Citroën C5 2011: malý facelift a diesel eHDi

Ve městě na Seinou se právě představila jemně modernizovaná verze Citroënu C5. Co nabídne pro nový modelový rok?

Změn na inovované C5 na první pohled zřejmě mnoho neobjevíte, za zmínku však stojí především na nízkou spotřebu zaměřený pohon eHDi, výkonnější „diesel“ s objemem 2,2 l, jeden nový „benzín“ nebo světla pro denní svícení složená z LED. Pojďme se na to všechno podívat.

Pohon eHDi se již dříve objevil třeba ve vozech C4 Picasso a Grand Picasso a nyní byl adoptován i větší „pětkou“. Vychází ze známého čtyřválce HDi s objemem 1,6 l a výkonem 110 koní (81 kW), písmenko „e“ znamená instalaci soustavy strat/stop a (velmi) částečné rekuperace brzdné energie, potažmo výkonnějším alternátorem a akumulátorem s větší kapacitou. Motor je standardně osazen robotizovanou převodovkou PSA s možností řazení páčkami pod volantem. Citroën C5 eHDi vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. Standardní C5 1,6 HDi přitom vyprodukuje 140 g CO2 a spotřebuje o 0,7 l/100 km více nafty.

Novinkou se stává také možnost výběru osvědčené zážehové „šestnáctistovky“ VTi o výkonu 120 koní (88 kW). Spotřebuje údajně v průměru 6,2 l/100 km, což by mělo být podstatně méně než u jednotky 1,8 16V, kterou v nabídce nahrazuje.

Vznětový čtyřválec 2,2 HDi citelně posílil z dosavadních 173 koní (127 kW) na výsledných 204 koní (150 kW), což umožnilo především zvýšení tlaků na liště common rail a snížení tření uvnitř motoru. Jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm, který je dostupný již od 2 000 ot./min., a pětidveřový liftback s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 230 km/h (parametry kombíku Tourer budou zřejmě nepatrně horší). Průměrná spotřeba činí 5,9 l/100 km.

Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, nejdůležitější viditelnou změnou tak zůstávají denní světla z LED včleněná do předních světlometů. Omlazené jsou rovněž svítilny zadní.

Modernizovaný Citroën C5 bude k mání již během několika týdnů, ačkoli ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5 s faceliftem pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků