Citroën C5 2011: malý facelift a diesel eHDi

Ve městě na Seinou se právě představila jemně modernizovaná verze Citroënu C5. Co nabídne pro nový modelový rok?

Změn na inovované C5 na první pohled zřejmě mnoho neobjevíte, za zmínku však stojí především na nízkou spotřebu zaměřený pohon eHDi, výkonnější „diesel“ s objemem 2,2 l, jeden nový „benzín“ nebo světla pro denní svícení složená z LED. Pojďme se na to všechno podívat.

Pohon eHDi se již dříve objevil třeba ve vozech C4 Picasso a Grand Picasso a nyní byl adoptován i větší „pětkou“. Vychází ze známého čtyřválce HDi s objemem 1,6 l a výkonem 110 koní (81 kW), písmenko „e“ znamená instalaci soustavy strat/stop a (velmi) částečné rekuperace brzdné energie, potažmo výkonnějším alternátorem a akumulátorem s větší kapacitou. Motor je standardně osazen robotizovanou převodovkou PSA s možností řazení páčkami pod volantem. Citroën C5 eHDi vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. Standardní C5 1,6 HDi přitom vyprodukuje 140 g CO2 a spotřebuje o 0,7 l/100 km více nafty.

Novinkou se stává také možnost výběru osvědčené zážehové „šestnáctistovky“ VTi o výkonu 120 koní (88 kW). Spotřebuje údajně v průměru 6,2 l/100 km, což by mělo být podstatně méně než u jednotky 1,8 16V, kterou v nabídce nahrazuje.

Vznětový čtyřválec 2,2 HDi citelně posílil z dosavadních 173 koní (127 kW) na výsledných 204 koní (150 kW), což umožnilo především zvýšení tlaků na liště common rail a snížení tření uvnitř motoru. Jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm, který je dostupný již od 2 000 ot./min., a pětidveřový liftback s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti 230 km/h (parametry kombíku Tourer budou zřejmě nepatrně horší). Průměrná spotřeba činí 5,9 l/100 km.

Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, nejdůležitější viditelnou změnou tak zůstávají denní světla z LED včleněná do předních světlometů. Omlazené jsou rovněž svítilny zadní.

Modernizovaný Citroën C5 bude k mání již během několika týdnů, ačkoli ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C5 s faceliftem pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků