Citroën C4 Picasso: nová generace oficiálně představena

Sice všichni už nějaký ten pátek ví, jak bude nová generace Citroënu C4 Picasso vypadat, ale oficiální fakta zatím scházela. Dnešním dnem čekání končí, francouzská automobilka svou novinku kompletně představila.

Nová generace Citroënu C4 Picasso se ukázala na ženevském autosalonu coby koncept Technospace. Bylo téměř jisté, že co do designu se už toho moc nezmění, což nakonec později potvrdily také fotky jednoho z našich čtenářů, kterému se podařilo s předstihem zachytit sériovou verzi v běžném provozu. Dnes Citroën přidal oficiální tiskovou zprávu a také první oficiální snímky.

Design | Video | Citroën | Paparazzi

Nový Citroën C4 Picasso odhalen oficiálně i neoficiálně

Citroën C4 Picasso měří na délku 4,43 m, široký je 1,83 m a vysoký 1,61 m. Rozvor náprav dosahuje na 2785 mm. Oproti končící generaci je novinka kratší, širší a nabídne o 57 mm delší rozvor náprav. Konstruktéři navíc zkrátili přední převis karoserie o sedm centimetrů a spolu s větší šířkou narostl také rozchod kol. Na přední nápravě to je o 82 mm, vzadu o 31 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce designu není potřeba nic popisovat, vše si nejlépe prohlédnete na přiložených fotkách. Nové Picasso je hodně odvážné, ale rozhodně nejde o ošklivé auto. V reálu vypadá podstatně lépe, než na fotografiích. Zájemci dostanou na výběr osm barev a škálu kol o velikostech 16 – 18 palců.

Design | Citroën

Citroën Technospace: nové C4 Picasso na oficiálních fotkách

V interiéru výrobce slibuje kvalitní materiály. Stejně jako tomu bylo u končící generace, také ta nová nabídne vzdušný interiér s dobrým výhledem. Celková prosklená plocha dosahuje na 5,3 m2. Kromě toho bude k dispozici řada odkládacích přihrádek včetně schránek pod podlahou ve druhé řadě sedadel. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 537 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také přítomnost standardního sedmipalcového dotykového displeje, přes který bude možné ovládat navigaci, audio, telefon nebo klimatizaci. Na palubní desce jej doplní ještě dvanáctipalcový displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinová provedení VTi 120 (120 k, 160 Nm), THP 155 (156 k, 240 Nm) a naftové jednotky HDi 90 (92 k, 230 Nm), e-HDi 115 (115 k, 270 Nm). Standardem pro nejdostupnější zážehový motor je pětistupňový manuál, ostatní mají šestistupňovou převodovku. K dieselovým agregátům lze pořídit také šestistupňový automat. Nejrychlejší C4 Picasso THP 155 zvládne stovku za devět sekund a maximálně se rozjede na 209 km/h.

V porovnání s předchozí generací je novinka lehčí až o 140 kg. Řidič se také může těšit na řadu asistenčních systémů typu hlídání mrtvého úhlu, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, parkovací asistent nebo sadu kamer, které dohromady vytvoří pohled z ptačí perspektivy.

Na trhu se tato novinka objeví ve druhé polovině letošního roku. 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků