Citroën C4 Picasso: nová generace oficiálně představena

Sice všichni už nějaký ten pátek ví, jak bude nová generace Citroënu C4 Picasso vypadat, ale oficiální fakta zatím scházela. Dnešním dnem čekání končí, francouzská automobilka svou novinku kompletně představila.

Nová generace Citroënu C4 Picasso se ukázala na ženevském autosalonu coby koncept Technospace. Bylo téměř jisté, že co do designu se už toho moc nezmění, což nakonec později potvrdily také fotky jednoho z našich čtenářů, kterému se podařilo s předstihem zachytit sériovou verzi v běžném provozu. Dnes Citroën přidal oficiální tiskovou zprávu a také první oficiální snímky.

Video | Design | Citroën | Paparazzi

Nový Citroën C4 Picasso odhalen oficiálně i neoficiálně

Citroën C4 Picasso měří na délku 4,43 m, široký je 1,83 m a vysoký 1,61 m. Rozvor náprav dosahuje na 2785 mm. Oproti končící generaci je novinka kratší, širší a nabídne o 57 mm delší rozvor náprav. Konstruktéři navíc zkrátili přední převis karoserie o sedm centimetrů a spolu s větší šířkou narostl také rozchod kol. Na přední nápravě to je o 82 mm, vzadu o 31 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce designu není potřeba nic popisovat, vše si nejlépe prohlédnete na přiložených fotkách. Nové Picasso je hodně odvážné, ale rozhodně nejde o ošklivé auto. V reálu vypadá podstatně lépe, než na fotografiích. Zájemci dostanou na výběr osm barev a škálu kol o velikostech 16 – 18 palců.

Design | Citroën

Citroën Technospace: nové C4 Picasso na oficiálních fotkách

V interiéru výrobce slibuje kvalitní materiály. Stejně jako tomu bylo u končící generace, také ta nová nabídne vzdušný interiér s dobrým výhledem. Celková prosklená plocha dosahuje na 5,3 m2. Kromě toho bude k dispozici řada odkládacích přihrádek včetně schránek pod podlahou ve druhé řadě sedadel. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 537 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí také přítomnost standardního sedmipalcového dotykového displeje, přes který bude možné ovládat navigaci, audio, telefon nebo klimatizaci. Na palubní desce jej doplní ještě dvanáctipalcový displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinová provedení VTi 120 (120 k, 160 Nm), THP 155 (156 k, 240 Nm) a naftové jednotky HDi 90 (92 k, 230 Nm), e-HDi 115 (115 k, 270 Nm). Standardem pro nejdostupnější zážehový motor je pětistupňový manuál, ostatní mají šestistupňovou převodovku. K dieselovým agregátům lze pořídit také šestistupňový automat. Nejrychlejší C4 Picasso THP 155 zvládne stovku za devět sekund a maximálně se rozjede na 209 km/h.

V porovnání s předchozí generací je novinka lehčí až o 140 kg. Řidič se také může těšit na řadu asistenčních systémů typu hlídání mrtvého úhlu, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, parkovací asistent nebo sadu kamer, které dohromady vytvoří pohled z ptačí perspektivy.

Na trhu se tato novinka objeví ve druhé polovině letošního roku. 

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 174 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 139 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 108 786 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků