Citroën C4 Picasso: nová generace oficiálně představena

Sice všichni už nějaký ten pátek ví, jak bude nová generace Citroënu C4 Picasso vypadat, ale oficiální fakta zatím scházela. Dnešním dnem čekání končí, francouzská automobilka svou novinku kompletně představila.

Nová generace Citroënu C4 Picasso se ukázala na ženevském autosalonu coby koncept Technospace. Bylo téměř jisté, že co do designu se už toho moc nezmění, což nakonec později potvrdily také fotky jednoho z našich čtenářů, kterému se podařilo s předstihem zachytit sériovou verzi v běžném provozu. Dnes Citroën přidal oficiální tiskovou zprávu a také první oficiální snímky.

Video | Design | Citroën | Paparazzi

Nový Citroën C4 Picasso odhalen oficiálně i neoficiálně

Citroën C4 Picasso měří na délku 4,43 m, široký je 1,83 m a vysoký 1,61 m. Rozvor náprav dosahuje na 2785 mm. Oproti končící generaci je novinka kratší, širší a nabídne o 57 mm delší rozvor náprav. Konstruktéři navíc zkrátili přední převis karoserie o sedm centimetrů a spolu s větší šířkou narostl také rozchod kol. Na přední nápravě to je o 82 mm, vzadu o 31 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce designu není potřeba nic popisovat, vše si nejlépe prohlédnete na přiložených fotkách. Nové Picasso je hodně odvážné, ale rozhodně nejde o ošklivé auto. V reálu vypadá podstatně lépe, než na fotografiích. Zájemci dostanou na výběr osm barev a škálu kol o velikostech 16 – 18 palců.

Design | Citroën

Citroën Technospace: nové C4 Picasso na oficiálních fotkách

V interiéru výrobce slibuje kvalitní materiály. Stejně jako tomu bylo u končící generace, také ta nová nabídne vzdušný interiér s dobrým výhledem. Celková prosklená plocha dosahuje na 5,3 m2. Kromě toho bude k dispozici řada odkládacích přihrádek včetně schránek pod podlahou ve druhé řadě sedadel. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 537 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také přítomnost standardního sedmipalcového dotykového displeje, přes který bude možné ovládat navigaci, audio, telefon nebo klimatizaci. Na palubní desce jej doplní ještě dvanáctipalcový displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinová provedení VTi 120 (120 k, 160 Nm), THP 155 (156 k, 240 Nm) a naftové jednotky HDi 90 (92 k, 230 Nm), e-HDi 115 (115 k, 270 Nm). Standardem pro nejdostupnější zážehový motor je pětistupňový manuál, ostatní mají šestistupňovou převodovku. K dieselovým agregátům lze pořídit také šestistupňový automat. Nejrychlejší C4 Picasso THP 155 zvládne stovku za devět sekund a maximálně se rozjede na 209 km/h.

V porovnání s předchozí generací je novinka lehčí až o 140 kg. Řidič se také může těšit na řadu asistenčních systémů typu hlídání mrtvého úhlu, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, parkovací asistent nebo sadu kamer, které dohromady vytvoří pohled z ptačí perspektivy.

Na trhu se tato novinka objeví ve druhé polovině letošního roku. 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků