Citroën C4 VTS: Loeb by nepohrdl (jízdní test)

71 komentářů

jj
1. listopadu • 17:36

Dekuji panu Jandovi za hezky test. Dockame se i testu C4 VTS 135 HDi?
A tady jeden link pro pokochani oka http://people.freenet.de/megaturtel/vts.htm Co vy na to?

jj
1. listopadu • 17:33

Diky moc pane Janda za fajn test. A kdy se dockame jizdniho testu C4 VTS 135HDi?
Tady jeden odkaz pro pokochani oka http://people.freenet.de/megaturtel/vts.htm  Co vy na to?

mira
19. října • 8:16

Zajimave auto, perfektni clanek. Jen vice podobnych brilantnich testu. Dekuju

Pražák
18. října • 23:22

S novým VTS jsem se již svezl a mám pocit, že se jednalo o úplně jiné auto, než p. Janda popisuje. S většinou jeho tvrzení v testu bych polemizoval, některá z nich mi připadají jako úplné nesmysly. Především pasáže o schopnostech motoru - podobně jako v Peugeotu 206 RC, mi i tady připadalo, že vůz má tak 130, a nikoliv 180 koní. Ostatně čísla nelžou a i když se na katastrofální akceleraci podepsalo i doslova debilní odstupňování převodovky, motor má hlavní "zásluhu". Další věc je hluk - uvnitř je hodně hlučno i při stotřiceti a druh zvuku má podle mého názoru k označení "příjemný" hodně daleko. Po hodině jsem musel s třeštící hlavou na chvíli vystoupit a hlavně vypnout motor - znovu podotýkám, že jsem zrovna jel vyloženě cestovními rychlostmi. Spotřebu se mi nepodařilo stlačit pod deset litrů ani při klidné jízdě.

Řazení je nejen naprosto nepřesné, ale také nedostatečně synchronizované a pokus o rychlou dvojku či trojku vždy skončil kovovým třesknutím zubů o zuby.

Jízdní vlastnosti jsou velmi slušné, stejně tak brzdy - s tím souhlasím. Avšak naprosto nepřesné řízení s elektrickým posilovačem odděluje přední kola od řidiče a ve volantu vůbec není cítit, co se s nimi děje. Velmi nadsazeně zní i vychvalování sedaček - jedná se o průměrné sportovní sedačky s nedostatečně vysokým opěradlem (měřím 186 cm) a nedořešeným ovládáním. Tvrzení, že jsou výrazně lepší než v BMW 3, je legrační. Srovnávat je třeba srovnatelné a příplatkové sportovní sedačky v novém trojkovém BMW s nafukováním bočnic a vysouváním stehenní opěrky jsou úplně někde jinde. Pokud pan Janda narážel na jejich standardní provedení, tak by měl srovnávat se standardní C4, nikoliv VTS. Také naprosto nesouhlasím s tím, že C4 VTS má kompromisní pérování, laděné hodně do komfortu. Podle mých dojmů bylo extrémně tuhé, víc než např. v Cooperu S.

Přejezd sebemenší nerovnosti znamenal skok a ránu a jízda po městě mi pěkně vyklepala páteř. Ještě poznámku - tak katastrofální zpracování a nekvalitu jsem opravdu nečekal. Odpadávající plastové díly a povrzávání ze všech stran mě u zánovního auta moc nepřekvapilo, ale když mi v noci na okresce náhle zhasly světla a já se několik desetin vteřiny, než jsem nahmatal přepínač a spustil světla natvrdo bez světelného senzoru, řítil stovkou do naprosté tmy, zažil jsem docela šok. A když mi během několika hodin, kdy jsem s autem jezdil, několikrát nezafungovalo bez zjevné příčiny centrální zamykání, tak předpokládám, že autorovi se to za týdenní test stalo také. Je to tak, pane Jando?

pjanda
18. října • 23:55

Zajimave, vuz Vam zjevne nesedl v nekterych ohledech, ktere jsou pro Vas klicove a pro me treba, z hlediska vnimani sportovne ladeneho auta, neprilis podstatne. To se zrejme podepsalo na Vasem hodnoceni ostatnich prvku, ktere na tom proste nejsou tak zle jak rikate, alespon u testovaneho auta rozhodne nebyly.

V kratkosti k nekterym Vasim poznamkam - za mou stati o motoru si rozhodne stojim, jde o jeden z nejlepsich seriovych atmosferickych dvoulitru, jake jsem kdy zkusil. Akcelerace na 100 je dana predevsim dlouhymi kvalty, dale jiz, jak vidite z mereni, problem neni, stejne tak v pruznosti i pri zrychleni s razenim v 5000 ot. Zvuk/hluk, to je o subjektivnim vnimani, me se zvuk VTS libil a myslim, ze jeho vyraznejsi kulisa ke sportovnimu modelu proste patri.
Mozna jste na jeho kouzlo, ci kouzlo celeho vozu neprisel prave proto, ze jste jel cestovnimi rychlostmi. Pri tech VTS opravdu neoslovi a bude se jevit oproti cestovnim konkurentum negativne - je hlucnejsi, mene komfortni apod. - cili pri takove jizde date vyniknout pouze jeho zaporum. Pro takove jezdeni se ale sportovni model nekupuje...

Razeni jsem zhodnotil v testu, kvalita synchronizace se muze lisit kus od kusu, ten testovany mel synchronizaci zcela bez vad.

Rizeni - rozhodne nesouhlasim, neni to zadne superrizeni jako ma Focus, ale take je to dost daleko od Servotronicu ve VW/Audi. Trvam na prumernem hodnoceni.

Sedacky - mam 200 cm, nechapu, jak byste mohl mit se 186 cm takovy problem. Vzhledem k tomu, ze mam trojkove BMW s kozenymi sedackami, narazel jsem hlavne na tento rozdil v uzivatelskem vnimani. Vase poznamka o sportovni vs. sportovni je spravna, ale stejne tak je spravne me vnimani, ze lze srovnavat to, co je v obou autech standard. Ale to je opravdu slovickareni, hovoril jsem o standardnich sedadel z 3er s kozenym calounenim.

Kompromisni ladeni? Na ostry kompakt nesporne. Vzhledem k beznemu vozu je VTS samozrejme tvrdsi, na "sportacek" to ale neni nic kruteho. Me vnimani bylo jiste ovlivneno i tim, ze jsem pro vuz jel mym Audi S3, ktere je mimoradne tvrde, na druhou stranu, tvrdsi je treba Focus se sportovnim podvozkem na 16" kolech a dalsi sportovne ladene modely v tride.

O kvalite zpracovani jsem se vyjadril, s centralem ani svetly jsem problemy nemel. Pouze dvakrat zastavkovala navigace, ktera si myslela, ze je jinde nez ve skutecnosti byla, ale toto obvykle do testu nepisi.

Celkove Vase hodnoceni prisuzuji predevsim rozdilnym preferencim (muj test je pochopitelne subjektivni), ale objektivne i nedostatecnemu vziti se do specifik tridy. Mnou predpokladane duvody Vaseho rozdilneho pohledu jsem zminil. U verze VTS nemohu vozu vycitat, ze byl motoricky hlucny, zvlast kdyz se mi zvuk libil, nemohu vycitat tvrdsi podvozek, ktery je mezi sportovnimi modely kompromisni atd. Kdyz se podivam po testech mnou respektovanych kolegu zurnalistu, nevidim proti memu pohledu zasadni rozdily.

Muf
19. října • 16:49

pjanda> No mně testy konkurenčních médií připadly trochu víc kritické. Hlavně srovnávací. Je jasné, že v segmentu "hothatch" je souzení víc specifické podle preferencí řidiče (kombi střední třídy se asi dají otestovat objektivněji ), ale i tak by mě třeba zajímalo srovnání s GTIčkem V, protože toto auto mám a i když je poměrně dražší, tak bych nikdy do výběru C4 VTS nezahrnul. Jednak mi vyhovuje zátah TFSI v celém spektru otáček, stejně tak i usedlost a nenápadnost vozu a v neposlední řadě taky dobrý pocit za volantem jak při klidné, tak při sportovní jízdě, který se mi v žádném francouzi zatím nepodařilo ani vzdáleně navodit. Nejsem zase tak předpojatý, uvažoval jsem i o Megané RS, ale vlastní zkušenosti s "frantky" mi velely již znovu chybu nezopakovat .
Pak ty detaily, třeba klima vypadá jako dodělávka do Felicie...
 

C4
18. října • 21:07

Opravdu mistrovske dilo! Jsem moc rad, ze jsem po dlouhe dobe zavital na Autorevue!

AR Fan
18. října • 20:25

Teda pane Jando, jsem nadsen, Vy zrajete jako vino...

Tlumex
18. října • 20:13

Sem unesen!

odbornik
18. října • 20:11

Také se musím přidat. Opravdu velmi dobrý článek, skvělý, strhující, dobře se čte. Vysoko nastavená laťka pro konkurenční servery.

Michal
18. října • 20:07

Pane Jando, tak takyto skvely clanok, to sa len tak lahko nevidi. Perfektne poctenicko, krasne napisane, skladam poklonu... Len tak dalej...
 
 
 
 

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim. Myslim to porovnani s TDCI.

LeonardoCupranek
18. října • 14:33

Kurva ale uz me tohle forum fakt stve! Nechcete si to opravit?
Ale k tomu srovnani s TDCI. Neni nahodou o dost slabsi? A neni divne tedy jasat, ze ma jen o malo lepsi zrychleni?

pjanda
18. října • 15:42

Myslim, ze si pouze nerozumime, o to tu vubec neslo. Predevsim jsem chtel rici, jak spatne clovek rozlisi realnou dynamiku a pocit zrychleni a dokazal to prave na tomto pripade. Focus 2,0 TDCI ma opravdu mohutny zaber, ktery dodava pocit vetsiho zrychleni nez treba 1,8T 165 kW, ale v realu jede stejne rychle nebo hure jak motor, o kterem Vam vetsina lidi bude tvrdit, ze je naprosto tupy. To nebylo srovnani pruznosti vzhledem k vykonu, to bylo pouhe poukazani na fakt, ze tenhle "liny" motor ma stejnou pruznost jako "superzhave" TDCI, a to i pri delsim zprevodovani. Jinak je jasne, ze ty motory jsou nesrovnatelne, slo pouze o to ukazat na nabizejicim se prikladu, ze pocit zrychleni nerovna se zrychleni.

Druhou mou motivaci bylo, ze tentyz motor, akorat s nazvem HDi se montuje do C4 VTS za vyssi cenu a vetsina lidi vam bude tvrdit, jak ze je to C4 Coupe s 2,0 TDCI rychlejsi. Nejen ze neni rychleji, ono dokonce neni ani pruznejsi. Doufam, ze mi nyni rozumite, nejsem takovy slendrian, abych vedle sebe stavel 180 a 136 PS motor a jasal nad tim, ze ten prvni je skoro tak pruzny jako ten druhy. Slo o rozliseni faktu a dojmu na jedne strane a poukazani na nesmyslnost preference 2,0 HDi kvuli pruznosti ci dynamice na strane druhe.

K foru - myslim, ze chyba je na strane uzivatele... Toto se stane jen v pripade, ze pri vstupu do formulare omylem zmacknete Tab, cim Vam "kursor" preskoci na Odeslat a kazdym zmacknutim mezerniku prispevek odeslete. S tim myslim nebudeme umet nic udelat...

LYŽAŘ
18. října • 15:24

hehe, chci se jen rychle omluvit. Vím že to nebyla vaše chyba, jen mě nedalo si rýpnout. Takže pardon.

pjanda
18. října • 15:44

Omlouvam se, Vase reakce jsem odstranil. Velice dobre jsem se bavil , ale prece jen si myslim, ze prehlednosti diskuse by 20 stejnych threadu asi neprospelo

LYŽAŘ
18. října • 15:50

v pohodě, naprosto chápu. Očekával jsem, ba dokonce si přál aby jste to odstranil, neměl jsem v úmyslu nějak přeplňovat diskusi. Ale znáte to, člověk dostane nápad...

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim. Myslim to porovnani s

LYŽAŘ
18. října • 15:23

porovnání s čím? tak s čím?

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim. Myslim to porovnani

LYŽAŘ
18. října • 15:22

jaké porovnání?

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim. Myslim to

LYŽAŘ
18. října • 15:22

...upřímně?

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim. Myslim

LYŽAŘ
18. října • 15:21

neeee

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu nerozumim.

LYŽAŘ
18. října • 15:21

konečně, no tak to přečtěte znovu a třeba pochopíte

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo tomu

LYŽAŘ
18. října • 15:21

...bože...

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl, nebo

LYŽAŘ
18. října • 15:20

vy ještě pokračujete?

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne cetl,

LYŽAŘ
18. října • 15:20

aha, tak si to přečtěte znovu

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi spatne

LYŽAŘ
18. října • 15:19

Leze to z vás ale...

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to asi

LYŽAŘ
18. října • 15:19

Tak už se chlape vyjádřete.

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem to

LYŽAŘ
18. října • 15:18

no? co jste to?

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja jsem

LYŽAŘ
18. října • 15:18

já poslouchám

LeonardoCupranek
18. října • 14:32

Ja

LYŽAŘ
18. října • 15:17

ano?

Sch
18. října • 11:59

Myslim ze pridavat ruzne parfemy pro vas vuz je od francouzu opravdu originalni, i kdyz takovahle auta kupuji vetsinou muzi, tak minimalne jejich partnerky oceni moznost zvolit takovou vuni aby se uvnitr citily prijemne. I kdyz nektera starsi auta opravdu v interieru smrdi.

Tomas
18. října • 10:08

Chcel by som sa spytat pana Jandu, ako sa v testoch meria zrychlenie napr. 0-160 alebo 0-200, ci sa berie hodnota z tachometra alebo sa o nejake percento necha prekrocit a takisto maximalka, ci sa berie podla tacho. Zaujima ma to pre porovnanie. Diky
Inak pekny test.

PeterL
18. října • 15:54

aj mňa by to celkom zaujímalo. Pokiaľ je to podľa tacho, rozdiel medzi niektorými značkami automobilov môže byť oproti realite pomerne veľký.

RedRicK
18. října • 16:18

Ked som to auto mal pozicane, tachometricky digitalny udaj v C4 sedel s udajom, ktore davalo GPS

RRK

pjanda
18. října • 16:15

Ano, tento rozdil byva opravdu velky, treba tachometry C4 meri temer na kilometr presne, nektere maji ve 200 km/h az 20 km/h, coz je opravdu velmi mnoho.

Ja vetsinu mereni delam podle GPS se standardizovanou zatezi, bohuzel, kolegove obvykle podle tachometru, takze krizova porovnatelnost se trochu vytraci a mereni je pouze orientacni  Pochopitelne me to mrzi, smysl mereni to dosti srazi, ale toto rozhodne vec, kterou budu chtit zmenit. Je to vsechno problem penez, ktere v tuto chvili na podobne vybaveni nejsou.

Snazim se z AutoRevue delat konkurenci spickovym magazinum s rozpoctem v radu jednotek procent jejich rozpoctu, takze nic nejde tak rychle, jak bychom si my i vy jiste prali...

MaLi
18. října • 10:08

Pane Jando, mate natoceno nejake video s C4 VTS?

x12345678
18. října • 10:07

Fajn test, bude to snad lepší jezdidlo než obyčejná C4, která mi připadá jako takové obyčejné nic. Tohle vypadá podstatně lépe.
Škoda, že ta navigační mapa je taková bída. Je to stejná mapa jako v nové A6, velký smutek a krok zpátky. Nic než hlavní tahy a prořídlá síť silnic 2. třídy.

Skyline
18. října • 9:07

Aniz bych chtel sve auto jakkoliv srovnavat s VTS v ramci vybavy a komfortu, dynamikou je i pres svuj vek o chloupek lepsi a pomerne vyrazne se ukazuje, jak moc je Honda napred.
Zrychleni:
60-100: 4.05
80-140 (s postupnym razenim): 8.8
 
O zvukovem projevu nemuzu mluvit, ten od Hondy se mi libi moc (a je dost mozne, ze podle popisu pana Jandy by se mi libil i vytoceny VTS). Nicmene z popisu dynamiky jsem nabyl dojmu, ze VTS jezdi jako zavodak, ve skutecnosti je to spise rychle a komfortni svezeni. Nic proti tomu, konkurentem CTR Citroen urcite byt nechce, ale ze mu dynamikou bude stacit o 16 let starsi, o 4 deci mensi a o 20 k slabsi motor, to je trochu zklamani. Zaroven je jasne, ze hlavnim duvodem bude vahova vyhoda Civiku, ktery je o 130 kg lehci. Pro rejpaly jen dodavam, ze hodnoty pruzneho zrychleni na vyssi rychlostni stupne zmerene nemam a ze v nich bude diky lepsimu kroutaku VTS temer jiste lepsi, alespon ve vetsine z nich. A poznamka na zaver - sedadla sice nemam kozena, ale v pohodlnych anatomech si hovi vsichni ctyri cestujici. A druha poznamka na zaver, tentokrat pro vecne rejpaly: o bezpecnosti nema cenu mluvit, VTS na tom bude podstatne lip.

RedRicK
18. října • 9:27

Tak si rypnem do niecoho ineho... Pred tymi rokmi nebolo treba ladit motory vzhladom na normy znecistenia ovzdusia...

RRK

Skyline
18. října • 9:54

Premyslel jsem, jestli mam emise zminit, nebo ne. Nakonec jsem to neudelal s ohledem na to, ze CTR (2.0/200 k), ITR (2.0/220 k) a S2000 (2.0/240 k) jsou dostatecny dukaz, ze Honda je i pri plneni soucasnych norem o par desitek kilowattu dal. Mimochodem, ten Civic ti musi lezet hodne hluboko v zaludku, ze jedine, na co ses v reakci zmohl, bylo rypnuti, ze?

Petr Broža
18. října • 10:59

Jasně že má CTR lepší zrychlení a pružnost než VTS, když má o 17 kW navíc  A pravděpodobně i nižší hmotnost (jen spekuluju, nechce se mi to hledat).

Skyline
18. října • 12:56

Jestli to bylo na me, tak to trochu nechapu, protoze ja o vykonech CTR nepsal a ani bych je s VTS nesrovnaval, staci se podivat na 0-100 a kazdemu musi byt jasne, ze to nejsou rovnocenni souperi (coz jsem navic ve svem prvnim prispevku jasne napsal a nepovazuju to za nevyhodu VTS, smysl byl nekde jinde).
 
BTW CTR vazi velmi slusnych 1205 kg, taky diky chybejici klime v zakladu, jak uz psal RedRick. Ale i on je otesanek v porovnani s jeho predchudci, nastesti ma s sebou dost vykonu, aby je dokazal prekonat (nejen vykonu, samozrejme).

RedRicK
18. října • 11:07

Vzhladom na vybavu dost spartansku je dost jasne, ze CTR ma nizsiu hmotnost... tomu bolo podriadene takmer vsetko...

:)

RRK

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Veit
18. října • 11:11

Co blaznite, vzdyt CTR je pohodlna limuzina

RedRicK
18. října • 11:16

Ospravedlnujem sa, ze mi tak nepripadala, ked som v seriovej hladal klimu, a nenasiel

RRK

Petr Veit
18. října • 10:31

Nojo, halt to neni co byvalo. Ta vysoka hmotnost musi to auto neskutecne otupit, znam to z vlastni zkusenosti. Prechod z 185k/1300kg na 190k/1100kg je hrozny skok ani ne tak podle stopek, ale hrozne podle pocitu. Ta lehkost je hrozne citit.

RedRicK
18. října • 10:26

Vzhladom na to, ze moje druhe auto je 2000 Civic Aerodeck 1.8VTi (170k)(model MC2, motor B18C4) , tak az tak velmi nie.

Rypem len kvoli tomu, ze porovnavas nieco nie celkom porovnatelne. Honda ma VTEC, a Citroen tak nejak nie. A na to, ze tam nie je ziadne turbo, ani menitelne casovanie ventilov, je ten motor v Citroene viac nez slusny. Ze mi zvysok auta nesadol, to je uz ina vec...

RRK

Skyline
18. října • 12:50

Celkem pekny vozik, rekl bych
 
V cem je to neporovnatelne? Sorry, ale tohle neberu - prece neni chyba konkurence, ze PSA v technice benzinovych motoru patri do prumeru a nikoliv na spici. Ani jsem nepsal, ze ten motor neni slusny. Podle stejne logiky by se nemohl tento motor porovnavat ani s FSI, protoze nema primy vstrik. A vlastne by temer zadnou konkurenci nemel, protoze Honda ma i-VTEC, Toyota VVT-i a Ford Ti-VCT. Kazdy ma svou cestu a neda se nic delat, mit min vymakanou techniku neni omluva.
 
Hlavne, cilem meho prispevku bylo porovnani dynamiky, nic vic. A vlastne ani bych ho nenapsal, kdyby cely test neprovazelo nadseni z toho, jak je ve vsech ohledech VTS rychle auto - kdyz jsem pak na konci videl cisla, bylo to dost zklamani. A myslim, ze je to srovnani zajimave i z hlediska celkoveho vyvoje - na to, na co pred 10 lety stacila "jedna-sestka", na to je dnes potreba o dvacet koni silnejsi dvoulitr, holt i z relativne malych aut jsou otesanci. Proc tomu tak je nema smysl resit, nerad bych tady zacal OT diskusi na tema "emise, bezpecnost, marketing", kdyz to stejne vsichni vime.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RedRicK
18. října • 13:44

Well, thank you

Neporovnatelne uz len v cielovej skupine zakaznikov. Porovnavat dynamiku auta primarne robeneho na vykony (CTR) a pohodlneho auta pre prilezitostne sportove vyblbnutie (VTS) je zcestne :) Ale to sa uz zacina podobat na marketing, takze koncim.

A ano, vieme, ze to s motormi ide do pekiel

RRK

Skyline
18. října • 15:40

Neni zac
 
No ale pozor - ja neporovnavam CTR, to by me ani nenapadlo. Konec koncu, tvuj Aerodeck prece taky neni zavodni kara, ale "jen" proklate rychle kombi. A pujdeme-li v case zpet, Xsara VTS ve sve dobe konkurentem Civiku VTi rozhodne byla (stejne jako treba Astra GSi, Bravo HGT nebo Golf GTi). S koncem VTi a nastupem Type-R uz doba prime srovnatelnosti skoncila, ale VTi neni zadny extremni kostitras a pri jizde moje mama prohlasila, ze je to pohodlne auto a ze Fabia je koza skakava, coz me popravde dost prekvapilo. Kazdopadne to je ted jedno, uz jsme jinde, nez u dynamiky a jak jsem psal, tu jedinou jsem srovnaval, nic jineho. A celkem me tesi, ze muj nenapadny sedan se s timhle nadupane vypadajicim petidvirkem muze klidne merit.

Mirek-607
18. října • 20:06

Mas sice pravdu, ale vyuzivas ji velmi ucelove. Kvality Hondy nikdo nepopira, jsou tu vyznamna ALE.

1/ At se Ti to libi nebo ne, emise holt hybou svetem, podivej se sam na dnesni motory od Hondy v cenou porovnatelnych autech. Kdyz vezmes v potaz vybavu C4, tak je ta cena proti CTR z jine planety, CTR je temer hole auto, konec koncu CTR je auto zcela jineho zamereni a osobne pokladam srovnani techto aut za irelevantni, protoze se domnivam, ze ten, kdo koupi C4, nekoupi CTR a naopak. CTR je puristicke nacini, jakych je dnes uz jen par a je dobre, ze je. Nicmene s C4 ho nesrovnavej.

2/ Tvoje Honda Civic VTI vazi 1080 kg, C4 vazi 1335 kg. A to je setsakramentsky rozdil. Zpusobeny je zejmena bezpecnosti, to je opet vyvoj, s tim nic nenadelas, stejne jako v tom, ze v C4 je hafo vybavy, co vazi desitky kg. Tak to holt dnes chodi. Opet se domnivam, ze srovnani techto aut je irelevantni, potom bych Ti mohl rict, ze Skoda 130RS mela taky 0-100 za 7s jako mas Ty a to mela 1300 ccm a 120 koni (dobre, to neni seriovka, ale jako mirne prehnany priklad to staci)...

3/ Ja vim, ze mas sve auto rad, ja ho mam taky rad, ma ho bratranek ;) , ale uvedom si, ze motor je konstrukcne z roku 1992, kdy platily zcela jine podminky a auto samo je na dnesni dobu zastarale zejmena v otazce bezpecnosti. Ve sve dobe to byla opravdu trida, dnes uz udivuje jen tim, cim bylo tehdy.

4/ Nemusis kolem sebe tolik kopat, to, ze Honda vyrabi spickove motory, ne-li nejlepsi, vi temer kazdy a kdyz to budes cpat do kazde diskuze akorat si o Tobe vsichni pomysli, ze jsi fanatik. Myslim to dobre ;)

Skyline
19. října • 8:42

Ja bych to s temi ale zas tak horce nevidel:
 
1) o emisich jsem to napsal jasne - motory s vykonem 100 koni na litr umi Honda i dnes, takze je to irelevantni. CTR jsem snad uz dvakrat napsal, ze k VTS v zadnem pripade nesrovnavam, jde o auta pro zcela rozdilnou klientelu. Fakt bys mel lip cist (jako konec koncu pises i ve svem dodatku)
 
2) Moje VTi vazi 1180 kg, nikoliv 1080 kg (mam docela dobrou vybavu, je to sedan, ne 3D a ta vaha neni podle TP, ale skutecne zvazena). Je zajimave, ze vyssi bezpecnost jako duvod vyssi vahy VTS jsem sam napsal, nechapu tedy, na co reagujes.
 
3) Motor je dokonce jeste starsi, uz z roku 1989 (tehdy se ale prodaval jen v Japonsku, v Evrope sla koupit jen verze B16A se 150 k). Dnes neudivuje jen tim, cim bylo tehdy, ale prave tim, cim je po strance dynamiky dnes (a mimochodem i spotreby). Nehodlam po treti opakovat, ze emise ani bezpecnost neresim, protoze jsem si jich vedom.
 
4) Ja nijak nekopu, naopak se tady nachazi spousta magoru, kteri po spatreni meho nicku vidi rude. Ja napsal prispevek o tom, ze me mile potesilo, ze dynamicky muj temer starecek bez problemu staci na posledni vykrik sportovna od Citroenu, ktery me naopak svymi vykony zklamal. Dokonce uz v tom prvnim prispevku jsem chtel zabranit takovym, jako ses ty, aby do me rypali kvuli kravinam, ktere jsem srovnavat nechtel a tak jsem je rovnou zminil (bezpecnost). Bohuzel, porad se najde dost tech, kteri podobne veci nejsou schopni skousnout a snazi se mi dokazat, ze srovnavam nesrovnatelne. Proboha, ta dynamika srovnatelna JE - a vsechno ostatni je irelevantni (az narazime oba do stromu, bude zase irelevantni ta dynamika, ale uz muzu jen po ctvrte opakovat, ze bezpecnost NENI predmetem meho srovnani).

Mirek-607
18. října • 20:23

Ted koukam, ze jsem to necetl poradne, no tak za par veci se omlouvam, koukam, zes to tak nerekl ;)

RedRicK
18. října • 9:04

Sice som s tymto vozidlom najazdil "len" 800 km, ale aj tak si dovolim napisat par pripomienok z pohladu majitela dvojlitra Fordu Focus starsej generacie.

1. Jednotka, dvojka a trojka su tak daleko od seba, az to je niekedy v meste v zapche neprijemne. Trvale ma prenasledoval pocit, ze tam, kde je naladena jednotka, mala byt uz dvojka.
2. Pri ostrejsej jazde serpentinami mi v jednom momente zadna naprava bez varovania skocila, a otocila auto viac, nez by bolo prijemne.
3. Presnost radenia mi prisla (v porovnani s Focusom) doslova zufala. Kedze sa jednalo o vozidlo urcene na predvadzacie jazdy, myslel som si, ze je to len vada jedneho kusu. Kratke prevezenie v inej C4 ma presvedcilo, ze je to seriova vada. Nanestastie.
4. Suhlas s p. Jandom, ked to clovek toci pod 5000, zda sa to auto pomale. Uvital by som sportovejsie naladenie uz od nizsej rychlosti.
5. V porovnani s Focusom sa mnou testovana C4 chovala v zakrutach neutralnejsie. A bol to velmi zvlastny pocit, podradovat si na jednotku v zakrute.
6. Kde sa to auto objavilo, bolo stredobodom pozornosti.
7. Na sportove kupe bolo miesta vzadu az-az.
8. Za tu cenu je to neporovnatelna ponuka.

Grafomanske chutky su ukojene, mozem odoslat :)

RRK

pjanda
18. října • 16:07

V prve rade musim rici, ze ze srovnavaciho testu zamereneho vylucne na kvality by C4 vedle Focusu nemel sebemensi sanci, zvlast Mk. II je tak nesmirne vychytane auto, ze se svou komplexnosti tezko najde rovnocenneho soupere a i Mk. I by ze souboje z C4 vysel porazen spise ve vecech jako pasivni bezpecnost nez kvalita jizdy. Jenze na C4 se musim i divat i skrze cenu a v te je tak vysoko, ze to spoustu jeho problemu proste smazava. Je to jenom par mesicu, co jsem prodal Focus 2,0 Trend Mk. I, to auto stalo 594 tisic Kc a nebylo v nem nic (ani manualni klima, 16" kola za priplatek atd.) a motor mel 130 koni. Dneska tu mate za 665 tisic Kc auto, ktere ma koro uplne vsechno a pod kapotou 180 koni. To je pro me naprosto klicovy pohled. Co si za tyto penize poskladate z Focusu Mk. II? Nic moc.

K Vasim poznamkam:
2. s tim jsem oproti mym ocekavanim problemy nemel, auto se na spatnem povrchu chovalo velmi dobre, na klikovou zadni napravu zcela nadstandardne
3. ve Focusu jsou dnes povetsinou nejlepsi prevodovky, ta u C4 ma proste bidnou kulisu, ale razeni je jinak lehke, kratke a rychle. Na nepresnost se da zvyknout, idealni to samozrejme zdaleka neni
4. me osobne je chovani motoru pod 5 000 ot. vcelku ukradene , tu chvili cekani pri jizde na jednicku nejak prestojim
6. ano...
i se zbytkem souhlasim, zvlast ta cena opravdu stoji za pozornost...

tolar
18. října • 0:16

Prelouskal jsem to jako prvni, jsem jednicka  Autiko vypada sympaticky, za ty prachy je to slusny zihadlo... Mit 700 tacu, jdu asi do nej, prece jen bych radsi vybavu nez 20 koni navic co ma Golf nebo Astra... V tyhle vybave to vypada fakt lahodne, to musi byt paradicka.
No a panu Jandovi dekuji za prima test, konecne jednou poradna jizdni euforie bez reci okolo

Hank Boček
18. října • 9:08

Ja sjem tedy třetí. Ale to důležité - testy na AR mi někdy přijdou až příliš kritické, už jsem měl i dojem, že žádné auto nebude sboru testérů AR dobré. Proto jsem rád, že se našla slova chvály. O motoru a jízdních vlastnostech píše pan Janda s nadšením, asi jej to auto fakt bavilo. Věřím, že je takové. HB

Haya
18. října • 8:30

já druhý test O.K.

Doporučujeme

Články odjinud