Citroën C4 sedan: facelift malé limuzíny

Vloni se dočkaly Citroëny řady C4 faceliftu, ale verze sedan mezi nimi chyběla. Nyní se modernizace dočkala i ta, a to poměrně výrazné.

Již dříve modernizované tří- a pětidvéřové hatchbacky tak doplňuje čtyřdvéřové provedení, které je nabízeno i na českém trhu, Ostatně, jeho stávající verzi jsme vám v redakčním testu představili na tomto místě.

Upravený sedan se veřejnosti představil na autosalonu v Šanghaji a zatím doplňuje paletu faceliftovaných Citroënů řady C4 na čínském trhu. Místní vedení automobilky Citroën zároveň rozhodlo, že se tam číselné označení zamění za slovní. Citroën C4 se tak nyní jmenuje C-Quatre a nově vystavený sedan naznačuje, jak bude vypadat čtyřdvéřová „cé čtyřka“ připravovaná pro evropské zákazníky.

Nový vůz se již od prvního pohledu vyznačuje modifikovanou přídí a zejména zádí, které vozu znatelně dodávají na reprezentativnosti a přibližují jej stávajícími Citroënu řady C5. Uvnitř vozu a na jeho palubní desce s čtveřicí velkých monochromatických displejů se toho příliš mnoho nezměnilo (zůstal zachován též často diskutovaný volant s pevným středem), což zjistíte jednoduchým porovnáním se snímky z našeho výše odkazovaného testu nebo mezi obrázky v tomto článku. Interiér se tak vyznačuje především novými materiály a výbavovými prvky. Těšit se můžeme na novou navigaci i audiosoustavu s připojením telefonů a externích zvukových zařízení kabelem či bezdrátově skrze Bluetooth.

Změny mezi pohonnými jednotkami v podstatě kopírují loňské úpravy hatchbacků. V závislosti na trhu se budou dodávat dva zážehové motory vyvinuté v rámci programu EP ve spolupráci s motoráři od BMW. Slabší čtyřválec 1,6i o výkonu 120 koní byl nahrazen jednotkou VTi 120 se stejným objemem i výkonem, věříme přitom, že bude disponovat lepším průběhem křivek výkonu a točivého momentu než u námi testovaného vozu. Druhý zážehový motor, označený VTi 150, se vyznačuje přeplňováním a výkonem 150 koní.  Zkratka VTi značí použití proměnného časování a zdvihu ventilů. Vznětové motory HDi budou k mání ve výkonových verzích 92, 110 a 140 koní, ovšem opět v závislosti na konkrétním trhu. Lze se domnívat, že se čeští zákazníci budou muset spokojit opět s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem a s omezenou nabídkou výbavových stupňů.

Premiéry evropské verze modernizovaného sedanu Citroën C4 se zřejmě dočkáme na letošním podzimním autosalonu ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2008
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C4 sedan, 2008
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků