řidiče, tak i spolujezdce. Přístrojová deska je poměrně členitá a určitě ne nudná; přitom všechny ovladače najdete na správném místě, což zaručuje velmi dobrou ergonomii. V obou osách nastavitelný volant má samozřejmě posilovač s proměnným účinkem.
Citroën C5 se nabízí jako sedan nebo rodinné kombi
Testovaný model disponoval pneumatickým pérováním Hydractive třetí generace, které především na dálnici zajišťuje díky hydraulickým čerpadlům pro posádku vynikající jízdní komfort. Citroën C5 v této činnosti skutečně dosahuje absolutoria zejména v oblasti tlumení nerovností. V případě potřeby ostřejší jízdy je možné zvolit režim Sport, který zajistí o trochu tvrdší odpružení (nečekejte ale žádné zázraky). V zatáčkách se C5 přece jen naklání více, než konkurence v tomto segmentu, nedotáčivost se dostavuje dříve, nicméně C5 není auto pro jízdu na limitu.
V základu téměř vše
Nejvyšší výbava Exclusive atakuje v základní verzi milionovou hranici (přesně 955 000 Kč). Nutno dodat, že v „základu“ máte téměř vše: audiosystém s CD přehrávačem, čelní, okení a boční airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD), ESP a ASR. Dále palubní počítač, tempomat, hydraulické odpružení Hydractive 3 PLUS a elektrické ovládání všech oken. Celkový luxusní dojem doplňují xenonové světlomety a elegantní šestnáctipalová kola z lehké slitiny.
Design vozu nijak nepobuřuje, je spíše klasický --- Pod kapotou se
ukrýval silný benzínový šestiválec
Dokoupit si můžete mimořádnou výbavu nazvanou „automatika“. Ta obsahuje následující drobnosti: automatická klimatizace, parkovací asistent, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, zpětná zrcátka elektricky sklopná, samočinné sklápění pravého zrcátka při couvání V základní výbavě kupodivu nemáte stěrač zadního okna; stojí rovné tři tisíce korun.
O C5 jsme toho na AutoRevue napsali dost a dost, pojďme se tedy podívat na šestiválcový agregát, o kterém zatím nepadlo ani slovo. Šestiválec s 24 ventily nabízí solidních 152 kW/210 k. Nejvyšší rychlost (240 km/h), bohatě dostačuje. Hodnota nejvyššího výkonu je položena velmi vysoko – při 6000 otáčkách za minutu. Nejlépe to popisuje fakt, že na „jedničku“ můžete jet téměř „osmdesátkou“. Křivka výkonu je značně plochá, testovaný šestiválec nemá výkonový vrchol, po kterém by začínal nutný propad dolů.
C5 ani s nejsilnějším motorem není žádný sportovec, hodí se více
na poklidnou plavbu krajinou